Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@22:45:50 GMT

خداحافظی ایرباس با پهن پیکرترین هواپیمای تاریخ

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۹۸۰۳

خداحافظی ایرباس با پهن پیکرترین هواپیمای تاریخ

خبرگزاری مهر: شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرده است که قصد دارد ساخت هواپیمای پهن‌پیکر A. ۳۸۰، بزرگترین هواپیمای جهان را بعد از حدود ۱۴ سال متوقف کند.

فروش کمتر از انتظار این هواپیمای غول‌پیکر باعث این تصمیم ایرباس شده که قصد داشت این هواپیما را به یکی از پرفروش‌ترین هواپیمای مسافربری قرن ۲۱ تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ایرباس در بیانیه‌ای تایید کرده که آخرین هواپیمای A. ۳۸۰ را در سال ۲۰۲۱ تحویل خواهد داد.

بزرگترین هواپیمای جهان با دو طبقه و ظرفیت حمل ۵۴۴ نفر در حالت چینش استاندارد، برای رقابت با بوئینگ ۷۴۷ به میدان آمد، اما نتوانست موفقیت چندانی کسب کند، چون اکثر خطوط هوایی سفارش‌های خود را روی هواپیما‌های کوچکتر متمرکز کردند.

ایرباس گفته است که در هفته‌های آینده با اتحادیه‌های کارگری وارد مذاکره خواهد شد تا درباره بیش از سه‌هزار شغلی که به دلیل تصمیم به توقف تولید A. ۳۸۰ به خطر می‌افتد تصمیم‌گیری کنند.

تا زمان توقف کامل ساخت این هواپیمای پهن‌پیکر، ایرباس ۱۷ فروند هواپیمای A. ۳۸۰دیگر تولید خواهد کرد که از این تعداد ۱۴ هواپیما به سفارش خطوط هوایی امارات خواهد بود.

امارات که پیشتر تعداد بیشتری از این نوع هواپیما را سفارش داده بود تصمیم گرفته است که سفارش تازه‌ای شامل ۴۰ هواپیمای A. ۳۳۰ و ۳۰ فروند هواپیمای A. ۳۸۰ را جایگزین قبلی کند.

خطوط هوایی امارات ناوگان هوایی خود را در عرصه جهانی با هواپیما‌های ایرباس A. ۳۸۰ و بوئینگ ۷۷۷ شکل داده است و حدود صد فروند از بزرگترین هواپیمای پهن‌پیکر جهان را در اختیار دارد.

بعد از اعلام تصمیم ایرباس، شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس خطوط هوایی امارات گفت که این شرکت از همان ابتدای تولد A. ۳۸۰ از طرفداران پروپاقرص این هواپیما بوده است.

او از تصمیم ایرباس برای توقف تولید آن ابراز ناامیدی کرد، اما گفت که امارات «واقعیت موجود را می‌پذیرد».

بنا بر اعلام خطوط هوایی امارات، هوایپما‌های A. ۳۸۰ تا دهه ۲۰۳۰ میلادی همچنان به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های ناوگان این شرکت فعال خواهند بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: امارات ایرباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است

شجاعی گفت: برقراری پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان از طریق رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول‌پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان اظهار کرد: این فرودگاه گ جزو نزدیک به ۳۰ فرودگاه کشور دارای مرز هوایی و پرواز بین‌المللی است و اولین پرواز بین‌المللی به مقصد عتبات عالیات از فرودگاه سمنان با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از باند این فرودگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی