Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@08:12:33 GMT

جلب مشارکت‌های مردمی برای حفظ محیط زیست ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۱۵۸۴

جلب مشارکت‌های مردمی برای حفظ محیط زیست ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری صبح جمعه در حاشیه افتتاح دو طرح زیست محیطی و گردشگری در شهرستان آستارا، اظهارکرد: باید سیاست‌های خود را در حوزه محیط زیست تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در تشویق مردم به مشارکت برای حفظ محیط زیست ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: متاسفانه برای محیط زیست یک ساختار دولتی جداگانه‌ای تشکیل داده و به آن دولتی نگریسته ایم و مردم را از مشارکت دور کرده و نتیجه آن نارضایتی هر دو طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری با اشاره به طرح‌های بهره‌برداری شده، اکو پارک لوندویل شهرستان مرزی آستارا را چهارمین اکوپارک کشور عنوان و بیان‌کرد: باید برای حفظ محیط زیست مردم را وارد میدان کرده و آشنایی مردم با محیط زیست و طبیعت سبب لذت بردن از آن می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه هدف اصلی سازمان پیوند دادن مردم با محیط زیست است، ادامه داد: سعی ما ایجاد وفاق و وصال بین مردم و سازمان محیط زیست کشور است.

وی تأکیدکرد: باید از توان بخش خصوصی در توسعه تالاب‌ها و پارک‌های ملی استفاده شود.

کلانتری وضعیت متهمین و بازداشت‌های مربوط به محیط زیست را یادآورشد و تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط در حال محاکمه افراد متهم و پیگیر این موضوع قضایی هستند و در این رابطه کاری از دست دولت و سازمان محیط زیست بر نمی آید و امیدواریم که محاکمه آنها به صورت عادلانه باشد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با انتقاد از اینکه نباید با حصار کشی به پارک ها و زیستگاه های ملی مردم را از طبیعت محروم کرد، گفت: متاسفانه محیط زیست در بین پرسنل سازمان و چند شکارچی محصور شود.

گفتنی است با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور ساختمان شماره ۵ مرکز اکو پارک پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا با زیربنای ۳۲۰ متر مربع و با هزینه ۴ میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال و همچنین پاسگاه محیط بانی طبیعت گردی و تالاب استیل آستارا با زیربنای ۸۰ متر مربع و با هزینه ۱ میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال افتتاح و بهره‌برداری شد.

کد خبر 4542637

منبع: مهر

کلیدواژه: آستارا عیسی کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور از تالاب حوض سلطان و گنبد نمکی قم بازدید می کند

به گزارش خبرنگار مهر، «علی سلاجقه» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح پنجشنبه در سفر به شهر مقدس قم در قالب دور دوم سفر استانی رئیس جمهور مسائل محیط زیست استان قم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به استان قم در جمع مردم شهرستان جعفرآباد حضور خواهد یافت

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با جمعی از محیط بانان استان قم، بازدید از تالاب حوض سلطان و بازدید از گنبد نمکی قم و همچنین افتتاح طرح کهاب استان از دیگر برنامه‌های سلاجقه به قم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر بازدید از کانون‌های بحرانی گردوغبار، ذخیره سازی و پالایش گاز سراجه و دیدار با فعالان و نخبگان حوزه محیط زیست این استان نیز خواهد داشت.

کد خبر 6101020

دیگر خبرها

  • توسعه محلات، مشارکت مردم را محقق می‌کند
  • معاون رئیس جمهور از تالاب حوض سلطان و گنبد نمکی قم بازدید می کند
  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد