Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@15:51:26 GMT

احتمال سوزانده شدن جسد خاشقچی در تنور

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۹۱۶۳

اداره امنیت استانبول اعلام کرد این احتمال هست که جسد روزنامه‌نگار مقتول عربستانی، در کنسول‌گری سعودی سوزانده شده باشد.

به گزارش فارس، پلیس شهر استانبول در تازه‌ترین تحقیقات خود در مورد قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی احتمال داد که جسد او در تنور سوزانده شده باشد.

به نوشته روزنامه «دیلی‌صاباح»،‌ پلیس استانبول پنجشنبه (۲۵ بهمن) برای اولین بار تصویری یکی از همدستان محلی در عملیات ترور خاشقچی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترکیه از زمان وقوع قتل خاشقچی در کنسولگری سعودی، بارها از ریاض خواسته است افراد ترکیه‌ای که در این قتل دست داشتند، معرفی کند. با این حال به رغم اذعان سعودی‌ها به وجود چنین افرادی، هنوز در این ارتباط اطلاعاتی در اختیار آنکارا نگذاشته‌اند.

در تازه‌ترین گزارشی که پلیس استانبول در رابطه با قتل خاشقچی امروز منتشر کرده، آمده است: «در منزل سرکنسول دو تنور مانند پیدا کردیم که با گاز و چوب مشتعل می‌شود. احتمال می‌رود، جسد خاشقچی بعد از تکه تکه شدن در این چاه‌ها سوزانده شده است».

به گفته پلیس استانبول، «خدیجه چنگیز» نامزد خاشقچی که بیرون از کنسولگری منتظر نامزد خود بود، از قتل جان سالم به در برده است؛ چرا که اگر کارمند کنسول‌گری حضور او را به داخل گزارش می‌داد احتمالا به سرنوشت نامزدش خاشقچی مبتلا می‌شد.

مطابق گزارش جدید پلیس شهر استانبول، همدست‌ ترکیه‌ای در قتل خاشقچی در تصویری که از او منتشر شده، لباس‌های «مصطفی المدنی»، بدل خاشقچی را در دست دارد و تیم ترور بعد از قتل، از یک رستوران مشهور استانبول برای ۳۲ نفر غذا سفارش داده است.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی روزنامه واشنگتن‌پست دوم اکتبر (دهم مهر) در کنسول‌گری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه و غرب حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، یکی از مقام‌های رده بالای سعودی، احتمالا «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست خاشقچی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول

احلام البشیر به اتهام"اقدام به قتل عمد"، "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" ۶ نفر به ۱۷۹۴ سال زندان محکوم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دادستانی استانبول حکم "احلام البشیر" که در سال 2022 با بمبگذاری در میدان تقسیم استانبول باعث کشته شدن 6 نفر و مجروح شدن 99 نفر دیگر شد را صادر کرد.

بر اساس این حکم، البشیر به اتهام "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" 6 نفر به 7 بار حبس ابد محکوم شد.

وی همچنین به اتهام "اقدام به قتل عمد"،"پیدا کردن بدون اجازه مواد خطرناک" در مجموع به 1794 سال زندان و 22 هزار لیره جزای نقدی محکوم شد.

یکشنبه بیست‌ودوم آبان ماه برابر با سیزدهم نوامبر 2022_ انفجاری منطقه تقسیم واقع در مرکز شهر استانبول ترکیه را لرزاند که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد.

رجب طیب اردوغان این انفجار را «حمله‌ای شرورانه» خواند و آن را محکوم کرد. وی شمار کشته شدگان را دست کم 6 نفر و شمار زخمی‌ها را 53 نفر اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد که شواهد نشان می‌دهد که این انفجار تروریستی بوده و یک زن در آن نقش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟