Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:50:15 GMT

جاذبه های گردشگری قزوین کم تر شناخته شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۰۷۵۰

جاذبه های گردشگری قزوین کم تر شناخته شده است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: جاذبه های گردشگری استان کم تر برای هموطنان شناخته شده بنابراین باید آنها را معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قزوین صاحب ابنیه های تاریخی و جاذبه های طبیعی زیادی است اما خیلی از هموطنان آنها را نمی شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری قزوین این استان را باید به مقصد گردشگران تبدیل کنیم.
استاندار قزوین گفت: یکی از ویژگی های ممتاز گردشگری قزوین، وجود توامان صدها اثر تاریخی و طبیعی در کنار یکدیگر است و طی سالیان اخیر تلاش های خوبی نیز برای ارتقای زیرساخت های این حوزه و ایجاد مراکز تفریحی و اقامتی و رفاهی در نقاط مختلف استان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: گردشگری می تواند کلید توسعه استان قزوین باشد و باید فرصت ها در این حوزه را از دست ندهیم.
استاندار قزوین در این بازدید از غرفه استان قزوین در نمایشگاه گردشگری کشور که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری قزوین دایر شده است نیز بازدید کرد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از 23 بهمن ماه در تهران برپاست.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي گردشگري استاندار قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های محافظت از محوطه غار باستانی زل هستیجان در شهرستان دلیجان مهیا می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمود مرادی در بازدید از محوطه غار باستانی زل در شهرستان دلیجان اظهار کرد: غار زل هستیجان دربردارنده اسناد و شواهد فراوانی به خط و زبان فارسی میانه، متعلق به اواخر عهد ساسانی و اوایل دوران اسلامی است.

وی افزود: این غار بارها مورد هجوم غارتگران آثار ملی قرار گرفته و تا کنون بسیاری از این اسناد به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به تصمیمات که در خصوص برنامه‌های در دست اقدام برای حفاظت و شناسایی بیشتر غار گفت: با استقرار کانکس نیروی یگان حفاظتی و نصب دوربین‌های نظارتی، حفاظت این اثر تاریخی تشدید خواهد شد.

مرادی با تاکید بر اینکه فصل دوم پژوهش غار هستیجان به زودی آغاز خواهد شد، ادامه داد: نیاز است به این غار توجه ویژه شود، فصل اول پژوهش این غار توسط محمدرضا نعمتی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده باستان شناسی وزارت میراث‌فرهنگی در دست کاوش قرار گرفته است و فصل بعدی پژوهش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: خشت‌های خام و داده‌های سفالی تکه‌های پارچه و چرم نوشته دوره ساسانی از جمله آثار به دست آمده در فصل اول کاوش غار زل است که در دست بررسی و مطالعه بیشتری قرار دارد و فصل دوم پژوهش‌ها توسط پیمانکار ذیصلاح به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 747929

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز