Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز (پنج شنبه) با برگزاری ۲ بازی آغاز  شد و یک شنبه هفته آتی هم به اتمام خواهد رسید. البته تیم‌های ذوب آهن و سایپا که سه شنبه هفته آتی باید در دور سوم مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب به مصاف الغرافه و الریان قطر بروند طبق برنامه باید در هفته هجدهم با هم رو به رو می‌شدند که با توجه به حضورشان در رقابت‌های آسیایی این بازی به زمان دیگری موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساس‌ترین بازی این هفته بین تراکتورسازی و استقلال، تیم‌های چهارم و پنجم جدول برگزار می‌شود و برنده آن خود را بیش از پیش به جمع مدعیان صدرنشین نزدیک می‌کند.

پرسپولیس ۲- استقلال خوزستان ۰/ پیروزی آسان شاگردان برانکو مقابل آبی‌های جنوب

صنعت نفت آبادان ۰ - ۰ پدیده شهر خودرو / توقف شاگردان یحیی مقابل نفتی‌ها

تراکتورسازی- استقلال تهران (جمعه- ۲۶ بهمن- ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه- ورزشگاه یادگار امام تبریز)

با توجه به برگزاری حساس‌ترین بازی هفته در تبریز و نمایش قدرتمندانه تراکتورسازی و استقلال در دور برگشت لیگ برتر انتظار می‌رود روز برگزاری این بازی جای سوزن انداختن هم در ورزشگاه یادگار امام تبریز نباشد.

هر ۲ تیم دست کم از ۲ جین ستاره در ترکیب خود بهره می‌برند و به جز وضعیت نامشخص آیاندا پاتوسی در فهرست آبی پوشان پایتخت و محرومیت محمد دانشگر و فرشید اسماعیلی (مدافع و هافبک استقلال) جرج لیکنز بلژیکی و وینفرد شفر آلمانی می‌توانند از تمام مهره هایشان برای این بازی بهره بگیرند. آسیب دیدگی کوین کنستانت هم تا حد زیادی رفع شده و به احتمال فراوان او برای نخستین بار در ترکیب سرخ‌های تبریز بازی خواهد کرد.

تراکتورسازی که اکنون با ۳۰ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد برای حفظ این جایگاه و کاهش فاصله اش با سه تیمی که از این تیم بالاتر هستند باید به هر شکلی شده انتقام شکست ۳ بر صفر دور رفت از استقلال را بگیرد. از طرفی وینفرد شفر که تیمش با یک بازی کمتر نسبت به ۴ تیم صدرجدولی ۲۸ امتیازی است و در رتبه پنجم جای گرفته است با برتری مقابل تراکتور می‌تواند جای این تیم را در جدول بگیرد.

داور: اشکان خورشیدی

کمک ها: محمدرضا منصوری – علیرضا ایلدروم

کمک داوران اضافی: پیام حیدری – کوپال ناظمی

داور چهارم: جواد مداح

ناظر: محمدرضا فلاح

سپیدرود رشت- ماشین سازی تبریز (جمعه- ۲۶ بهمن- ساعت ۱۶- ورزشگاه سردار جنگل رشت)

سبزپوشان تبریزی با برتری در هر ۲ بازی ابتدایی خود در نیم فصل دوم جهش خوبی در جدول داشتند و اکنون با ۲۰ امتیاز هشتم هستند، اما این تیم برای حفظ و ارتقای جایگاهش به رتبه ششم در صورت متوقف شدن پارس جنوبی در این هفته و شکست فولاد از نفت مسجد سلیمانکار بسیار سختی مقابل سپیدرود و هواداران پرشور این تیم دارد.

علی کریمی خوب می‌داند سپیدرود در صورت امتیاز از دست دادن برابر حریف تبریزی با وضعیتی بحرانی برای بقا در لیگ مواجه می‌شود چراکه رشتی‌ها تنها ۱۱ امتیاز داشته و فقط یک رده با قعر جدول فاصله دارند.

۲ تیم برای این دیدار بازیکن محرومی ندارند. دیدار رفت ماشین سازی و سپیدرود با تساوی یک بر یک پایان یافت.

داور: وحید کاظمی

کمک ها: سعید علی نژادیان – امیر محمد داودزاده

کمک داوران اضافی: یاسر همرنگ – محمدباقر پورباقر

داور چهارم: یعقوب حجتی

ناظر: ابراهیم میرزابیگی

پیکان- سپاهان اصفهان (جمعه- ۲۶ بهمن- ساعت ۱۶- ورزشگاه شهدای شهرقدس)

سپاهان پس از برتری ۳ بر صفر مقابل سپیدرود و باز پس گرفتن صدرجدول از پرسپولیس باید در این هفته مقابل حریفی قرار بگیرد که برای جلوگیری از رقم خوردن هشتمین شکست متوالی اش باید دست کم یک امتیاز از تیم امیر قلعه نویی بگیرد.

حسین فرکی خوب می‌داند پیکان که اکنون با ۱۶ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار گرفته در صورت شکست از سپاهان بیش از پیش به منطقه خطر جدول نزدیک می‌شود و به همین دلیل خودروسازان به راحتی اجازه کسب پیروزی و تداوم صدرنشینی را به زردپوشان دیار نصف جهان نمی‌دهند. نکته امیدوار کننده برای پیکان بدون شکست ماندن این تیم در ۵ بازی اخیرش مقابل سپاهان است، اما این نکته را هم نباید از یاد برد که سرمربی جدید پیکان هم در ۶ تقابل اخیرش با امیر قلعه نویی در کسب پیروزی ناکام بوده است در بازی رفت ۲ تیم سپاهان و پیکان به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

داور: حسین زرگر

کمک ها: حسن ظهیری – یعقوب سخندان

کمک داوران اضافی: علی بای – کیوان علی محمدی

داور چهارم: محمدرسول ذورقی

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

بیشتر بخوانید:

برانکو: در یک بازی داور عالی سوت زد کم مانده بود سنگبارانش کنند! / با این وضعیت باید خودم را از برج میلاد پایین بیاندازم

تغییر ساعت بازی پارس جنوبی و نساجی مازندران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها

تیم صدرنشین استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر تراکتور در تبریز به تساوی دست یافت و البته دو امتیاز حساس را در یادگار امام جا گذاشت.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد.

شاگردان جواد نکونام با این تساوی 54 امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند ولی در صورت برتری پرسپولیس برابر سپاهان جایگاه خود را پنج هفته به پایان لیگ از دست می‌دهند. حمید مطهری دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، نیز با متوقف کردن استقلال،  پیام خوبی برای سرخپوشان فرستاد. تیم او اکنون در رده چهارم ایستادند.

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد(4+90 سجاد آشوری)، رحمان جعفری (77 - مهدی عبدی) و امیرارسلان مطهری (64 - امیرحسین حسین‌زاده)

ترکیب استقلال: محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی (4+90- میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی (82 - پیمان بابایی)، آرش رضاوند (88 - امید حامدی‌فر)، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف (4+90 جعفر سلمانی)

داور: پیام حیدری

نمایش دو تیم ، شباهتی به جدال دو باشگاه بالانشین لیگ نداشت و اغلب دقایق بازی به خطاها یا توقف ضربات ایستگاهی و اعتراض بازیکنان دو تیم اختصاص داشت.

تنها در دقایق پایانی بازی این تراکتور بود که مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و حملات زیادی را به روی دروازه استقلال خلق کرد که بی‌نتیجه بود. 

نبودن سیدحسین حسینی فرصت مناسبی برای مهاجمان تراکتور بود که دروازه استقلال را باز کنند و مثل مصاف حساس با سپاهان، بدون گل راهی خانه نشوند اما با وجود اینکه مطهری از همه مهاجمانش استفاده کرد، آنها موفق به گشودن دروازه خالدآبادی نشدند.

استقلال در این مسابقه حساس که احتمال شکست شان می‌رفت، بسیار محتاط بود و برای پیروزی به آب و آتش نزد تا در ضدحملات غافلگیر نشود‌. تفکرات نکونام ، نباختن در تبریز بود تا منتظر توقف احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان پرستاره باشد. در واقع سرمربی آبی‌ها روی نتیجه بازی رقیب، دست به نوعی قمار زد.

لحظات حساس مسابقه 

دقیقه 7: پاس عمقی خوبی به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند ولی توپ را جایی زد که پورحمیدی حضور داشت و آن را دور کرد.

دقیقه 50: محمدی با عبور از یک بازیکن وارد محوطه جریمه تراکتور شد و به مدافعان حریف خورد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 66: ارسال مهدی شیری و ضربه سر امیرحسین حسین‌زاده موقعیت جدی برای تراکتور بوجود آورد ولی توپ این بازیکن از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 70: ضربه ایستگاهی مهرداد محمدی به قسمت پشتی تیر افقی دروازه تراکتور برخورد کرد.

دقیقه 80: گوستاوو بازیکن تراکتور به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد ولی توپ او را برگرداندند. در ادامه توپ دیگری می‌رفت برای تراکتور موقعیت ایجاد کند که خالدآبادی آن را گرفت.

دیگر خبرها

  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر|توقف شاگردان نکونام در تبریز/ استقلال صدر جدول را به پرسپولیس تعارف زد
  • استقلال به جانشین حسینی روحیه داد (عکس)
  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند
  • کشیدن ضامن نارنجک در بالای جدول/ جدال های مثلث جذاب لیگ فوتبال
  • باانگیزه‌ترین پرسپولیسی در تقابل با سپاهان
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست