Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کافی است در ساعات پرتردد به مال‌های پایتخت مراجعه کنید؛ ترافیک و در پی آن آلودگی هوا امان شما را می‌برد.  بخش عظیم این‌گونه چالش‌ها ناشی از کمبود جای پارک برای خودروهایی است که به پاساژها، مراکز خرید و یا بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. در کنار این مشکلات شاهد شیوع رفتارهای جدید در کنار مال‌های بزرگ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از فروش جای پارک تا ارائه خدمات غیررسمی برای پارک خودرو که همگی در آینده منجر به بروز مشکلات جدیدی در کلان‌شهر تهران خواهد شد.

در این رابطه محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار برنا از ایجاد الزامات برای ساختمان‌های جدید خبر داد و عدم ساماندهی پارک حاشیه‌ای را از معضلات اساسی برای عدم اقبال به ساخت پارکینگ دانست.

وی گفت: مراکز تجاری، اداری و مسکونی ضوابط مشخصی برای پارکینگ‌ها دارند مگر اینکه ضابطه و مصوبه جدیدی بیاید که این ضوابط تغییر کند.

علیخانی افزود: تا زمانی که مصوبه جدید نیامده ضوابط قبلی پابرجاست و همه مراکز باید پارکینگ تامین کنند و پارکینگ داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان ساخت: تخلفاتی از گذشته روی داده و برخی پارکینگ نساخته یا تامین نکرده‌اند و قانونا آن‌هایی که به هر دلیلی امکان تامین پارکینگ نداشتند موظف بودند جرائم را پرداخت کنند و عوارض برای پارکینگ بدهند تا در سطح شهر پارکینگ ساخته شود اما عملا این حساب و کتاب‌ها در گذشته آن‌قدرها مشخص نبوده است.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: از آن جایی که تفکیک در درآمدهای شهرداری انجام نمی‌شد پارکینگی از  محل این تخلفات نیز ساخته نشده و تنها در برخی مناطق شهرداری، پروژه‌های ساخت پارکینگ وجود دارد.

علیخانی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر پروژه‌های ساخت پارکینگ در شهرداری وجود دارد یا خیر؟ گفت:  با توجه به پروژه‌های نیمه کاره، شهرداری فعلا از نظر منابع مالی در وضعیتی قرار ندارد تا پروژه جدیدی شروع کند. مدتی بخش خصوصی در این بخش سرمایه‌گذاری کرد ولی متوقف شد.

 وی با انتقاد از عدم توجه شهرداری به مصوبه های شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر پارک حاشیه‌ای رها شده و این امر تخلف است چراکه در حال حاضر معاونت حمل و نقل، مصوبه شورا را اجرا نکرده و علاوه بر خسارت به شهرداری و شهر سبب شده کسانی که در گذشته پارکینگ ساخته‌اند، متضرر شوند چراکه ساخت پارکینگ توجیه اقتصادی ندارد!

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: مردم کنار خیابان هر کجا بخواهند، پارک می‌کنند چون پارک حاشیه‌ای ساماندهی نشده است. بر این اساس دلیلی ندارد وقتی که می‌توان کنار خیابان رایگان پارک کرد، کسی ماشینش را در پارکینگ قرار بدهد. آن‌هایی که پارکینگ ساخته‌اند ضرر کرده‌اند چراکه سیاست‌ها غلط بوده و به مصوبه عمل نشده است.

علیخانی در ادامه با اشاره به ساخت انواع پارکینگ‌ها در سطح پایتخت طی دهه‌های گذشته گفت: ساخت پارکینگ‌های مکانیزه از اول اشتباه بوده چون پارکینگ‌های مربوط به فضاهایی است که با کمبود مواجهیم و محدودیت وجود دارد و یا آن که وزارت‌خانه‌ای نمی‌تواند پارکینگش را تامین کند از این رو داخل محوطه‌های اداری این امر منطقی است اما در فضاهای عمومی امکان پذیر نیست.

وی در توضیح مشکلات پارکینگ‌های مکانیزه بیان کرد: نمی‌شود در فضاهای عمومی مردم را معطل کرد. گاهی هر فرد باید نیم ساعت صبر کند که ماشین بالا برود. بعضی مواقع پارکینگ گیر می‌کند و گاهی خراب می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: این نوع پارکینگ‌ها برای پارک‌های عمومی امکان پذیر نیست اما برای موارد خاص و جاهای خاص توجیه دارد.

وی با ذکر مثالی در خصوص پارکینگ‌های مکانیزه گفت: به‌عنوان مثال در خیابان ایرانشهر چنانچه پارکینگ مکانیزه برداشته شود به راحتی همان تعداد خودرو جاسازی می‌شود و پارکینگ مکانیزه توجیهی ندارد. چراکه این نوع پارکینگ‌ها هزینه نگهداری زیادی دارد.

علیخانی در ادامه تصریح کرد: در دهه هفتاد دو پارکینگ مکانیزه یکی در فاطمی و دیگری در ایرانشهر ساخته شد. پارکینگ مکانیزه فاطمی جمع شد و از پارکینگ مکانیزه ایرانشهر به عنوان بیلبورد تبلیغاتی استفاده می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همان‌گونه که در گذشته نشان داده شد این نوع پارکینگ‌ها پاسخگو نیست و مورد استقبال هم قرار نگرفت. متاسفانه این اشتباه در برخی جاها تکرار شد. من مطلق ساخت پارکینگ مکانیزه را را رد نمی‌کنم اما تجربه نشان می‌دهد در عمل این سرمایه‌گذاری‌ها اتفاق افتاده و از آن استفاده چندانی نشده است.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پارک حاشیه ای کمبود پارکینگ محمد علیخانی پارکینگ مکانیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است

رئیس شورای شهر تهران گفت: قراردادهای شهردار تهران در چین محرمانه بوده و انتشار آن مشکل امنیتی دارد. این قراردادها زیر نظر متخصصین وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی با اشاره به سامانه پایش مصوبات شورا گفت: این سامانه پیش از این در شورا پایه‌گذاری شده بود اما متوقف ماند و امروز از این سامانه رونمایی خواهد شد و کل مصوبات بعد از پایش در این سامانه بارگذاری و در دسترس قرار خواهد گرفت.

چمران ادامه داد: در جلسه امروز همچنین گزارش سه‌ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری توسط خزانه‌دار شورای شهر ارائه خواهد شد.

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به مفقود شدن یکی از کارگران خدمات شهری منطقه 15 در پی بارش باران تصریح کرد: این کارگر زحمت کش برای بازگشایی مسیر وارد نهر شده است که متأسفانه تا این لحظه هنوز پیدا نشده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر پیدا شود البته در این مواقع کارگران باید با امنیت کار کنند.

چمران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با حصارکشی درون پارک لاله گفت: هنوز مشخص نیست برای چه موضوعی این کار انجام شده است. بر اساس آنچه پرسیده شده است؛ پس از جشن‌های ماه رمضان احساس شده که در آنجا نیاز به چنین فضایی وجود دارد.

وی افزود: البته قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود و ما هم اجازه چنین کاری نمی‌دهیم. هنوز طرحی آماده و به شورا ارائه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: در شورای دوره سوم مصوبه‌ای داشتیم که در بوستان‌های بزرگ می‌توانند برای خدمات مورد نیاز بوستان، ساخت و ساز انجام دهند که این موضوع نیز تنها محدود به کتابخانه و مسجد شد که آن هم باید طرح‌هایش در هیئتی که قرار داده‌ایم مصوب شود و به این ترتیب ساخت و ساز اگر از ملزومات پارک باشد به شرط عدم قطع درخت امکان دارد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قراردادهای حمل و نقل در سفر زاکانی؛ شهردار تهران به چین محرمانه است یا خیر گفت: قرارداد را هر عضوی خواسته در اختیارش قرار گرفته است. قراردادها محرمانه است و انتشار آن مشکل امنیتی دارد اما زیر نظر متخصصین وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است. چنین قراردادی در سال 1396 نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه