Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- کرمانشاه به عنوان استان پیشرو در کشور، در تحقق شعار گردشگری دیجیتالی برای ارائه اطلاعات لازم به گردشگران در نمایشگاه گردشگری بین المللی تهران خوش درخشیده است.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی گردشگری در سال 2018 شعار «گردشگری و تحول دیجیتالی» را انتخاب کرده که این موضوع نشان از اهمیت و تأثیر عمیق مسائل دنیای دیجیتال بر حوزه صنعت گردشگری و سفر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ما در صنعت گردشگری سنتی، نتوانستیم سهم مناسبی از بازار کسب و کار در این حوزه اقتصادی را جذب کنیم. اما امروزه در عصر دیجیتال و فن آوری که سال 2018 به تحول دیجیتال در گردشگری توجه شده است، کسب و کارهای صنعت گردشگری و هتلداری باید به سمت آن حرکت کنند، تا بتوان از طریق آن مزایای بیشتری را کسب کرد.
با توجه به اهمیت دیجیتالی شدن صنعت گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه این موضوع را طی سال جاری در اولویت اقدام های خود قرار داد و توانست با دستی پر در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در حاشیه نمایشگاه بین المللی تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: فناوری دیجیتال باید حتما وارد حوزه گردشگری استان شود در غیر این صورت این حوزه امکان رقابت در عرصه کشوری و بین المللی را نخواهد داشت.
امید قادری با اشاره به مقوله گردشگری مجازی در دنیای امروز افزود: گردشگران امروز در دنیا از طریق فضای دیجیتال به دنبال یافتن مقصد مناسبی برای گردش خود هستند و از این رو این حوزه در استان کرمانشاه نیز باید به روز شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: گام های دیجیتالی شدن محوطه های تاریخی تاق بستان، بیستون و معبد آناهیتا در سال جاری آغاز شد.
قادری با بیان اینکه این آثار تاریخی در زمره پربازدید ترین جاذبه های فرهنگی تاریخی استان هستند، اظهار داشت: کرمانشاه بعد از فارس به عنوان دومین استان پیشرو در کشور سایت های تاریخی شاخص آن به سامانه فروش الکترونیکی بلیت مجهز شدند.
این مسئول در ادامه استفاده از ظرفیت فضای مجازی، توسعه گردشگری مجازی و استفاده از فن آوری نوین برای تحقق گردشگری الکترونیک را از جمله اولویت های گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد.
وی از راه اندازی سیستم صوتی راهنمای گردشگری در استان کرمانشاه برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: با توسعه زیرساخت های الکترونیکی به کمک سیستم راهنمای گردشگری صوتی و استانداردسازی فضاها در تلاش هستیم که خدمات متفاوتی به مسافران نوروزی 98 ارائه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: سیستم صوتی راهنمای گردشگری که روز گذشته در این نمایشگاه رونمایی شد مورد تحسین مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفت و مقرر شد کلیه استان ها از کرمانشاه الگوبرداری کنند.

** رونمایی از اپلیکیشن جامع گردشگری استان کرمانشاه
قادری همچنین از طراحی و راه اندازی اپلیکیشن گردشگری استان کرمانشاه خبر داد و افزود: این اپلیکیشن رونمایی و مورد استفاده گردشگران قرار خواهد گرفت.
او گفت: جاذبه های گردشگری استان در این نرم افزار به تفکیک شهرستان ها معرفی شده تا گردشگران براحتی بتوانند از اماکن دیدنی مورد علاقه خود بازدید و یا درخواست خدمات نمایند.
قادری اضافه کرد: گردشگران با ورود به استان کرمانشاه به محض ورود به معبد آناهیتا در شهرستان کنگاور این اپلیکیشن را دریافت کرده و اطلاعات اولیه را در مورد اماکن تاریخی استان کسب می کنند.

** بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از غرفه کرمانشاه
علی اصغر مونسان معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از غرفه استان کرمانشاه بازدید به عمل آورد.
او در این بازدید اقدام های استان کرمانشاه در راستای تحقق اهداف گردشگری الکترونیک و توسعه اپلیکیشن های گردشگری را مناسب توصیف کرد.
وی در این بازدید از معاون گردشگری خواست تا از ظرفیت فن آوری راهنمای صوتی گردشگری در محوطه های گردشگری کشور استفاده شود.
ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این بازدید مونسان را همراهی می کرد.
در این بازدید کیکاووس جلیلیان معاون گردشگری استان کرمانشاه گزارشی از وضعیت گردشگری استان و اقدام های این اداره کل در راستای توسعه گردشگری استان و حرکت به سمت گردشگری الکترونیک را ارائه کرد.

** بازدید معاون توسعه و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی کشور از غرفه کرمانشاه
محمد خیاطیان معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز از غرفه گردشگری استان کرمانشاه بازدید کرد.
خیاطیان اقدام های کرمانشاه برای ایجاد اپلیکیشن گردشگری این استان و استفاده از ظرفیت تکنولوژی های نو در راستای حرکت به سمت گردشگری الکترونیک را بسیار مناسب توصیف کرد و کرمانشاه را جزو استان های پیشرو در این زمینه دانست.
وی استفاده از تکنولوژی راهنمای صوتی گردشگری در محوطه های گردشگری استان کرمانشاه را بسیار مناسب ارزیابی کرد.
رحیمی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه گردشگری، سید محسن دلبری مدیرکل امور استان های سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در بازدید های جداگانه ای از غرفه استان کرمانشاه دیدن کردند.
سیاه چادر اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور صحنه نیز که در ورودی این نمایشگاه برپا شده مورد استقبال ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
نشست معاونان گردشگری غرب و شمال غرب کشور با حضور رحیمی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه گردشگری سازمان در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته نیز از دیگر برنامه های جانبی بود.
در این نشست وضعیت گردشگری منطقه ای کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای توسعه گردشگری استان های غربی کشور هفته آینده جلسه ای به میزبانی استان کردستان برگزار شود.
وجود 2 هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، شناسایی 2 هزار اثر قابلیت ثبت، یک اثر ثبت شده جهانی حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، فش، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری استان کرمانشاه است.
8066/7447

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كرمانشاه نمايشگاه بين المللي تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد