Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی پنجشنبه شب در نشست مسئولان آموزش و پرورش با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون برنامه ششم مدارس از پرداخت هزینه‌های مصرف آب، برق و گاز معاف هستند.

وی یادآورشد: بیشترین معافیت این قانون مربوط به گاز مدارس است این درحالی است که بوشهر یک منطقه گرمسیر است و بیشترین مصرف انرژی مدارس در بخش برق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی اضافه کرد: بوشهر به عنوان یک منطقه گرم است که همه مدارس آن فقط ۱۴۰ میلیون ریال مصرف گاز دارند و نمی‌تواند از این معافیت سود لازم را ببرند.

وی اظهارداشت: مصرف برق مدارس استان بوشهر ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که با توجه به این مصوبه حق آموزش و پرورش استان ضایع می‌شود.

کرمی گفت: بدی آب و هوا، مهاجرت نیروی انسانی با تجربه از استان، هزینه بالای زندگی و کمبود امکانات سبب افت کیفیت آموزشی و عدم دسترسی به جایگاه مطلوب استان شده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته به سبب مزایای مناطق کم برخوردار در حقوق‌ها، نیرو‌های آموزشی توانمندی وارد استان می‌شدند، ولی در زمان حاضر آموزش و پرورش استان به اجبار باید از نیرو‌های آزاد و حق التدریس استفاده کند که این امر بر کیفیت آموزشی تاثیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: مهاجرت روستاییان به سمت مرکز استان و شهرستان‌ها سبب تعطیلی چند مدرسه شبانه روزی در این استان شده است که با وجود مشکلات پیش آمده و با توجه به نیاز مردم سعی در استفاده از این مدارس می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به هوشمند سازی کلاس‌های درس تصریح کرد: دانش آموزان استان بوشهر در همه مناطق طالب تاسیس کلاس‌های هوشمند هستند که با توجه به هزینه زیاد تجهیزات یادشده مشارکت خیران و مسئولان در این امر ضروری است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: در زمان تقسیم بودجه در هر زمینه که کمبودی ایجاد می‌شود از آموزش و پرورش کم می‌شود.

سید کمال الدین شهریاری افزود: آموزش و پرورش در این سال‌ها هم به لحاظ فیزیکی و هم تجهیزات و نیروی انسانی فقیرتر از گذشته شده است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به دلیل محدودیت‌هایی که در منابع است مورد بی مهری بیشتری قرار گرفته و بودجه جاری نسبت به تعداد دانش آموزان کم است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: میانگین کشوری سرانه  فضای آموزشی ۵.۱ متر مربع است این سرانه در شهرستان دشتی ۷.۸، در منطقه کاکی ۶.۸، در شهرستان تنگستان ۸ و سرانه منطقه دلوار نیز ۶.۳ مترمربع است که همگی از میانگین سرانه کشوری بالاتر است.

احمد مرادی افزود: در استان بوشهر ۷۳۱ کلاس تخریبی وجود دارد که از این تعداد ۱۷۷ کلاس حدود ۲۴ درصد در شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتی وجود دارد که برای رسیدن به سرانه مطلوب ۱۸۳ کلاس درس جدید اضافه و به همین اندازه کلاس‌های تخریبی در این مناطق بازسازی شود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده بازسازی فضا‌های تخریبی در اولویت استان قرار دارد که این اقدام از بخش دلوار شروع شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه هفت ماه از سال تحصیلی استان در شرایط آب و هوایی گرم است و با توجه به فرسایشی که سالانه در وسایل سرمایشی وجود دارد آموزش و پرورش استان درخواست حدود ۳ هزار کولر دارد.

مرادی یادآورشد: همچنین به دلیل استهلاک وسایل سرمایشی سالانه ۱۰ درصد کولر‌های موجود نیاز به جایگزینی دارند و در این شرایط حدود ۶ سال می‌گذرد تا به وضع مطلوب برسیم.

وی یادآور شد: در چهار سال گذشته سه هزار و ۱۷۰ کولر در مدرسه‌های استان بوشهر نصب شده است.

مرادی برضرورت افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات ارزش افزوده در پوشش فضا‌های ورزشی به خصوص در زمین چمن و سالن‌ها تاکید کرد.

منع ایرنا

انتهای پیام/ک

اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به تعداد دانش آموزان کم است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه متفاوتی دارند و شهریه مدارس با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی و بیش از 20 هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و 100 مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است، افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات از جمله عوامل سهیم در تعیین شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: شهریه این مدارس با توجه به آیین‌نامه و موادی چون محل مدرسه، اجاره مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می‌شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریه پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریه پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، افزود: در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر‌دولتی ارجاع می‌شود و در آنجا برای نرخ شهریه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی ما شهریه متفاوتی دارند، گفت: اولیا می‌توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir/  مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه والدین می‌توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانه مشارکت‌ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریه فوق برنامه درسی، شهریه مکمل و شهریه تابستانی رقم کلی شهریه مدرسه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش‌ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریه تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه‌ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند