Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شهری (مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران گفت: استان تهران در حوزه فضاهای آموزشی وضعیت مناسبی ندارد، و در میان استان‌های کشور از شرایط مطلوبی در این حوزه برخوردار نیستیم؛ به طوری که در حال حاضر حدود ۱۴هزار کلاس درس در مجموعه استان تهران نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر در استان تهران در مجموع به حدود ۱۷ هزار کلاس درس جدید نیاز داریم.

وی با اشاره به استانداردهایی که باید در تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس رعایت شود، گفت:  میزان تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس به طور میانگین بین ۳۳ تا ۳۴ نفر  است و این عدد با میانگین کشوری که باید ۲۴ نفر در هر کلاس درس باشد، فاصله زیادی دارد. اگر بخواهیم به استاندارد‌های کشوری و همچنین استانداردهای روز دنیا نزدیک شویم حتما باید تعداد کلاس‌های درس بیشتری در تهران ساخته شود.

شهری اضافه کرد: استان تهران بیشترین مدارس تخریبی کشور را در خودش جای داده و حتما باید یک فکر جدی در این زمینه شود تا اعتباراتی که نیاز است به آن اختصاص یابد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران توضیح داد: زمانی که هنوز افزایش قیمت‌هایی که اکنون شاهد آن هستیم، اتفاق نیفتاده بود، برای تخریب و بازسازی ۸۵۰۰  کلاس‌ درس حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار لازم بود و حالا با افزایش قیمت‌ها این رقم نیز قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: لازم با ذکر است، در حالا حاضر بیشترین تراکم دانش‌آموزی در شهرستان‌های بهارستان و شهر قدس است و ما آنجا تراکم دانش‌آموزی بیشتری را در کلاس‌های درس شاهد هستیم. به تعبیر دیگر  باید کلاس‌های درس بیشتری در این دو شهرستان احداث شود. این مطالب بدان معنی نیست که وضعیت دیگر مناطق بهتر و مساعدتر است، اما ما در این دو شهرستان وضعیت تراکم دانش‌آموزی به نسبت دیگر مناطق وضعیت به مراتب بدتری را شاهد هستیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در پایان اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تا به امروز بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در استان تهران احداث  و تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است تا تراکم دانش‌آموزی به نوعی کاهش پیدا کند، اما برای رسیدن به استانداردهای مطلوب همانطور که گفتم باید ۱۷ هزار کلاس درس جدید در تهران ساخته شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گفتگو با ایلنا علی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر آموزش وپرورش بابل گفت: بیش از ۷ هزار دانش آموز بابلی در مرحله اول المپیاد علمی دانش آموزی شرکت کردند که ۴۷۵ نفر رشته در آزمون پذیرفته شدند.

اسدی افزود: ۱۰۵۱ دانش آموز مازندرانی در المپیاد مرحله اول پذیرفته شدند که ۴۷۵ نفر رشته دانش آموزان بابلی هستند.

وی گفت: شهرستان بابل رتبه اول را در مرحله اول المپیاد علمی دانش آموزی مازندران کسب کرد.

مدیر آموزش وپرورش بابل ادامه داد: از ۴۸ واحد آموزشی متوسطه دوم نظری ۳۳ مدرسه درالمپیاد علمی دانش آموزی حائز رتبه شدند.

دیگر خبرها

  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • گزارش تصویری | افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی «فخر ایران»
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی