Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ افتتاحیه هشتمین جشنواره مد و لباس فجر صبح امروز جمعه 26 بهمن ماه، در بوستان گفت و گوی تهران با حضور شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و خیل کثیری از طراحان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه مد و لباس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پاک بین، دبیر هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با تأکید بر اینکه باید نبض مد و لباس ایران در دستان طراحان و تولیدکنندگان ایرانی بتپد، گفت: انتظارات زیادی از این جشنواره وجود دارد و ما به این انتظارات واقف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مد و لباس یک مقوله مهم فرهنگی است و این جشنواره باید ویترینی برای این مقوله مهم فرهنگی باشد.

وی با اشاره به گردش مالی 50 هزار میلیارد تومانی حوزه پوشاک به صورت سالانه گفت: علاوه بر این گردش مالی، جنبه فرهنگی بازار مد هم بسیار مهم است و ما تلاش می کنیم با معرفی طراحان برتر به تولید کنندگان، سکان مد و لباس کشور را در دست خودمان بگیریم. پوشاک یک مقوله مهم فرهنگی است که تاکنون ما آن را به واردات سپرده بودیم، در حالی که با فرصت دادن به طراحان می توانیم آن را به دست گیریم.

پاک بین افزود: تولیدکنندگان باید به طراحان اعتماد کنند و طراحان نیز با الهام از گنجینه هویت ایرانی اسلامی رسالت خود را در تلفیق هنر ایرانی اسلامی با آموزه های آکادمیک انجام دهند و آن را به بازار کشور تزریق کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت مجموعه سازی در حوزه مد و لباس برویم، گفت: باید زبان گویایی در حوزه رسانه برای مد و لباس ایجاد کنیم.

پاک بین در پایان از نمایش 120 اثر در بخش زیورآلات، 170 اثر در بخش کیف و کفش، 130 اثر در بخش لباس اجتماع، 120 اثر در بخش لباس مجلسی، 60 مجموعه اثر و اختصاص 40 غرفه به مؤسسات مد خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا مد و لباس فجر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟