Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:12:43 GMT

ریش‌سفیدان انقلاب قدم اول را بردارند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۰۴۵۳

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «درگیری و اختلافات میان جناح های سیاسی می‌تواند به کشور و انقلاب لطمه وارد کند»، گفت: ریش سفیدان انقلاب برای کاهش اختلافات میان جریانات سیاسی اقدام کنند.

به گزارش «تابناک»، داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص لزوم رویکرد جریان‌های سیاسی برای کنارگذاشتن اختلافات جناحی و اولویت قرار دادن منافع ملی کشور در ورود به دهه پنجم عمر انقلاب گفت: یکی از بزرگترین معضلات کشور ما این گونه اختلافات است، ما شاهد مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی هستیم که باید آنها را با عقلانیت و تدبیر حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازمه حل کردن این مشکلات این است که همه دلسوزان کشور و انقلاب کنار یکدیگر قرار بگیرند و برای برطرف کردن این مشکلات و اداره کشور راه حل های مناسبی را ارائه دهند.

وی افزود: اگرچه اختلاف نظر در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی وجود دارد اما این اختلاف نظرها نباید منجر به درگیریِ منتج به یک حب و بغض یا موجب ایجاد روش‌هایی شود که به کشور صدمه می‌زند.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: در کشور از یک مقطعی به بعد ما شاهد یکسری درگیری‌ها جناحی بودیم، این درگیری‌های جناحی عمدتاً منجر به مسائلی می‌شد که به انقلاب، کشور و نظام لطمه وارد می‌کرد. این درگیری‌ها باعث شد ما از جایگاهی که باید در آن قرار می‌داشتیم فاصله بگیریم.

محمدی افزود: ما شاهد بحران‌هایی در دو حوزه خارجی و داخلی هستیم. بحران‌ها در حوزه خارجی کاملاً طبیعی است چرا که همیشه عده‌ای با ما مخالف هستند. اما مشکلاتی که در داخل داریم ناشی از یکسری از همین مسائل جناحی است که خود به یکسری معضلات پیچیده منجر می‌شود، باید توجه کنیم که همین معضلات خود در کشور ایجاد بحران می‌کند.

محمدی گفت: اگر در خیلی از مباحث حوزه سیاست خارجی وحدت را مورد توجه قرار می‌دادیم، خیلی راحت تر می‌توانستیم مسائل را در این حوزه سامان دهیم. در حوزه اقتصاد هم اگر می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم باید کنار یکدیگر بنشینیم و با وحدت مسائل را بررسی کنیم، حتی گاهی شاهد هستیم در برخی مشکلات روزمره هم دو جناح روبه روی هم می‌ایستند، الفاظ مختلف به یکدیگر نسبت می‌دهند. اما هنگامی که دلیل این اختلاف را مورد برسی قرار می‌دهیم می‌بینیم که به آن صورت هم دلیلی برای اختلاف وجود نداشته که منجر به اینگونه مسائل و درگیری شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص اینکه ریش سفیدان برای به حداکثر رساندن همکاری‌های سیاسی جریانات چقدر نقش دارند؟ و در حال حاضر ریش سفیدان هر یک از جریانات سیاسی چه کسانی هستند؟ اظهار کرد: قطعاً ورود ریش سفیدان حال اینکه به هر گروهی هم وابسته باشند در این خصوص بسیار دارای اهمیت است، قدم اول را آن‌ها باید بردارند، ما ریش سفیدانی داریم که در گذشته مسئولیت‌هایی در کشور داشتند، برای مثال اکنون ما دارای بزرگانی در مجلس خبرگان رهبری هستیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین ما در این خصوص می‌توانیم به علما، مدرسین حوزه‌های علمیه، اساتید دانشگاه و مراجع تقلید اشاره کنیم که در این حوز بسیار دارای اهمیت هستند، انقلاب ما انقلاب اسلامی و اعتقادی بود، قدم اول را باید بزرگان اعتقادی بردارند، در قدم اول مراجع می‌توانند موثر باشند و در قدم بعدی افرادی که در گذشته مسئولیت‌هایی داشتند باید مورد توجه قرار گیرند، بزرگان و ریش سفیدان باید قدم پیش بگذارند اگرچه ممکن است این موضوع برایشان هزینه داشته باشد ولی برای حل مشکلات کشور ضروری است.

محمدی در پایان با اشاره به نقش موثر رسانه در این خصوص عنوان کرد: رسانه‌ها باید به این مسئله بپردازند و این مسئله را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. رسانه می‌تواند اینگونه مسائل و درگیری‌ها را کاهش دهد و دلسوزان انقلاب را به یکدیگر نزدیک کند تا بتوانیم در مسیر توسعه و حل مشکلات با وحدت قدم برداریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجلس فراکسیون امید اختلافات سیاسی ریش سفیدان انقلاب کاهش اختلافات منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره «آیین سرزمین من» ویژه مدارس شهر کرمان به‌صورت متمرکز در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

این جشنواره در دو بخش نمایشگاه آداب و رسوم لباس و غذا‌های محلی مدارس سما و بخش تقدیر از خانواده شهدای دانش‌آموز مراسم گلزار شهدای کرمان و تجلیل از دانش‌آموزان برتر مدارس سما کرمان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح نمایشگاه فرهنگ بومی با اشاره به جایگاه والای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی اظهار کرد: ایران از جمله کشور‌هایی است که سرشار از خُرده‌فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و سنت‌های محلی است و بسیاری از این مسائل روز به روز در حال کمرنگ شدن و حتی به کلی فراموش شدن هستند و دانشگاه‌ها می‌توانند برای احیای آنها گام بردارند.

علیرضا منظری توکلی، معماری، هنر، ادبیات، ورزش‌ها، بازی‌ها و خوراک و پوشاک را از خصوصیات هر منطقه برشمرد و توضیح داد: با وجود پیشرفت‌های شگرفی که در زمینه ارتباطات ایجاد شده و از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی بین ملت‌ها تبادل فرهنگی و عقاید صورت می‌گیرد، زنده نگه داشتن سنت‌های کهن ایرانی یکی از الزامات مهم فعالان فرهنگی ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره برای تقدیر و بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تشریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مسئولیتی همگانی است و جامعه فرهیخته و دانشگاهی در این مسیر وظیفه بزرگ‌تری برعهده دارند تا مظلومیت و حقانیت این عزیزان را به نسل‌های بعدی بنمایانند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان هم بر ضرورت برگزاری محافلی از این دست را برای تبیین بیشتر و شناساندن فرهنگ اصیل و برخاسته از عدالت ملت غیور ایران به‌خصوص مردمان دیار کریمان ضروری دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی