Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@02:18:50 GMT

دردسری جدید برای معلمان ورودی 88 تربیت معلم

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۸۷۶۲

دردسری جدید برای معلمان ورودی 88 تربیت معلم

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: این روزها تعدادی از معلمان ورودی‌ سال 88 تربیت معلم نسبت به عدم احتساب سنوات تحصیل خود در سابقه کاری‌شان گلایه‌مند هستند؛ آنها در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس نسبت به «عدم احتساب سنوات تحصیل‌شان به عنوان سابقه» گلایه کردند و عنوان داشتند: «ما دانشجویان ورودی سال 1388 مراکز تربیت معلم هستیم که در سال 1391 بر اساس قانون متعهدین خدمت شروع به کار در مدارس کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده 7 قانون متعهدین خدمت اعلام شده است که سنوات تحصیل دانشجویان تربیت معلم به عنوان سابقه رسمی محسوب می‌شود ولی با گذشت 6 سال از زمان استخدام، مسؤولین از محاسبه سنوات تحصیل بر روی حکم کارگزینی خودداری می‌کنند؛ این در حالی است که مصوبه مجلس دانشجویان ورودی سال 88 را مشمول قانون متعهدین خدمت کرده است». 

ماجرای دانشجویان ورودی 1388 تربیت معلم از چند سال پیش آغاز شد؛ از همان زمان که بحث تعهد خدمت آنها با ابهام مواجه شد؛ این گروه تنها گروهی بودند که چند سال پیش عنوان شد مشمول قانون متعهدین خدمت نمی‌شوند و با سهمیه آزاد جذب شدند؛ این در حالی بود که دانشجویان قبل و بعد از آنها در چنین شرایطی نبودند.

پیگیری‌های مستمراً این دانشجویان در سال 1391 از طریق آموزش و پرورش و مجلس در نهایت به مصوبه‌ای در مجلس انجامید که بر اساس آن، این گروه نیز مشمول قانون متعهدین خدمت شدند.

اما اکنون بعد از 6 سال، ماجرای دیگری برای این گروه ایجاد شده است و آن هم عدم محاسبه سنوات تحصیلی آنها به عنوان سابقه است.

یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم زیرا دو نوع رأی برای این افراد توسط مراجع نظارتی صادر شده است یعنی برخی آرا به نفع و برخی آرا بر علیه آنهاست.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای به امور حقوقی آموزش و پرورش اعلام کردیم که برای رأی وحدت رویه در مورد آنها اقدام کند و هرگاه نتیجه حاصل شود، اعلام می‌کنیم.

حسین‌بُر اضافه کرد: در سال ۹۱ـ۹۰ قانون متعهدین خدمت احیاء شد و بعد از احیای قانون و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان تربیت‌معلم، آنها درخواست محاسبه سنوات تحصیل را داشتند که منتظر نظر بخش حقوقی آموزش و پرورش هستیم.


* پیگیری احتساب سنوات تحصیلی دانشجویان ورودی ۸۸ تربیت معلم

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: در این خصوص با سازمان اداری و استخدامی در حال بررسی هستیم.

وی ادامه داد: همان سال‌ها که این افراد پذیرفته شدند همزمان با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری شد و این قانون تمام قوانین متناظر با خودش را لغو کرده است که از جمله آنها قانون متعهدین به خدمت است.

الهیار ترکمن اضافه کرد: در حقیقت در سال‌های اول و دوم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هر چه قانون مغایر و متناظر را داشتیم، اجازه اجرا آنها نداشتیم زیرا صراحتاً در قانون آمده بود که قوانین قبلی لغو می‌شود.

وی افزود:‌ بعدها در یکی از اصلاحیه‌های قانون تعین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی بحث ماده 6 قانون متعهدین خدمت برقرار شد؛ البته آنجا نگفتند که آیا شامل دو سال وقفه می‌شود یا خیر. فقط گفته بودند ماده 6 دوباره برقرار شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر در حال پیگیری هستیم و از شیوه‌های مختلف استفاده می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم به یک نتیجه برسیم تا این افراد بتوانند از سنوات تحصیلی در سابقه کاری‌شان استفاده کنند.

الهیار‌ترکمن در پاسخ به این پرسش که «این موضوع چه زمانی به نتیجه خواهد رسید؟»، گفت: نیاز به مجوزهای قانونی دارد که البته جزو برنامه‌های قابل پیگیری است و در دستور پیگیری قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود