Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا همه حمایت‌های وزارت ارشاد را در سایت بیاوریم که عملا بتوانیم ناظرهای بیرونی داشته باشیم گفت: دستورالعمل وزارت این بوده که پرداخت یارانه‌ها با شفافیت ارائه شود. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدعباس صالحی امشب در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه‌های استان کرمان با بیان اینکه 3 میلیون نفر از دانش‌آموختگان حوزه هنر بعد از انقلاب اسلامی فارغ التحصیل شدند اظهار داشت: در بازار کار هم  چنین فضایی را در کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید کمک کرد تا فضای شاغلان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای در فضای فرهنگ و هنر برای معیشت و گردش اقتصادی در این حیطه آماده تر باشد افزود: متاسفانه مشکل این بود که فضای فرهنگ و هنر را به عنوان شغلی که تولید داشته باشد شناخته نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در قدم اول توانستیم حوزه فرهنگ و هنر را در حیطه حوزه‌های اقتصادی مورد توجه قرار دهیم گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر و اقتصاد خلاق را باید جدی گرفت و نباید انتظار داشت که این فضا فقط با حمایت حرکت کند، بلکه باید حرکت خلاق و تازه در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیاز به ایده‌های خلاقانه داریم و نباید نگاه ما تنها به حمایت دولت باشد افزود: باید در شوراهای گفت‌وگوی اقتصاد، حوزه فرهنگ و هنر را بیشتردرگیر کنیم تا اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای اتاق بازرگانی جدی گرفته شود.

وزیر ارشاد: بیش از 130 میلیارد تومان تفاهم‌نامه با استان کرمان اجرا می‌شودوزیر ارشاد: ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمان وجود داردوزیر ارشاد در کرمان: بیش از 400 ناشر حرفه‌ای در کشور فعال هستند

صالحی با عنوان اینکه 2.5 درصد بودجه عمومی کشور به فرهنگ، تربیت بدنی و ورزش اختصاص دارد بیان کرد: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این سهم 15 درصد است و تخصیص که از ناحیه یارانه مطبوعات به ما داده‌اند امسال 41 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه 800 میلیارد تومان بودجه در تفاهم‌نامه‌های استانی داریم که قدمی برای اجرای بخشی از فعالیت‌های فرهنگی است عنوان کرد: 30 هزار بیمه شده در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه همه مراجعات در حوزه وزارت ارشاد را سامانه‌ای کردیم و تا دو ماه آینده همه به پنجره واحد تبدیل می‌شوند گفت: دستورالعمل وزارت این بوده که پرداخت یارانه‌ها با شفافیت عرضه شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا همه حمایت‌های وزارت ارشاد را در سایت بیاوریم که عملا بتوانیم ناظرهای بیرونی داشته باشیم گفت: امیدواریم بتوانیم برای سال آینده مشکلات کاغذ حل شود و پیشنهاد اینکه به نحوی استان‌ها با حوزه فضای کاغذ درگیر شوند را بررسی می‌کنیم.

تالار مرکزی شهر کرمان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  در نشست  وزیر فرهنگ و ارشاد با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه‌های استان کرمان با بیان اینکه سیاستی که در این دوره در پیش گرفتیم برنامه محور است اظهار داشت: تلاش کردیم تعامل نزدیکی با جامعه فرهنگ و هنر و رسانه برقرار کنیم.

محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه مشکلاتی وجود دارد که با همدلی و هم‌افزایی می‌توان آنها را حل کرد گفت: با توجه به تمام مشکلات چشم‌انداز سال‌های آینده استان در حوزه زیرساخت‌ها بسیار خوب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تالار مرکزی شهر کرمان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: مجتمع فرهنگی هنری کرمان برای برگزاری تئاتر شهر در حال آماده شدن و در مرحله تکمیل تجهیزات است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اصناف حوزه فرهنگ و هنر بعد از تلاش چند ساله، خانه هنرمندان استان تشکیل و ثبت شد افزود: جلسات متعددی استاندار کرمان با وزیر ارشاد و معاونان وی در تهران داشتند که نتیجه آن امضای تفاهم‌نامه‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان است.

در این جلسه روح‌الله خدیشی، مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه در دو سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بودیم که امکان سیاست‌گذاری را از بین می‌برد اظهار داشت: طرح بیمه خبرنگاران متوقف شد و در قالب یارانه به مدیران مسئولان پرداخت می‌شود در حالیکه  در شرایط اقتصادی می‌بینیم که این بیمه توسط مدیران مسئول پرداخت نمی‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با بیان اینکه در پرداخت یارانه‌ها به نشریات نگاه واقعی به استان‌ها وجود ندارد و سهم استان‌ها بسیار ناچیز است افزود: به خبرنگاران خبرگزاری‌ها در استانها توجه نمی‌شود.

انتهای پیام/ ع

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدعباس دهقان در نشستی با مدیرمسئولان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان یزد، افزود: مطابق بند"ل" ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معاف از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند. 
وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاه‌های آزاد هنری استان اظهار داشت:در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز نمودن آموزشگا‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام می‌شود. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:هنرآموزان مشغول در آموزشگاه‌ها موظف به داشتن کارت صلاحیت تدریس می‌باشند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه sso.farhang.gov.ir را انجام دهند. 
دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارائه گزارش‌های سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرارداد. 
لازم به ذکر است ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنر‌های سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا