Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران سیاسی انقلاب مردم بحرین گفت: بحرین به حمایت و ایستادگی شما در کنار ملت خود نیاز دارد به ویژه در اجتماعات مختلف و راهپیمایی‌ها. ملت بحرین همیشه صبور بوده و مخالف ناامیدی است و در مقابل تیر و ترکش ارتش‌های منطقه مقاومت می‌کند و از مواضع خود قدمی عقب نمی‌نشیند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن خجسته از رهبران سیاسی انقلاب مردم بحرین به مناسبت "هشتمین سالگرد قیام مردم بحرین" پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ملت بحرین یک ملت حسینی و مرجع آن شیخ قاسم مرجعی حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها مصادف است با گذشت هشت سال از جنبش بحرین. بیش از ۷۰ درصد مردم بحرین ۸ سال پیش در میدان "لؤلؤ" تجمعات مسالمت‌آمیز برپا کردند اما در مقابل آنها ارتش بحرین، امارات، کویت، قطر و اردن برای سرکوب مردم قرار گرفتند و به خیال خود گمان می‌کردند با این برخورد عزم مردم را سست و آرزوهای آنها را نابود می‌کنند.

وی ادامه داد: اما این ارتش‌ها شکست خوردند زیرا ملت ما بر مسالمت‌آمیز بودن انقلاب خود پافشاری کردند. آنها وقتی دیدند با زور نمی‌توانند ملت بحرین را از مسیر خود منحرف کنند از طریق فشار اقتصادی و ایجاد تفرقه و برهم زدن اراده مردم بحرین وارد شدند اما ملت ما با وجود همه این‌ها در صبر و پایداری و ادامه راه اصرار دارد و یاری رساندن ملت ایران را در راه رسیدن به آرزوهایش مهم می‌داند؛ ایران کشور عدالت، برابری و عزت است.

خجسته در ادامه با اشاره به مجموعه‌ای از آمار مردمی بودن مطالبات نهضت مردم بحرین اظهار کرد: بحرین بحران سیاسی حادی را می‌گذراند؛ امروز بعد از ۸ سال به پرتگاه ورشکستگی اقتصادی رسیده است چرا که بیش از ۸۵ درصد اقتصاد کشورمان وابسته به نفت است و همین مساله مشکلات بزرگی را برای مردم ایجاد کرده است. ۲۵ سال است که مردم منتظر دستیابی به مسکن هستند اما این مساله محقق نشد. خاندان حاکم دارایی‌های کشور را به سرقت بردند و در بانک‌های سوسیس برای خود اندوختند. فساد اقتصادی شیوع پیدا کرده و خزانه خالی است و فقر دامن‌گیر ملت شده و از راه کمک‌های مالی دیگران قادر به ادامه معاش هستند.

این فعال سیاسی بحرینی گفت: در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ - ۲۰۱۸ دادگاه‌های بحرین علیه معترضان احکامی را صادر کرده است که درباره آزادی بیان و تجمعات مسالمت‌آمیز تشکیل شد. ۱۵ هزار مورد بازداشت ظالمانه به ثبت رسید و بیش از ۵ هزار نفر در معرض شکنجه قرار گرفتند و ۱۷۰۰ مورد بازداشت کودکان و تعداد زیادی سلب تابعیت و ۴۹۹۹ نفر در تجمعات مسالمت‌آمیز زخمی شدند. هم‌چنین در سطح شاخص‌های بین‌المللی کاهش ثبات و آرامش را شاهد بودیم و آمار سیاسی، اقتصادی و حقوقی از زمان شعله‌ور شدن قیام بحرین نشان‌دهنده پس‌رفت آزادی بیان و گسترش فساد است. "نقص آزادی" جزء بدترین شرایط در چارچوب آزادی‌های مدنی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبق شاخص صلح جهانی، بحرین به جایگاه ۱۳۰ تنزل یافته است و در ۲۰۱۶ از این حیث کمتر از کشورهای یمن و لیبی شد. بحرین در میان بدترین کشورهای عربی در سال ۲۰۱۸ از لحاظ آزادی مطبوعات شناخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

به گزارش ورزش سه، عظیمی که در این مسابقات با زدن 4 ضربه به تیر دروازه حریفان رکوردار است، در دیدار مقابل قرقیزستان علاوه بر توپی که به تیرک این تیم کوبید با یک شوت سرکش پای چپ، گل اول ایران را به ثمر رساند و به سبک «جود بلینگام» شادی کرد.

این بازیکن 22 ساله که در دیدار با بحرین هم موفق به گلزنی شد و آن را به حسین طیبی ستاره مصدوم تیم ملی تقدیم کرد، در مورد شادی بعد از گلش گفت: بعد از بازی مقابل بحرین، پسر کوچکی از مشهد در شبکه‌های اجتماعی به من پیام داد و گفت اگر گل زدی مثل بلینگام خوشحالی کن.

عظیمی افزود: ما اینجا هستیم که با فوتسال مردم را خوشحال کنیم به همین خاطر حس کردم چیزی بزرگتر از این نیست که این پسربچه را که پای تلویزیون نشسته و بازی تیم ملی را دنبال می‌کند خوشحال کنم و برایش خاطره و تصویر خوبی از تیم ملی بسازم، برای همین بعد از گل این شادی را با او شریک شدم.

دیگر خبرها

  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند