Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:08:22 GMT

شاعران بزرگترین عامل گسترش فرهنگ فارسی هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۰۲۴۵

شاعران بزرگترین عامل گسترش فرهنگ فارسی هستند

بوشهر- ایرنا-رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاعران موجب ماندگاری و پایایی زبان فارسی و بزرگترین ادامه دهنده و گسترش دهنده فرهنگ این سرزمین هستد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد حق شناس پنجشنبه شب در آئین 'دیدار آشنا' در فرهنگسرای منوچهر آتشی در بوشهر افزود: سرمایه های معنوی این سرزمین موجب ماندگاری، پایایی و پیشرفت این سرزمین و ملت هستند و به طور یقین در قله این سرمایه های اجتماعی و فرهنگی شاعران به عنوان صاحبان سخن، خلاقان واژه ها، کلمات و ادبیات به شمار می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: باید غبطه خورد که چرا نمی توانیم جایگاه این بزرگان سخن، ادب و سرمایه های میهن را آنگونه که باید پاس بداریم و چرا جایگاه فرهنگ آنطور که باید مورد توجه نیست.
حق شناس اضافه کرد: استان بوشهر با توجه به افراد تاثیرگذاری که در شعر و ادبیات داشته در مقایسه با سایر استانها سرمایه های زیادی داشته و از جمله استانهایی بوده که بعد از دارالفنون دارای مدرسه سعادت به عنوان کانونی جدید برای تعلیم و تربیت بوده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: افراد زیادی در این استان درحوزه فرهنگ کارهای ماندگاری انجام داده و در عرصه داستان و متون از پیشگامان این عرصه بوده اند.
حق شناس گفت: همچنین منوچهر آتشی از ستونهای شعری کشور در 50 سال گذشته است که با تواضع، فروتنی ایران دوست و مسلط به ادبیات کهن بود.
در ادامه این آئین مصطفی رحماندوست، افشین علاء و علی هوشمند به شعر خوانی پرداختند.
برنامه دیدار آشنا به همت دفتر شعر جوان و روزنامه پیام عسلویه با حضور م موید، محمد جواد حق شناس، مصطفی رحماندوست، ساعد باقری، بیوک ملکی، اسماعیل امینی، افشین علاء، عبدالرضا موسوی، جواد زهتاب، فاطمه سالاروند، محمد رمضانی، فرخانی، محمد ولی زاده، فهیمه دهقانی ، آوین فرهادی و شماری از علاقه مندان به شعر و ادب پارسی در آرامگاه شیخ حسین خان چاه کوتاهی فرهنگسرای منوچهر آتشی برگزار شد.
6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شعر منوچهر آتشي بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به پاکستان با بیان اینکه حوزه فرهنگی در تعاملات ایران و پاکستان نقش محوری و پیشینی دارد و در پاکستان مزیت مطلق حوزه دیپلماسی، فرهنگی است، اظهار کرد: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کرد که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرایی را آغاز می‌کنند.

اسماعیلی گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

کد خبر 747672

دیگر خبرها

  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید