Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@19:02:54 GMT

هشدار آمریکا به دنیا علیه خرید نفت ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۰۰۱۳

هشدار آمریکا به دنیا علیه خرید نفت ونزوئلا

خبرگزاری ایسنا: این هشدار پس از این صورت گرفت که مانوئل کِوِدو، وزیر نفت ونزوئلا در سفری به هند اعلام کرد که ونزوئلا مایل است نفت بیشتری به هند صادر کند.

بولتون در توییتی که مقاله بلومبرگ درباره روابط نفتی ونزوئلا و هند ضمیمه آن شده بود، نوشت: کشورها و ملت‌هایی که از سرقت منابع ونزوئلا توسط مادورو حمایت می‌کنند فراموش نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا همچنان از همه قدرتش برای حفظ دارایی‌های مردم ونزوئلا استفاده می‌کند و همه کشورها را تشویق می‌کند اقدام مشابه را انجام دهند.

کِوِدو پس از دیدار با پالایشگرهای هندی در دهلی نو، با بیان اینکه روابط با هند ادامه خواهد یافت و تجارت ادامه پیدا می‌کند، افزود: ونزوئلا خواهان گسترش تجارت خدمات و فناوری با هند است. هند نیز مایل است خرید نفت از ونزوئلا را افزایش دهد.

شرکت‌های ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی که روس‌نفت روسیه در آن سهم دارد خریدار نفت ونزوئلا هستند. ریلاینس یکی از بزرگترین خریداران نقدی نفت PDVSA و یکی از تأمین کنندگان اصلی سوخت برای ونزوئلا از طریق زیرمجموعه آمریکایی خود است.

طبق آمار رهگیری نفتکش‌ها، ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی سال میلادی گذشته مجموعاً ۳۴۴ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز نفت ونزوئلا را وارد کردند که ۱۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کاهش داشت. اما هند سال گذشته دومین مقصد بزرگ صادرات نفت ونزوئلا ماند.

در زمان آغاز بحران سیاسی ونزوئلا در ماه گذشته، رسانه‌های هندی گزارش کردند که این کشور آسیایی همچنان یکی از خریداران بزرگ نفت ونزوئلا خواهد ماند و پالایشگاه‌های آسیایی همچنان به خرید بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ونزوئلا ادامه می‌دهند.

در خبر جداگانه‌ای که مربوط به تحریم‌ها بود، مقامات امنیتی بلغارستان اعلام کردند حساب‌های بانکی متعددی که میلیون‌ها یورو از شرکت نفتی دولتی PDVSA دریافت کرده بودند را مسدود کرده‌اند.

مأموران امنیتی و دفتر دادستان بلغارستان از طریق آمریکا درباره انتقال پول اطلاع پیدا کرده و حساب‌های مذکور را مسدود کردند.

سقوط تولید نفت ونزوئلا به ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۹

الیوت ابرامز، نماینده ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا در برابر کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: انتظار می‌رود تولید نفت ونزوئلا در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه شرکت PDVSA به ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۹ سقوط کند.

طبق جدیدترین نظرسنجی پلاتس از تولید اوپک، تولید نفت ونزوئلا در ژانویه با ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به دسامبر، به ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز رسید در حالی که تولید این کشور ۲.۴ میلیون بشکه در روز در دسامبر سال ۲۰۱۵ بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید نفت ونزوئلا از ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز در دسامبر به ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز در ژانویه کاهش پیدا کرده است.

دولت آمریکا در ۲۸ ژانویه تحریم‌ها علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را تشدید کرد و انتقال پول فروش نفت به حساب این شرکت را تا زمان تشکیل دولت جدید در ونزوئلا ممنوع کرد. هدف از تحریم‌ها، محروم کردن دولت ونزوئلا از درآمدهای نفتی است.

این تحریم‌ها باعث سرگردانی نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا به دلیل ابهامات پیرامون مسائل مالی شده است. همچنین تولید نفت را برای ونزوئلا که قادر نیست مواد رقیق کننده وارد کند، دشوار کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نفت ونزوئلا خرید نفت ونزوئلا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور نوبت اول امسال و همچنین نرسیدن دانش‌آموزان یک منطقه سیل‌زده به جلسه آزمون توضیح داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

وی اظهار کرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

جذب نخبگان به صورت مستقیم به عنوان هیات علمی

زلفی‌گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه های کنکور بورسیه می شوند بخصوص المپیادی ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی‌گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌ های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحدهای صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما...

وزیر علوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود. الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیرنظام مختلف بودیم.

زلفی‌گل افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیأت مرتبط خود معرفی می شوند.

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»