Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@06:28:56 GMT

افراد مادی گرا به فکر قیامت باشند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۳۲۶۵

افراد مادی گرا به فکر قیامت باشند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: با اینکه قیامت روشن است و همه قبول دارند، اما بعضی‌ها در عمل طوری رفتار می‌کنند که گویا قیامت را قبول ندارند و علت منکران قیامت در سه محور عمده خلاصه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی شبهه علمی دارند در ارتباط با قیامت و لازم است به اهلش مراجعه کنند و شبهات و تردید‌های خودشان را برطرف کنند، عنوان کرد: گروه دوم شهوت عملی دارند از نظر علم و آگاهی قیامت را قبول دارند و هیچ تردید و شبهه‌ای در آن ندارند، اما شهوت عملی اجازه نمی‌دهد در زندگی رستاخیز محور و قیامت محور باشند.

وی افزود: کسانی بر اثر سوء رفتار و انجام کار‌های ناثواب و حضور در محافل گناه و معصیت و انجام گناه‌های فراوان آرام آرام از نظر روحی به جایی می‌رسند که دیگر هیچ نورانیتی در روح و روانشان وجود ندارد و منکر قیامت می‌شوند و دچار کفر عملی می‌شوند و معاد، رستاخیز و قیامت را قبول ندارند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه کسانی که در عمل و هوا و هوس دچار این نگاه شده‌اند برای اینکه هوس بازی کنند منکر قیامت می‌شوند و یکی از علل گرایش انسان به مادی‌گرایی همین است، تصریح کرد: برخی روحیه آن‌ها دست‌درازی به بیت‌المال و اموال مردم است و برخی روحیه تجاوز کاری دارند و گناهکار هستند و بر آن استمرار دارند، این‌ها از نظر قرآن کریم کسانی هستند که منکر قیامت هستند و ریشه اصلی این است که می‌خواهند تمام زندگی خودشان را خرج گناه و معصیت کنند.

وی ادامه داد: برخی جاذبه ثروت و مال نامشروع آن‌ها را گرفته، می‌دانند معصیت است، اما انجام می‌دهد، می‌داند که این کار و عمل خوب نیست و باید پاسخگو باشد در قیامت، اما دلش تاریک شده است و کار به جایی رسیده است که در تشخیص دچار اشکال شده است.

امام جمعه کرمان با تسلیت شهادت جمعی از مرزبانان مخلص و شجاع در یک حرکت کور منافقانه و ناجوانمردانه بیان داشت: این حرکت در راستای حرکت ناجوانمردانه و ظالمانه‌ای است که در سرزمین وحی اتفاق افتاد که چند روز پیش کودکی چند ساله توسط یک وهابی از خدا بی‌خبر سر بریده شد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به کنگره عظیم، سازنده و جهادگونه ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان که بخش قابل توجهی از آن خدمت‌رسانی به مردم را در حاشیه این کنگره در دستور کار خود قرار داده است، افزود: بخشی از زوایای آن را با تمام وجود در مقابلش تعظیم و تکریم کنیم و در برنامه‌های خوب کنگره حضور فعال داشته باشیم.

وی اظهار کرد: حضور گسترده و معنادار همراه با درک عمیق از شرایط و وظیفه‌مداری مردم در ۲۲ بهمن امسال آن هم در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی علی‌رغم همه تبلیغاتی که علیه انقلاب در یکی دو سال اخیر شد و مشکلات و کاستی‌هایی که وجود دارد حجت را بر دولتمردان تمام کرد.

امام جمعه کرمان گفت: دولت، مجلس، دستگاه قضائی و همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید خدمت رسانی به مردم را جهادی و جدی بگیرند، شأن و جایگاه ملت ایران در خدمت رسانی خیلی فراتر از وضع موجود است.

علیدادی‌سلیمانی گفت: نباید در این سال‌ها که غرور ملی تقویت شده و به دین و دیانت توجه شده و با تمام وجود مردم در صحنه هستند در برخی کالا‌های اساسی دچار مشکل باشند و یا قیمت‌ها بسیار بالا باشد که باید در یک حرکت جهادی دستگاه‌های مربوطه در این زمینه فکری بکنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری به عنوان گام بزرگ دوم انقلاب عنوان کرد: همه کسانی که اهل سخنرانی و اهل قلم هستند و توان تحلیل دارند این منشور ارزشمند را در زوایای مختلف باز و تبیین کنند و گفتمان آن را در بین مردم به عنوان یک گفتمان اساسی مورد توجه قرار دهند.

علیدادی‌سلیمانی از توضیح و تبیین بخش‌های مختلفی از این بیانیه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب در یک نگاه خیلی مختصر در هفت محور بیان شد که شامل علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی است و هر کدام توضیح مفصل می‌خواهد.

وی بیان کرد: برای گام بزرگ دوم انقلاب باید قوی، محکم و مطمئن ورود کنیم برای اینکه فوق‌العاده برای پیشرفت کشور و تبدیل انقلاب اسلامی به تمدن اسلامی مهم است و برای اینکه انقلاب را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم باید به چند امر توجه کنیم.

 

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان

رییس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسایی و دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلان نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: در این زمینه ماموران پلیس به منظور جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطان آن‌ها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبارجنوب دستگیر و از مخفیگاه آنان یکهزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای کشف کنند.

او افزود:متهمان پس از مواجهه با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان کردند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند