Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی کمیته امداد البرز گفت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌ آموز البرزی در زمینه تأمین کمک‌ هزینه تحصیلی، شهریه و سایر نیازهای معیشتی از حمایت کمیته امداد بهره‌ مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  تیتریک، حسین رجبی با اشاره به اینکه تقویت جایگاه اجتماعی و توانمندسازی فرزندان مددجویان باهدف حضور سازنده در جامعه ازجمله برنامه‌ های مهم این نهاد است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیارد و   ۳۰۰   میلیون تومان در قالب کمک‌ هزینه تحصیلی، اعزام به اردوهای زیارتی و تفریحی، ارائه خدمات آموزشی در کانون‌ها و همچنین کمک‌هزینه شهریه دانشجویی به مددجویان این نهاد در البرز پرداخت‌شده است
 
وی غنی‌ سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برگزاری دوره‌ های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار را بهترین راه مقابله با آسیب‌ های اجتماعی دانست و افزود: در سال جاری حدود 10 هزار مددجوی البرزی با حضور در اردوگاه‌ ها و کانون‌ های فرهنگی تربیتی این نهاد از برنامه‌ های طرح غنی‌ سازی اوقات فراغت کمیته امداد بهره‌ مند شده‌ اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
معاون فرهنگی کمیته امداد البرز با تأکید بر لزوم توجه هم‌ زمان به توانمندسازی فرهنگی و توانمندسازی اقتصادی در کمیته امداد اظهار داشت:   ۵۲۳   دانشجو و حدود چهار هزار و   ۵۰۰ دانش‌ آموز البرزی در زمینه تأمین کمک‌ هزینه تحصیلی، شهریه و سایر نیازهای معیشتی از حمایت کمیته امداد بهره‌ مند هستند.
 
وی با اعلام اینکه 40 درصد از صدقات پرداختی مردم و خیران برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان هزینه می‌ شود، تصریح کرد: امسال پنج هزار زن سرپرست خانوار البرزی طی یک دوره شش‌ ماهه در دوره‌ های آموزشی تربیت فرزند و راه‌ های مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات کانون خانواده شرکت کردند.
 
رجبی با بیان اینکه   ۳۵   درصد از مددجویان دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی   ۲۵   درصد در دانشگاه دولتی   ۲۰   درصد در دانشگاه پیام نور   ۱۱   درصد در دانشگاه‌ های غیرانتفاعی و ۹   درصد در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می‌ کنند، گفت: هم‌ اکنون   ۱۰۱   دانشجو در مقطع کاردانی   ۳۸۹   دانشجو در مقطع کارشناسی   ۲۷   دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۷   دانشجو در مقطع دکترا مشغول به‌ تحصیل هستند.

       
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره

در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند. - اخبار استانها -

 طاهره شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج، با اشاره به اینکه کانون وکلا دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند، اظهار داشت: در سال گذشته 120 وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از 3000 مددجوی البرزی ارائه کردند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال 1402 در راستای این طرح، وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافته و به 450 مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه با توجه به نقش آن مجموعه در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!