Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@00:37:24 GMT

تولید ایرباس A380 متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۲۹۶۹

ایرباس به خاطر کاهش فروش، تولید هواپیماهای A۳۸۰ را متوقف کرد. ناطقان: به نقل از رویترز، به نظر می رسد تصمیم ایرباس برای توقف تولید A380 یک جدال تجاری فرا اقیانوس اطلسی بر سر ادعاهای دوطرفه مربوط به سوبسیدهای غیرقانونی هواپیما به راه اندازد. ایرباس یک طرح دو ساله را برای توقف ساخت بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان اجرایی می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این هواپیما سازی اعلام کرد در بحبوحه نزاع تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر حمایت دولتی از ایرباس و رقیب آمریکایی آن، بوئینگ ، توقف تولید این هواپیما در روز پنجشنبه به خاطر کاهش فروش، یک مدل هواپیمای مسافربری را حذف کرده است.
پس از 15 سال و هزاران صفحه اقامه دعوی، دو طرف در پروسه داوری در سازمان تجارت جهانی گیر کرده‌اند تا میزان خسارتی که هرکدام از طریق حمایت زده‌اند مشخص شود .

سازمان تجارت جهانی سال گذشته اعلام کرد که اتحادیه اروپا نتوانسته وام های توسعه ای دولتی را برای A380 ، بزرگترین هواپیمای مسافری جهان بردارد و جدیدترین جت دوربرد اروپایی A350 باعث خسارت به بویینگ و کارگران آمریکایی شده است .

حالا اتحادیه اروپا آماده می شود به سازمان تجارت جهانی ثابت کند که سوبسیدهای A380 دیگر وجود ندارد چون این هواپیما از بازار خارج شده است. بخش مربوط به A380 باید از این پرونده خارج شود چون پس از 2021 دیگر ساخته نخواهد شد .

آمریکا ادعا می‌کند که سوبسیدهای پرداخت شده به A380 به شکل وام‌های دولتی، به طور جبران‌ناپذیری باعث کاهش فروش بوئینگ شده و باید از طریق تحریم حل شود .

داوری سال گذشته بخشی از یک درگیری دو طرفه بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر سوبسیدهای هواپیما بود که می تواند باعث اقدامات تلافی‌جویانه این دو ابرقدرت تجاری شود .

دولت ترامپ سال گذشته اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا همچنان به منافع آمریکا آسیب برساند، اقدامات متقابل در مورد کالاهای اروپایی انجام خواهد داد. قوانین سازمان تجارت جهانی به آمریکا اجازه می‌دهد هر صنعتی را هدف قرار دهد چون تمام کالاها در یک گروه قرار میگیرند .

بویینگ پیش‌بینی کرده این عوارض به میلیاردها دلار در سال برسد و از اوایل 2019 آغاز شود .

ایرباس اعلام کرد دیگر نیازی به بازپرداخت وام‌های دولتی A380 ندارد چون دولت‌ها توافق کرده‌اند در ریسک این پروژه 15 میلیارد یورویی سهیم شوند .

تخمین زده می‌شود وام های پرداخت نشده دولتی مربوط به A380 یک میلیارد یورو باشد .

آمریکا از ایرباس خواسته از این وام های اروپایی استفاده نکند یا آن را با نرخ های بازار پرداخت کند .
منبع: تسنیم برچسب ها: تولید ایرباس ، متوقف ، ایرباس آ380

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولید ایرباس متوقف ایرباس آ380

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»

بعد از فرود یک هواپیمای اتیوپیایی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت که روی آن عبارت «تل‌آویو» حک شده بود، سازمان هواپیمایی لبنان فورا شرکت صاحب این هواپیما را مجبور کرد تا عبارت مذکور را پاک کند و دیگر چنین موضوعی تکرار نشود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سازمان هواپیمایی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای اتیوپیآیی که عبارت «تل آویو» روی آن حک شده بود و متعلق به شرکت خطوط هوایی اتیوپی است در فرودگاه بین‌المللی «رفیق حریری» در بیروت به زمین نشست که این مسئله واکنش لبنان را به همراه داشت.

در بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان آمده است که هنگام توقف هواپیما در جایگاه مخصوص آن در فرودگاه بیروت نیروهای حراست فرودگاه متوجه حک عبارت تل‌آویو روی بدنه این هواپیما شدند که خیلی کوچک حک شده بود و از مسافت دور نمی‌توانستیم آن را تشخیص دهیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که لبنان از شرکت خطوط هوایی اتیوپی خواست تا در این زمینه توضیح دهد و مسئولان این شرکت اعلام کردند که آنها معمولا نام فرودگاهی که هواپیما برای اولین بار بعد از خرید در آن فرود می‌آید را روی هواپیما حک می‌کنند و همین مسئله درباره این هواپیما نیز صدق می‌کند و مسئولان شرکت قبل از پرواز هواپیما به سمت فرودگاه بیروت متوجه این موضوع نبودند.

بر اساس بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان، طرف لبنانی از شرکت مذکور اتیوپی خواست تا بسیار سریع عبارت حک شده روی بدنه این هواپیما را قبل از برخواستن آن از فرودگاه بیروت پاک کند و شرکت مذکور نیز این درخواست را انجام داد و اقدام به پاک کردن عبارت تل‌آویو از روی بدنه هواپیما کرد.

سازمان هواپیمایی لبنان همچنین از شرکت مذکور اتیوپیایی خواست بررسی‌های بیشتری انجام دهد تا آرم یا عبارت‌های دیگری که مرتبط با رژیم صهیونیستی است بعد از این روی هواپیماهای این شرکت قبل از فرود آنها در فرودگاه بین المللی بیروت حک نشده باشد.

در ماه مه 2023، لبنان اعلام کرد که شرکت هواپیمایی TUS AIR قبرسی را از پرواز در حریم هوایی لبنان یا فرود در فرودگاه بین المللی این کشور منع کرده است، زیرا برخی از سهام آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی است.

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل نباید قدرت حزب الله را دست کم بگیردتاکید وزیر خارجه لبنان بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس