Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه ونزوئلا ادعای آمریکا برای ارسال کمک های مردمی را یک نمایش سیاسی خواند و از رسانه ها خواست تا بخشی از این نمایش و عامل خونریزی در کشورش نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خورخه رائاسا روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اینکه چرا دولت ونزوئلا مانع ورود کمک های مردمی شده است، گفت: آمریکا اقتصاد ما را مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آنها بیش از 30 میلیارد دلار پول کشور ما را مسدود کرده اند و حالا چیزی که کمک های انسان دوستانه می نامند را برای مردم ما فرستاده اند؟ ارزش این کمک تقریبا 20 میلیون دلار است در حالی که آنها 30 میلیارد دلار پول کشور ما را توقیف کرده اند.
وزیر خارجه ونزوئلا ادامه داد: معنای این کار این است که من شما را شوکه می کنم، می کشم و سپس کمی غذا برایتان می فرستم. این تنها یک نمایش است.
رائاسا با یادآوری اینکه آمریکا به طور آشکار از ارتش خواسته است که وفاداری خود را از دولت بردارند و به آنها گوش دهند، تاکید کرد: این خواسته هیچ گاه اتفاق نمی افتد. آمریکا می توانید درباره استراتژی خود فکر کند اما ونزوئلا یک حاکمیت و قانون اساسی دارد و بر خلاف تحریم ها، گروگان گرفتن شرکت سیتگو در اینجا بسیار آگاهانه از مردم خود حفاظت می کند.
وی تصریح کرد: آمریکا بیش از 10 میلیارد دلار اموال متعلق به مردم ونزوئلا و طلاهای این کشور به ارزش تقریبی 1.2 میلیارد دلار طلا در بانک انگلیس را مسدود کرده است. این اطلاعات واقعی است؛ بنابراین من باید از رسانه ها بخواهم بخشی از این تحریک خونریزی در ونزوئلا نباشند.
وزیر خارجه ونزوئلا در پاسخ به این سوال که آمریکا با تحریم علیه ونزوئلا، روسیه، ایران و کره شمالی تقریبا نیمی از جمعیت جهان را تحت تحریم قرار داده است. این در حالی است که از طریق شورای امنیت انجام نشده اند، گفت: آمریکا هیچ گاه به مسئولیت خود در قبال منشور ملل متحد تن در نداده است.

**گوایدو بر پلیس گشت زنی هم کنترل ندارد
رائاسا با تاکید بر اینکه ونزوئلا تنها یک دولت آنهم به ریاست مادورو دارد، افزود: این مرد(گوایدو) که خود را در وسط تظاهرات خیابانی، بدون هیچ چارچوب و حمایت قانونی، رئیس جمهوری خوانده است. او حتی کنترل پلیس گشت زنی را هم ندارد.
وزیر خارجه ونزوئلا از کشورهای جهان خواست تا تنها از تصمیمات شورای امنیت تبعیت کنند و گفت: تنها این تصمیم ها، قانونی هستند و بقیه، اقدامات یکجانبه است که مردم جهان باید آن را مردود اعلام کنند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی یکجانبه و حمایت از رئیس جمهوری خود خوانده در ونزوئلا، این کشور را دچار بحران کرده است.
ارتش و دیوان عالی قضایی همچنان از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا حمایت می کنند و کشورهای متعددی هم خواستار توجه به منشور ملل متحد به خصوص توجه به اصول حق تعیین حاکمیت و سرنوشت و عدم مداخله در امور داخلی شده اند.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا آمريكا كمك هاي انساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم