Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@14:19:56 GMT

تلاش برای تغییر جهت سلیقه مردم به سمت عناصر فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۳۶۸

تلاش برای تغییر جهت سلیقه مردم به سمت عناصر فرهنگی

به گزارش ایکنا؛ معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری امروز، 26 بهمن ماه، در مراسم افتتاح هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان در خصوص آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی و ظرفیت های عظیم ایران، گفت: قطعا یکی از ابعاد مهم فرهنگی و اقتصادی هنر، بحث پوشش است که با توجه به ظرفیت بالای آن باید مود توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران به دلیل تنوع بالای فرهنگی ــ قومیتی، ظرفیت کم نظیری در عرصه مد و پوشاک دارد و حتی تنوع لباس ها در داخل قومیت ها و استان ها نیز بسیار بالا است.

وی افزود: درست است که غلبه زنانه لباس سنتی و حضور زنان در عرصه طراحی بالاتر است ولی آقایان هم در نوع لباس سنتی و هم درعرصه طراحی با وجود اینکه تعداد محدودتری هستند، اما عملکرد بسیار خوبی دارند هستند.

ابتکار با تأکید بر اینکه مهم است که زنان و مردان در کنار هم برای احیای هنرهای سنتی و تلفیق سنت و مدرنیته تلاش کنند، گفت: لباس ما اکنون هم باید هویت ایرانی اسلامی داشته باشد و هم با اقتضائات زندگی امروز سازگار باشد.

وی افزود: ما در معاونت زنان نیز با همین نگاه به موضوع پرداخته ایم تا در محیط کار، آموزش و اجتماع، لباس هایی که هم مفهوم هویت ملی، هم تنوع فرهنگی ایران و هم انسجام مردم ایران را دربر می گیرد، به مردم ارائه شود. باید کمک کنیم سلیقه مردم به سمت عناصر فرهنگی بازگردد.

ابتکار افزود: نسل جوان انتظار و حق دارد که سلیقه های مختلف به آنها عرضه شود و دست به انتخاب بزنند. پس باید اساتید، محققان، پژوهشگران، طراحان و.... بر روی این مسئله کار کنند.

وی تأکید کرد: در عرصه پوشاک نباید فقط نگاهمان به بازارهای داخلی باشد، چرا که پوشاک جنبه جاذبه گردشگری نیز دارد. باید تلاش کنیم لباس ایرانی برای گردشگران خارجی نیز جاذبه داشته باشد. همچنین بازارهای بین المللی را هدف قرار دهیم، به خصوص اینکه قرار نیست از تحریم و جنگی که علیه مردم ایران به راه انداخته اند، عقب نشینی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران مد و لباس فجر معصومه ابتکار پوشش ایرانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه

لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی به همراه ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران روز گذشته با محمد اله‌یاری فومنی مدیر عامل بنیاد رودکی دیدار و گفتگو کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین دو کشور باشد.

علی قمصری نامزد دریافت جایزه جهانی براوو شد / اجرا با ارکستر سمفونیک مسکو

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی 2018، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه و ... اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در غالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و گفت: تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری دو طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی دوطرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران میهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود