Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@05:49:40 GMT

آتش سوزی ساختمان مسکونی ۵ طبقه/ نجات ۲۷ نفر از حادثه

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۰۷۱۶

آتش سوزی ساختمان مسکونی ۵ طبقه/ نجات ۲۷ نفر از حادثه

به گزارش باشگاه خبرنگاران،سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران  اظهار کرد: در ساعت ۶:۰۰ صبح امروز (جمعه ۲۶ بهمن ماه) حادثه آتش سوزی یک ساختمان مسکونی در خیابان فلاح، خیابان بهبودی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام شد که بلافاصله ۴ ایستگاه به همراه خودرو‌های پشتیبانی شامل نردبان نجات و تشک و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل حساسیت زیاد در مورد آتش سوزی در ساختمان‌های مسکونی به ویژه در ساعات ابتدایی روز به این علت که در این ساعات تمام افراد خانواده‌ها در منازل حضور دارند، ۴ ایستگاه به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد در پارکینگ یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه ۱۰ واحدی، ۵ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت پارک شده است.

ملکی تصریح کرد: زمانی که آتش‌نشانان به محل رسیدند دو دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت که در پارکینگ پارک شده بودند، دچار آتش سوزی شدند و کاملا شعله ور بودند.

وی افزود: آتش در حال سرایت به سایر خودرو‌ها بود و دود غلیظ ناشی از سوختن خودرو‌ها نیز به طبقات بالایی نفوذ کرده بود و تقریبا تمام افرادی که در آن ساعت داخل منازل خود بودند، در حالت خطرناکی در ساختمان محبوس شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش، به طبقات بالا رفتند و با دستگاه‌های تنفسی توانستند ۲۷ نفر شامل ۱۷ زن و کودک و ۱۵ مرد را از داخل ساختمان سالم خارج کنند و این حادثه مصدومی نداشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال

خادمیان  گفت: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است. 

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.  

وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸ مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل‌ بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد