Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا غریب‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره شکل‌گیری این تئاتر که درباره عشق‌های زودگذر نوجوانان است، گفت: داستان از اینجا آغاز شد که مطالعاتی موردی درباره بحران هویت مانند بررسی رفتارشناختی هنرجویان نوجوان رده سنی ۱۶ تا ۲۰ سال را آغاز کردم.

غریب‌زاده ادامه داد: در همین راستا در آموزشگاه بازیگری پانیذ که این نمایش هم محصول مشترک آنبا خانه نمایش دا است، کلاس‌هایی برگزار کرده و اتوودها و مطالعه نگارش متن نوشت‌های نوجوانان درحال بلوغ و احساسات و هیجانات زودگذر را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: پس از آن وارد فاز اجرایی شدیم و تئاتر فیزیکالی با نام «چاکرای چهارم» را با طی مراحل تمرین و آموزش با یکی از هنرجویان نوجوان آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ آغاز کردیم؛ تئاتری درباره چاکرای قلب و صداهای بدن بازیگر که می‌تواند منشا یا ناشی از آن باشد.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه «در طول آموزش و تمرین کوتاه، توانستیم به مفاهیمی همچون هیجان، درد، نفرت و... دست یابیم.» گفت: با توجه به مسیر فکری من به عنوان طراح، از کمترین آکسسوار کاغذهای رنگی در بیان احساسات بهره گرفته و ابعاد روانشناسانه‌ای را مورد بررسی قرار دادیم.

غریب‌زاده با معرفی عوامل نمایش «بی‌وزنی/چاکرای چهارم» گفت: ارشیا توکلی تنها بازیگر این اثر به‌عنوان محصول مشترک آموزشگاه بازیگری پانیذ به مدیریت خانم رکسانا خلوتی و خانه نمایش دا است که در آن بنیامین قهرمان در مقام آهنگساز، رکسانا خلوتی به‌عنوان مجری طرح، مهناز گریم طراح گریم و علی باقری به عنوان دستیار کارگردان و عکاس همکاری دارند.

او خاطرنشان کرد: نمایش «بی‌وزنی/چاکرای چهارم» با مدت زمان ۲۵ دقیقه در بخش به علاوه فجر و شوکیس سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد. اجراهای پریمیر آن امروز (جمعه ۲۶ بهمن) ساعت ۱۴:۳۰ در تماشاخانه دیوارچهارم و روز دوشنبه ساعت ۲۰ در خانه نمایش دا خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تئاتر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • کاپیتان بهترین بازیکن ایران و قرقیزستان
  • نمایش درخشان کاپیتان تیم ملی با ضربه کم‌نظیر (ویدئو)
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد