Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه همایش بین المللی چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران گفت: بحث رهبری حساس ترین بخش انقلاب اسلامی است که دوران زندگی امام را می توان به ۵ دوره حساس تقسیم کرد.

وی افزود: بعد از آیت الله بروجردی امام برترین مرجع حوزه علمیه قم بود که در میان طلبه ها جایگاه ویژه ای داشت و در شبهات جدید شرعی همه نگاه ها به سمت امام بود که نشان می دهد امام خمینی پایگاه مستحکمی در میان طلبه ها داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری ادامه داد: اولین جایی که امام بحث ولایت فقیه را مکتوب کرد در کتاب کشف الاسرار بود که در سال ۱۳۵۶ امام خمینی به مرجع عام جهان تشیع تبدیل شد و در میان مسلمانان جهان نفوذ بالایی داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب جهانی است، تصریح کرد: ذر دوران پیروزی انقلاب اسلامی امام رهبری مبارزه را بر عهده داشت و پس از آن رهبری جامعه اسلامی را به عهده گرفت.

وی افزود: امام خمینی در اصول فقه نوآوری داشت که برای امت اسلامی حرف تازه می زد هم چنین در زمینه فلسفه اسلامی یک متخصص بود و در زوایای عرفان حضور داشت و در فلسفه جدید هم مطالعات زیادی داشت.

کلانتری تصریح کرد: امام خمینی در حوزه های مختلف تسلط داشت از طرفی وی از بچگی در حال مبارزه بود و ساده زیستی در طول زندگی عادت همیشگی رهبر ایران اسلامی بود.

انتهای پیام/

167 / 167 دکتر کلانتری دانشگاه آزاد اسلامی امام خمینی انقلاب اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دکتر کلانتری دانشگاه آزاد اسلامی امام خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، در رتبه‌بندی تایمز پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه‌های برتر آسیا را در سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر کرد که در این رتبه بندی ۷۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان بیش از ۷۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فهرست برترین‌های دانشگاه‌های آسیا در این رتبه‌بندی و رتبه ۱۵ در دانشگاه‌های ایران قرار دارد.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد. روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۸ شاخص در قالب آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی بهره جسته است. اما این شاخص‌ها برای منعکس‌کردن ویژگی‌های مؤسسات آسیایی مجدد تنظیم شده‌اند. رتبه بندی سال ۲۰۲۴ شامل ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ منطقه است.

دانشگاه صنعتی شریف با رتبه =۵۶ در رتبه اول دانشگاه‌های ایرانی قرار گرفته است. تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز از تعداد ۲۹ دانشگاه در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۰ دانشگاه در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۱، تعداد ۶۲ دانشگاه در سال ۲۰۲۲ و تعداد ۶۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۳ به تعداد ۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۴ رسیده است که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

دانشگاه توکیو، که برترین مؤسسه ژاپن است، از رتبه هشتم به پنجم رسیده است که بالاترین جایگاه آن از سال ۲۰۱۵ است. در همین حال، مؤسسه برتر کره جنوبی، دانشگاه ملی سئول، از ۱۰ دانشگاه برتر فاصله گرفته و سه پله سقوط کرده و در رده چهاردهم قرار دارد. در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر، با ۳۳ دانشگاه برتری دارد و پس از آن کره جنوبی با ۱۶ دانشگاه قرار دارد. ژاپن با ۱۱۹ دانشگاه، پرتعدادترین دانشگاه‌ها را در این رتبه بندی دارد و پس از آن هند با ۹۱ مؤسسه در رتبه بعدی قرار دارد. از سال گذشته در مجموع ۹۸ دانشگاه به این رتبه بندی پیوسته‌اند. این افزایش در کشورهای هند، ترکیه، ایران و پاکستان قابل مشاهده است

کد خبر 6097399

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است