Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@03:59:20 GMT

جلوی معماری غربی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۸۲۰۲

جلوی معماری غربی گرفته شود

 رویداد۲۴ آیت الله مکارم شیرازی، وی عصر پنجشنبه در دیدار محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، افزود: متاسفانه در برخی ساخت و ساز‌ها مشاهده می‌شود که طبق روش و معماری غربی پیش رفته اند که باید جلوی این موضوع را گرفت.

این مرجع تقلید بر لزوم توجه به جنبه‌های دینی در ساخت و ساز‌ها تاکید و تصریح کرد: در برخی ساخت و ساز‌ها به زیرساخت‌های معنوی و دینی توجه نشده است، هزاران واحد مسکونی در یک محل ساخته می‌شود، اما متاسفانه به اندازه کافی مسجد و اماکن دینی و فرهنگی احداث نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت الله مکارم شیرازی، با توصیه به سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد اماکن مذهبی مانند مساجد در مناطقی جدیدسازی که فاقد زیراسخت‌های مذهبی هستند تاکید کرد: ساخت و ساز‌ها باید به گونه‌ای باشد که به لحاظ دینی مشرف بر یکدیگر نباشد تا زمینه برای راحتی بیشتر ساکنان فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم توجه به مناطق حاشیه‌ای و برنامه ریزی لازم برای توجه به این مناطق و احداث زیرساخت‌های دینی و فرهنگی تاکید کردند.

این مرجع تقلید، همچنین اظهار داشت: باید به همان اندازه که به ساخت و ساز‌های شهری توجه می‌کنید به مناطق روستایی نیز توجه داشته باشید تا مانع از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها شد.

وی مسکن را یکی از مهم‌ترین نیاز‌های مردم در کشور دانست و گفت: هرچه در این زمینه کمک و سرمایه گذاری شود بجاست.

آیت الله مکارم شیرازی، در ادامه بسیاری از ساخت و ساز‌ها را بدون توجه به نیاز مناطق و ناشی از بی نظمی و نبود برنامه مدون دانست و افزود: برج‌های زیادی در شهر‌ها ساخته می‌شود، اما بسیاری از این‌ها خالی از سکنه است، باید دست اندرکاران وزارت راه و شهرسازی و دیگر نهاد‌های دست اندرکاران به میزان نیاز مناطق و شهر‌ها توجه کنند و بیش از آن اجازه ندهند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تسریع در روند احداث فرودگاه قم تاکید کرد و گفت: قم موقعیت ویژه‌ای به لحاظ مذهبی، فرهنگی و دینی دارد و سالانه میلیون‌ها نفر از داخل و خارج به این شهر سفر می‌کنند که سرعت بخشی در روند اجرای و تکمیل این طرح‌ها می‌تواند به توسعه عمرانی قم سرعت بخشد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 معماری غربی سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران