Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@21:59:57 GMT

نباید بحران‌ انسانی جدیدی در ادلب و غیره ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۸۲۳۶

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در پایان نشست سوچی در حضور همتای روس و ایرانی خود تاکید کرد مایل به بروز بحران‌های انسانی جدیدی در ادلب و دیگر مناطق سوریه نیست.

رئیس‌جمهور ترکیه در این کنفرانس خبری همچنین اظهار داشت: «امید به یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه هرگز به این اندازه شکوفا نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری نزدیک با روسیه و ایران برای زمان پس از خروج آمریکا از سوریه و پیشبرد روند آستانه حائز اهمیت است.»

وی افزود: «برقراری آتش‌بس در سراسر سوریه، به‌ویژه ادلب از جمله موضوعات اصلی نشست امروز ما بود. انتظار داریم شرکای آستانه از اقدامات ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه حمایت کنند.»

اردوغان ادامه داد: «اجازه نخواهیم داد کریدور ترور در طول مرزهای ترکیه ایجاد شود. خروج سربازان آمریکا از سوریه باید طوری اجرا شود که خلاء قدرت برای سوءاستفاده پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش به وجود نیاید. خروج نیروهای آمریکا از سوریه ایده ترامپ است، اما همکارانش با او موافق نیستند.»

رییس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: «تمایل ترکیه برای میزبانی از نشست سه‌جانبه بعدی در ماه‌های آینده را به همتاهای روس و ایرانی خود اعلام کردم. در خصوص ادامه این نشست سه جانبه نیز اتفاق‌نظر داریم. ترکیه، روسیه و ایران به عنوان سه کشور ضامن بر ادامه تلاش برای حل بحران سوریه طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت اصرار دارند. مساله اصلی ما حفاظت از تمامیت ارضی سوریه است، گرو‌های تروریستی بلافاصله باید از منبج تخلیه شوند و گروه‌های تروریستی در ادلب نباید فرصت عرض اندام داشته باشند. خاک سوریه متعلق به مردم این کشور است.»

وی در ادامه گفت: «شاهد سرعت لازم در روند تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه نیستیم. در روزهای اخیر رایزنی دبیرکل سازمان ملل با نمایندگان طرف‌های سوری را شاهد بودیم. امیدواریم این کمیته در اسرع وقت تشکیل شود تا مردم سوریه آینده خود را تعیین کنند.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان سوریه نشست سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد

وزارت خارجه سوریه گزارش مضحک این کشور درباره حقوق بشر که اخیرا صادر شد را محکوم و تاکید کرد که آمریکا صلاحیت اظهار نظر در این زمینه را ندارد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به گزارش مضحکی که اخیراً وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر صادر کرده بود اعلام کرد که ایالات متحده با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت حرف زدن درباره حقوق بشر و یا متهم کردن کشورها در این زمینه را ندارد و باید به نقض قوانین بین‌المللی پایان داده و مداخلات خود در امور سایر کشورها را متوقف کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه به این منظور آمده است که وزارت خارجه آمریکا اخیراً گزارشی را منتشر کرد که مملو از اطلاعات گمراه کننده درباره حقوق بشر بود . در چهارچوب تلاشی از سوی دولت‌های متوالی آمریکا جهت معرفی خود به عنوان حافظ حقوق بشر در سراسر جهان و سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشور در نقض حقوق بشر قرار داشت که آخرین مورد آن کمپین‌های سرکوب خشونت آمیز علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاست، در حالی که این دانشگاهیان خواستار پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت این را ندارد که دیگر کشورها را متهم کند و یا به آنها درس بدهد؛ زیرا تاریخ ایالات متحده پر از وحشتناک‌ترین اشکال نقض حقوق بشر است که از نابودی مردمان بومی در قاره آمریکا شروع شد و سپس به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ممنوعه در هیروشیما و ناکازاکی و کشتار بسیاری از ملت‌ها و غارت ثروت‌های آنها رسید.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که مردم سوریه در نتیجه سیاست‌های متجاوزانه دولت‌های متوالی آمریکا از جمله حمایت از گروه‌های تروریستی، تجاوز به خاک سوریه، حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر آمریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه و غارت ثروت‌های ملی این کشور آسیب زیادی دیده‌اند و هنوز هم از آنها رنج می‌برند. علاوه بر آن آمریکا با تحمیل محاصره ناعادلانه یکجانبه درحال مجازات جمعی مردم سوریه و دیگر ملت‌های مورد هدف است که نقض آشکار حقوق بشر از جمله حق زندگی محسوب می‌شود.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا باید از سیاست‌های مخرب خود عقب نشینی کرده و به نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از استانداردهای دوگانه و سیاسی کردن مسائل حقوق بشری پایان داده و از مداخله در امور سایر کشورها و بی‌ثبات کردن آنها دست بردارد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت