Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:20:59 GMT

بزرگداشت دو نویسنده برجسته حوزه دفاع مقدس در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۶۹۰

بزرگداشت دو نویسنده برجسته حوزه دفاع مقدس در تبریز

مراسم بزرگداشت هدایت‌الله بهبودی و معصومه سپهری، دو تن از نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس کشور در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌«محمد محمدپور» امروز در همایش بزرگداشت دو تن از نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس کشور، هدایت‌الله بهبودی و معصومه سپهری، با تسلیت ضایعه تروریستی روی داده و ترور جمعی از فرزندان غیور ایران اسلامی توسط جریان وابسته و تکفیری –تروریستی، ابراز امیدواری کرد که بشر روزی به چنان سطحی از رشد و تعالی فکری برسد که هیچ انسانی، انسان دیگر را هدف خشونت و قتل قرار ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، تروریسم را زائیده اندیشه‌های نابکار و اذهان مریض و مخدوشی دانست که وحشت و آشوب جزئی از نهاد آنان است.

وی با اشاره به تاریخ فرهنگ و تمدن این سرزمین، آن را عرصه فراخی برای کشف موضوعات پژوهشی متنوع برشمرد و با اشاره به گسترش این عرصه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بر ضرورت انتقال مفاهیم متعالی و انسانی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نسل‌های آینده تاکید کرد.

محمدپور، آگاهی را موجب اقتدار در انسان معاصر دانست و گفت: اگر انسان‌ها رشد فکری لازم را داشته باشند، خواهند توانست در ارتباط میان‌نسلی و تعامل با جهان پیرامون خود به مراتب موفق‌تر ظاهر شوند و مانع انقطاع گفتمان و ارتباط بین نسلی که هم اکنون گریبانگیر بسیاری از جوامع انسانی است، گردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) عرصه دفاع مقدس را با راهبری داهیانه خود به تجلی‌گاه عشق و دلدادگی و ایثار تبدیل کرد و این موجب شد تا جنگ هشت ساله، به لحاظ ماهیت خود از دیگر جنگ‌های تاریخ متمایز و متفاوت باشد و نشان داد که هر انسانی به واسطه زمینه‌ها و شرایط فطری خود می‌تواند راه فرش تا عرش را طی نماید. 

وی در ادامه به ارائه آماری اجمالی از وضعیت مطالعه و کتابخوانی و فعالیت‌های عمرانی و نیز سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته اشاره نمود و افزایش چشمگیر و تحول عمده در این عرصه را در مقایسه با پیش از انقلاب یادآور شد.

محمدپور  از تلاش‌های مجاهدانه هدایت‌الله بهبودی و معصومه سپهری در تبیین و خلق آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس قدردانی کرد و آمادگی اداره کل را برای حمایت همه جانبه از اینگونه آثار فاخر اعلام کرد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی وزیر ارشاد راهپیمایی فاطمیه ایام فاطمیه اصفهان دفاع مقدس کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است