Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:19:22 GMT

شهادت «علی» ما را در دفاع از اسلام و انقلاب مصمم تر کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۴۲۹

شهادت «علی» ما را در دفاع از اسلام و انقلاب مصمم تر کرد

نرگس حسین نژاد  مادر  شهید علی سندروس در گفت و گو با  خبرنگار مهر، فرزند شهیدش را این گونه معرفی می کند: سال ۱۳۴۳ بود که خدا علی را به ما داد،  بچه ای بسیار آرام، با وفا، متین و حرف گوش کن، دوران کودکی علی در محله خیر آباد شهرستان بیرجند و بازی با بچه های محل و شرکت درکلاس های قرآن و مسجد محل گذشت.

وی افزود: علی در دوران تحصیلش بسیار بچه زرنگ و باهوشی بود به طوری که شاگرد ممتاز کلاس شده بود از سال اول ابتدایی شروع به نماز خواندن و روزه گرفتن کرد و تمام ماه رمضان همان سال را روزه گرفت و من به یاد ندارم که از آن زمان به بعد نمازی از علی قضا شده باشد به خواندن نماز در مسجد و اول وقت خیلی اهمیت می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم سندروس خواهر شهید که اکنون بازنشسته آموزش و پرورش است بابیان اینکه به اینکه علی سومین فرزند خانواده و دو سال از من کوچکتر بود گفت: او به قدری خوش اخلاق و متین بود که حتی رفتار او در خانه از من که دختر خانواده بودم دلسوزانه تر و مهربانانه تر بود.

خواهر شهید با بیان اینکه  رابطه من با علی خیلی صمیمی بود ادامه می دهد: هم بازی دوران کودکی ام بود.

 مریم سندروس از علاقه زیاد برادر شهیدش به امام خمینی (ره) گفت و ادامه داد:  با بزرگترشدن علی حضورش در هیئت، مسجد و راهپیمایی ها و تظاهرات بر علیه رژیم شاهنشاهی  بیشتر شد.

وی عنوان کرد: در اوایل که هنوز تظاهرات مردمی بر علیه رژیم در شهر اوج نگرفته بود علی با وجود سن کم به همراه برادر بزرگترم  بر علیه رژیم ستم شاهی شعار می نوشت، اعلامیه پخش می کرد، نوار سخنان امام را تکثیر می کرد و با شور در تمام تظاهرات شرکت داشت.

  خواهر شهید  در بیان خاطره ای از برادرش گفت: شب قبل از شهادت علی به اتاقش رفتم  دیدم در خواب از این پهلو به اون پهلو می شود به مادرم گفتم، نگران شد و بیدارش کرد علی گفت: چرا بیدارم کردید داشتم خواب خوبی میدیدم صبح که شد غسل کرد  و بعد از خوردن صبحانه برادر کوچکم را برداشت و  به پدرم گفت شما  مراقب بقیه بچه ها باشید و همه برای شرکت در راهپیایی از منزل خارج شدیم.

مریم سندروس  بیان می کند: شب قبل از تظارهرات یکی از اقوام ما که در ارتش بود به منزل ما آمد و گفت فردا در تظاهرات شرکت نکنید چون تیراندازی است و حتما کشته می شوید خواهشا در خانه بمانید اما خانواده ما راه خود را انتخاب کرده بود.

وی ادامه داد: تظاهرات فردای آن روز در هفتم بهمن ماه سال ۵۷ از  محل مسجد آیت الله آیتی به سمت میدان شهدا با حضور با شکوه مردم آغاز شد؛ علی و برادر بزرگترم به همراه دیگر جوانان پر شور تر از بقیه پای بر زمین می کوبیدند و بلند شعار می دادند تا اینکه تیر اندازی  شروع شد  چند نفر از مردم مجروح و عده ای شهید شدند.

خواهر شهید ادامه داد: تیر اندازی که شد ما همدیگر را گم کردیم  و به همراه برخی از مردم به دنبال روحانیون به مسجد آیت الله آیتی رفتیم  در آنجا امام جماعت مسجد اعلام کرد که چند نفر از همشهری های ما زخمی شدند و من ابتدا تصور کردم که برادر بزرگترم است اما وقتی به منزل آمدم دیدم که برادرم سرکوچه گریه می کند و آنجا بود که متوجه شدم علی به شهادت رسید.

مریم سندروس بیان می کند: پنج روز بعد از شهادت علی بود که امام خمینی(ره) به کشور آمدند و ما در حالی که هم از شهادت علی ناراحت بودیم اما با دیدن امام و بازگشت ایشان به مملکت خوشحال شدیم و گفتم علی جان اگر چه تو خیلی دوست داشتی امام را بببینی اما نشد و به آرزویت نرسیدی اما ما به نیابت از تو ایشان را زیارت کردیم و تو نیز به جایی رفتی که مایه افتخار خود و ما هستی.

خواهر شهید اظهار داشت:  اگر چه خانواده ما در راه دین و انقلاب فعالیت می کردند اما شهادت علی تاثیر بسیار زیادی بر ما گذاشت و اعتقادات ما بیش از قبل شد و سعی کردیم تا محکم و پر رنگ تر  از قبل در دفاع از اسلام و انقلاب گام برداریم.

وی گفت: از مسئولین انتظار دارم که بیشتر نسل امروز را با اندیشه و راه شهدا آشنا کنند همچنین از جوانان مملکتم می خواهم که ادامه دهنده راه شهدا باشند و نگذارند که به هر دلیل  خون شهدا خدای نکرده پایمال شود چرا که راه شهدا راه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) است و ما این گونه به آنها وصل می شویم.

کد خبر 4455194

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران بیرجند مادر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403، از ساعت 10 صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام برای بیست‌و‌چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پورکاوه و کربلایی محمدحسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

تشییع پیکر مطهر شهید گمنام،  فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هیئت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موارد دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود.

در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت