Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:33:31 GMT

دشمن برای تسلط بر ما دین و ایمان را نشانه گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۵۸۹

دشمن برای تسلط بر ما دین و ایمان را نشانه گرفت

به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل روز جمعه در آیین چهل قلم و تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته در کتابخانه عمومی صائب اصفهان افزود : دشمنان در تلاش هستند چهره انقلاب را خشن، نامعقول، غیر مننطقی و کور جلوه دهند.
وی بیان کرد: اخباری که از جهان و انقلاب اسلامی منتشر می شود منفی بوده که به دلیل سلطه جهانی بر سلطه گران است که همین اخبار و سلطه گری ها از طریق فضای مجازی به جوانان ما القا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه مطرح بودن کتاب به معنای این است که انقلاب براساس شعور و درک عقلانی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: این آگاهی، دانایی و بصیرت معرف جنبه عقلانی انقلاب بوده و اهتمام به کتاب جلوه ای از این واقعیت است.
حدادعادل اضافه کرد: نباید جنبه عقلانی، خردمندانه و فرهنگی انقلاب را فراموش کنیم باید بدانیم که اعتبار این انقلاب اعتبار و مبنای فکری و فرهنگی است و احترام به کتاب جلوه ای از قدرشناسی ما از عقلانیت و خردمندی انقلاب است.
وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که ملت ایران ملت کتابخوان باشند نباید کتاب فروشی ها خلوت، تعطیل و ورشکسته باشند زیرا این سزاوار این ملت نیست.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: باید کتاب و کتابخانه را عزیز بداریم و در منازل جایی برای کتابخانه و کتابخوانی در نظر بگیریم و فرزندان را با کتاب مانوس و دانش آموزان را به کتابخوانی تشویق کنیم.
حدادعادل کتابخانه های عمومی در سراسر کشور را فرصت دانست و گفت: خوشبختانه کتابخانه ها گسترش پیدا کرده است و چند هزار کتابخانه عمومی با مربیان دلسوز در خدمت فرزندان این کشور و مردم هستند.
وی ادامه داد : رهبری برای جامعه ایران یک قله بلند تحت عنوان تمدن اسلامی معرفی کرده اند و ما را به سمت آن قله دعوت کردند.
وی با بیان اینکه رهبری از ما خواستند که همت ما بلند و عزم ما استوار برای ایجاد تمدن اسلامی باشد، تصریح کرد: البته تمدن اسلامی ظرف پنج و 10 سال محقق نمی شود بنابراین مهم آن است که روی قله حرکت کنیم ما و نسل های بعد از ما.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد : با هم افزایی و دستاوردهای متعدد می توانیم به قله ای که مدنظر رهبری است صعود کنیم.
وی با بیان اینکه اگر 2 اصطلاح سخت و نرم افزار را از فضای مجازی عاریت بگیریم می توان گفت فرهنگ نرم افزار و تمدن سخت افزار است، بیان کرد: نرم افزار رسیدن به تمدن اسلامی را در اختیار داریم که باید آن را رشد داده و در قالب تمدن اسلامی مجسم و محقق کنیم.
حدادعادل یادآور شد : بزرگترین سرمایه انسان، خرد، عقل و اندیشه و سرمایه دیگر ایمان، ذوق، توانایی، اراده، حافظه و زبان است.
وی با اشاره به اینکه ایران مهد ایمان و اصفهان شهر ایمان است، گفت: انقلاب اسلامی مظهر ایمان و به وجود آمدن انقلاب و پایداری و بقا آن نتیجه ایمان است، قدرت این انقلاب در پول و سلاح نیست.
به گفته رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قدرت ایران به امثال شهید حججی است، که تمدن و فرهنگ برگرفته از تمدن ایمانی است.
وی افزود: زبان فارسی به برکت هنر امثال صائب تبریزی که شبه قاره بزرگ هند را فتح کرد که هنر فرهنگ و تمدن و ذوق آن است، این تمدن و فرهنگ قدرت دفاع از خود را دارد، هر تمدن و فرهنگ باید مایه دفاع از خود را داشته باشد.
حدادعادل گفت: با امیدواری کامل و مبتنی بر آگاهی از داشته ها و مواهب الهی قدم در پنجمین دهه انقلاب گذاشتیم و این انقلاب را با شکوه تر، نیرومندتر و سرافرازتر به نسل آینده تحویل می دهیم و پرچم آن را به دست صاحب او می سپاریم.
وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی ابتکار خوبی به مناسبت چهلمین سال انقلاب انجام داده است، خاطرنشان کرد: در این راستا از 40 صاحب قلم سراسر کشور تجلیل به عمل آمده است.
آیین چهل قلم تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته با حضور حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کتابخانه عمومی صائب اصفهان برگزار شد.
/6026/9913/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اصفهان جامعه دین فرهنگستان زبان و ادب فارسی کتابخانه های عمومی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کتاب رضای انقلاب به زندگی حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است..
او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری در آن اتفاق افتاد) منصوب و مشغول فعالیت شد.
حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب رضای انقلاب در این کتاب به زندگی روحانی مخلص و یار وفادار انقلاب پرداخته که به گفته خودش همه کارهایش را برای رضای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی انجام می‌داد.
کتاب رضای انقلاب شامل ۷ فصل از جمله زندگینامه، دوران حیات حوزوی، مبارزات ۱۵ خرداد و منبر‌های حاج شیخ رضا مطلبی تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران با عملیات وعده صادق، هیمنه دشمن را در هم کوبید
  • کتاب اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی است
  • اراده تحول‌گرایی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی
  • این گنجینه را در نمایشگاه کتاب از دست ندهید
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار می‌شود
  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس