Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ناصر کرمی پنجشنبه شب در نشست مسئولان آموزش و پرورش با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون برنامه ششم مدارس از پرداخت هزینه های مصرف آب، برق و گاز معاف هستند.
وی یادآورشد: بیشترین معافیت این قانون مربوط به گاز مدارس است این درحالی است که بوشهر یک منطقه گرمسیر است و بیشترین مصرف انرژی مدارس در بخش برق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمی اضافه کرد: بوشهر به عنوان یک منطقه گرم است که همه مدارس آن فقط 140 میلیون ریال مصرف گاز دارند و نمی ‌تواند از این معافیت سود لازم را ببرند.
وی اظهارداشت: مصرف برق مدارس استان بوشهر 33میلیارد و 800 میلیون ریال است که با توجه به این مصوبه حق آموزش و پرورش استان ضایع می‌ شود.
کرمی گفت: بدی آب و هوا، مهاجرت نیروی انسانی با تجربه از استان، هزینه بالای زندگی و کمبود امکانات سبب افت کیفیت آموزشی و عدم دسترسی به جایگاه مطلوب استان شده است.
وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته به سبب مزایای مناطق کم برخوردار در حقوق‌ها، نیروهای آموزشی توانمندی وارد استان می شدند ولی در زمان حاضر آموزش و پرورش استان به اجبار باید از نیروهای آزاد و حق التدریس استفاده کند که این امر بر کیفیت آموزشی تاثیر دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: مهاجرت روستاییان به سمت مرکز استان و شهرستان‌ها سبب تعطیلی چند مدرسه شبانه روزی در این استان شده است که با وجود مشکلات پیش آمده و با توجه به نیاز مردم سعی در استفاده از این مدارس می ‌شود.
وی با تاکید بر توجه به هوشمند سازی کلاس‌های درس تصریح کرد: دانش آموزان استان بوشهر در همه مناطق طالب تاسیس کلاس‌های هوشمند هستند که با توجه به هزینه زیاد تجهیزات یادشده مشارکت خیران و مسئولان در این امر ضروری است.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: در زمان تقسیم بودجه در هر زمینه که کمبودی ایجاد می شود از آموزش و پرورش کم می شود.
سید کمال الدین شهریاری افزود: آموزش و پرورش در این سال ها هم به لحاظ فیزیکی و هم تجهیزات و نیروی انسانی فقیرتر از گذشته شده است.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش بدلیل محدودیت هایی که در منابع است مورد بی مهری بیشتری قرار گرفته و بودجه جاری نسبت به تعداد دانش آموزان کم است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: این که سرانه میانگین کشوری 5.1 متر مربع است این سرانه در شهرستان دشتی 7.8، در منطقه کاکی 6.8، در شهرستان تنگستان 8 و سرانه منطقه دلوار نیز 6.3 است که همگی از میانگین سرانه کشوری بالاتر است.
احمد مرادی افزود: در استان بوشهر 731 کلاس تخریبی وجود دارد که از این تعداد 177 کلاس حدود 24 درصد در شهرستان های دشتی، تنگستانو دشتی وجود دارد که برای رسیدن به سرانه مطلوب 183 کلاس درس جدید اضافه و به همین اندازه کلاس های تخریبی در این مناطق بازسازی شود.
وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده بازسازی فضاهای تخریبی در اولویت استان قرار دارد که این اقدام از بخش دلوار شروع شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه هفت ماه از سال تحصیلی استان در شرایط آب و هوایی گرم است و با توجه به فرسایشی که سالانه در وسایل سرمایشی وجود دارد آموزش و پرورش استان درخواست حدود 3 هزار کولر دارد.
مرادی یادآورشد: همچنین به دلیل استهلاک وسایل سرمایشی سالانه 10 درصد کولرهای موجود نیاز به جایگزینی دارند و در این شرایط حدود 6 سال می گذرد تا به وضع مطلوب برسیم.
وی یادآور شد: در چهار سال گذشته سه هزار و170 کولر در مدرسه های استان بوشهر نصب شده است.
مرادی برضرورت افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات ارزش افزوده در پوشش فضاهای ورزشی به خصوص در زمین چمن و سالن ها تاکید کرد.
6047/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آموزش و پرورش استان استان بوشهر انرژی شرایط آب و هوایی قانون جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بهدانی صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: رشد، توسعه و پیشرفت کشور در گرو ارتقا آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند بیان کرد: در سال گذشته پویش «به احترام معلم برپا» را در بیرجند در راستای ارتقا جایگاه معلم را برگزار کردیم که امسال نیز این پویش برگزار خواهد شد.

اشاره به برنامه‌های هفته معلم

بهدانی گفت: غبارروبی مزار شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم سپاس معلم در دبیرستان ۱۵ خرداد با حضور مسئولین، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم یادبود فرهنگیان فرهنگی، تجلیل از ۴۰ نفر از فرهنگیان پیشکسوت و … از جمله برنامه‌های است که در هفته معلم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری پویش «این خنده را فراموش نخواهیم کرد» را برگزار می‌کنیم که در این پویش رسانه وارد کار خواهد شد و فضای پر نشاط مدارس و رابطه صمیمی بین دانش آموزان را انعکاس دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در جلسه استانی تجلیل از معلمان نمونه در ۱۶ اردیبهشت ماه از ۲۴ معلم، مدیر و معاون نمونه شهرستان بیرجند تجلیل خواهد شد.

بهدانی افزود: با بیان اینکه تأکید ما بر این است که از نیروهای باسابقه و نیروهای جوان در کنار یکدیگر استفاده کنیم.

وی با تأکید بر برگزاری نماز جماعت در مدارس بیان کرد: در قریب به اتفاق مدارس شهرستان نماز جماعت برگزار می‌شود.

۱۷ مدرسه شهرستان بیرجند نمازخانه ندارند

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه از ۳۸۰ آموزشگاه شهرستان تعداد ۱۷ مدرسه نمازخانه ندارد، ادامه داد: تلاش ما بر این است که مشکل این مدارس را نیز مرتفع کنیم.

بهدانی گفت: طلبه‌های طرح امین که وارد مدارس می‌شوند دوره‌های تخصصی ارتباط با کودک و نوجوان را می‌گذرانند و بر اساس بررسی‌ها ۹۰ درصد آنان نیروهای موفقی هستند.

وی ادامه داد: در حوزه انس با قرآن و موضوعات فرهنگی تأکید ما بر این است که از کارهای نمایشی پرهیز کرده و زمینه رشد نوجوان فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند افزود: در ۶ ماه گذشته ۳۶۰ محفل کوچک قرآنی و دو کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته با حضور دانش آموزان بیرجندی برگزار شد.

بهدانی با تأکید بر اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی پویش «موج خواندن» را اجرایی کردیم، گفت: در این راستا از نویسندگان برجسته‌ای که در حوزه نوجوان کتاب تألیف کردند دعوت کردیم.

وی یادآور شد: در مسابقات کتابخوانی با عنوان «کتاب نوش» سه هزار دانش آموز شهرستان بیرجند شرکت کردند.

یک گام شیرین در راستای عدالت آموزشی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در راستای عدالت آموزشی هزینه ایاب و ذهاب ۲۵۰ دانش‌آموز روستایی که در محل زندگی شأن امکان تحصیل نبود، توسط آموزش و پرورش تقبل کردیم.

بهدانی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند ۴۰ نفر در دوره آموزش ابتدایی و ۳۰ نفر در دوره متوسطه که ترک تحصیل کرده بودند، شناسایی و مجدد جذب شدند، گفت: امکان جذب ۱۵۰ نفر نیز به واسطه فوت، معلولیت و… میسر نشد.

چالش کمبود کلاس درس در بیرجند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ادامه داد: در بیرجند ۸۴ مدرسه ابتدایی و چهار مدرسه متوسطه دو نوبته است.

بهدانی با بیان اینکه رشد دانش آموزان را در مهر سال جاری را خواهیم داشت، گفت: در مهر سال جاری نیاز به ۷۱ کلاس درس در مقطع ابتدایی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در مجموع در مهر سال جاری نیاز به ۱۰۹ کلاس درس در شهرستان بیرجند خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند یادآور شد: برای مهر ۱۴۰۳ در آزمون‌های استخدامی ۱۵۰ آموزگار ابتدایی، ۷۹ نفر در بخش دبیری و هنرآموزی و ۸۶ نفر معلم پرورشی جذب خواهیم کرد و همچنین ۲۹ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان را خواهیم داشت.

کد خبر 6088307

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی