Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور سابق افغانستان اعلام کرد، تا زمانی که آمریکا و پاکستان دست از مداخله برندارند صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد، آمریکا و پاکستان عاملان اصلی ادامه جنگ در این کشور هستند. ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، همزمان با افزایش تلاش‌های صلح «حامدکرزای» رئیس جمهور سابق افغانستان بار دیگر از عملکرد آمریکا و سیاست‌های پاکستان در افغانستان انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت: آمریکا و پاکستان از عوامل اصلی ادامه جنگ و ناامنی در افغانستان هستند.

وی با اشاره به تلاش‌های اخیر در روند صلح خاطرنشان کرد که اگر پاکستان از مداخله در امور افغانستان دست بکشد احتمال دارد که صلح در این کشور برقرار شود.

تمایل مقامات آمریکایی به تشدید جنگ در افغانستان پاکستان در جنگ با افغانستان قرار دارد/پاسخ اسلام‌آباد به صلح منفی است

کرزی بار دیگر تاکید کرد، هنوز کارهای زیادی باید صورت بگیرد تا از حسن نیت پاکستان در روند صلح اطمینان حاصل کنیم.

این در حالی است که دور بعدی مذاکرات صلح آمریکا با طالبان نیز قرار است در اسلام‌آباد برگزار شود.

در حالی گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش کرزای برای تشکیل حکومت موقت در رسانه‌ها منتشر شده است، اما رئیس جمهور سابق افغانستان با تشکیل حکومت موقت در این کشور اعلام مخالفت کرد.

وی تصریح کرد، اگر انتخابات ریاست جمهوری به درستی برگزار نشود بهتر است حکومت وحدت ملی به کارش ادامه دهد زیرا تشکیل حکومت موقت نمی‌تواند تنش‌ها را از میان بردارد.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان" حامد کرزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان حامد کرزی اخبار آمریکا اخبار افغانستان حامد کرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!

به گزارش خبرآنلاین این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش رویترز نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت امارت اسلامی اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای امریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902088

دیگر خبرها

  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه