Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:03:44 GMT

راهپیمایی 22 بهمن دشمن را مایوس کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۳۴۵۵

راهپیمایی 22 بهمن دشمن را مایوس کرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز جمعه ۲۶ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، پس از دعوت مردم به تقوی الهی به تفسیر آیه ۴۶سوره انبیاء پرداخت و بیان کرد: این آیه وضعیت کسانی که در برابر انبیاء ایستاده‌اند را بیان می‌کند. برخی از مخالفان بر طبل خود می‌کوبند و از بدی و مخالفت کوتاه نمی‌آیند مگر اینکه عذاب الهی را ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متحول شدن زمانی که عذاب نازل شود بی‌فایده است زیرا که آن‌زمان دیگر فرصتی برای متحول شدن نیست. پس این حالت خوبی است که تا فرصت باقی است از نصیحت و حرف خوب تأثیر بپذیرد نه اینکه در حالت خود فرو رود و سخن حق را نشنود. منظور از افراد در این جمله فقط جامعه کفر نیست بلکه مومنان نیز گاهی به تلنگر و درس نیاز دارند. اگر کسی بخواهد دین خدا را بشناسد گاهی یک آیه برای او کافی است.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان خطبه اول تصریح کرد: برادران و خواهران بکوشیم تا آیات قرآن در ما بیشتر اثر بگذار و به دین ما بیفزاید.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره انعام خطبه دوم خود را آغاز کرد و گفت: خداوند در این آیه بیان می‌کند چرا عقل خود را به کار نمی‌اندازید؟ نمی‌بینید که دنیا جزء بازی چیزی نیست و پوچ است و شما را به جایی نمی‌رساند. شما برای آخرت آفریده شده‌اید نه برای دنیا همه شما در آخرت به یک شرط رستگار می‌شوید که این شرط با تقوا و پاک زندگی کردن و دور بودن از حرام‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در این چله انقلاب اسلامی بهترین رویدادی که رخ داد همین راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بود. این دلها را خداوند کنار هم قرار داد و حتماً خداوند عنایت می‌کند که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. این راهپیمایی هم دشمن را مأیوس کرد و هم تحلیل‌های او را به هم ریخت. مردم آن روز آمدند تا بگویند هیچ چیز آنها را از اسلام جدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: اما بالاخره دشمن می‌خواست به طریقی زهر خود را بریزد و با این کار خود به خیال باطل کام شیرین مردم را تلخ و گام‌های استوارشان را سست کند لذا ۲۷ تن از پاسداران عزیز ما را به شهادت رساند اما باز هم به نتیجه معکوس رسید. زیرا که مردم ما پیرو امامی هستند که شهادت را شیرین‌تر از عسل می‌داند پس هیچ‌گاه با شهادت تلخ کام نمی‌شوند بلکه خانواده‌های شهدا با سربلندی و افتخار می‌گویند فرزندان ما اماناتی بودند که خداوند روزی به ما داد و روزی نیز از ما پس گرفت. دشمن هنوز مردم ما را نشناخته است و معنای شهادت و عنایت الهی را هیچ‌گاه نمی‌فهمد.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: در این چله بیانیه مهم، پرمحتوا و جهت دهنده مقام معظم رهبری را نیز داشتیم که یک منشور تدوینی برای قبل از این چهل سال و چهل سال آینده بود. توصیه می‌کنم این بیانیه را با دقت بخوانید و برای جامعه تبلیغ کنید. مخاطب اصلی در این پیام جوانان هستند که ایشان می‌فرماید مایل هستم با جوانان سخن بگویم، این نکته افتخاری برای جوانان است که مایه امید رهبری هستند.

وی با اشاره به برخی از بندهای این بیانیه بیان کرد: اگر به برخی از شعارهای انقلاب بی‌توجهی نشده بود و مسئولان کمی بیشتر به این شعارها عمل می‌کردند قطعا آینده بهتر با دستاوردهای بیشتری را از آن خود کرده بودیم. اما هنوز هم راه آینده روشن است و جوانان امیدوار باشند.

وی با اشاره به این بیانیه افزود: اگرچه تا باحال سختی‌‌های بسیاری داشته‌ایم اما آینده خوبی خواهیم داشت که دقت، سرعت و پشتکار جوانان را می‌طلبد و راه آینده را می‌سازد. مقام معظم رهبری در این بیانیه هشت انتظار از جوانان دارد از جمله امید به آینده روشن، تلاش وافر علمی و پژوهشی، تلاش وافر در معنویت و اخلاق، تلاش وافر برای استقلال و آزادی، عزت ملی و تلاش برای اصلاح سبک زندگی که به صورت غربی زندگی نکنیم و همه این موارد همت بلند جوانان را می‌طلبد. پس از همه شما می‌خواهم تا این بیانیه را بخوانید و با توجه به این توصیه‌ها راه خود را پیدا کنید.

وی در پایان اظهار کرد: روز ۱۳ جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(ع) مادر چهار شهید در روز کربلا است. که این روز بخاطر مقاومت و ایثار این مادر به روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است. خانواده‌های شهدا بر خود می‌بالند که فرزندان مانند گلشان را تقدیم به انقلاب کردند.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن چهارمحال و بختیاری ایکنا نمازجمعه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی پیش از ظهر سه‌شنبه در جشنواره امتنان استان مرکزی اظهار کرد: مراسم هفته کارگر امسال از چندین هفته قبل با فراخوان جشنواره امتنان آغاز شده و از ۱۰ مهر تا یکم آذر سال گذشته ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد از استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به انجام ۱۰۸ بازدید میدانی توسط کمیته ارزیابی تصریح کرد: ارزیابی ها منجر به انتخاب ۸ واحد نمونه، ۳ کارگر نمونه و ۲ گروه کار نمونه شد که این افراد تجلیل می شوند همچنین امسال برای نخستین بار یک کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شد.

وی مهمترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان را، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی، عنوان کرد.

نرخ بیکاری مرکزی ۸ درصد کاهش یافته است

امیدی بیان کرد: نرخ بیکاری استان از ۷.۸ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷ درصد در سال گذشته رسیده که ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال زایی رتبه اول و دوم را دارد، گفت: سال ۹۶ شاغلان استان ۴۲۵ هزار نفر بوده که تا سال ۹۹ روند نزولی داشته و ۵۱ هزار فرصت شغلی در این بازه زمانی از دست رفته است.

امیدی گفت: از سال ۱۴۰۰ روند فرصت شغلی صعودی بوده تا سال گذشته که ۱۵ هزار و ۷۲۰ شاغل اضافه شده است.

امیدی بیان کرد: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی استان ۶.۵۶ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

بازنشستگی ۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان مرکزی

وی تاکید کرد: شمار بیمه شدگان اجباری نیز در مایان بهمن سال قبل نسبت به پایان بهمن سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷.۱۷ درصد افزایش داشته است همچنین در این مدت ۱۰ هزار نفر نیز بازنشسته شده اند.

امیدی تاکید کرد: شمار کارگاه های فعال در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان بهمن ۱۴۰۱ به میزان ۶ و ۲۵ صدم درصد معادل هزار و ۴۸۲ کارگاه افزایش یافته است. تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، شاهد افزایش هشت درصدی است.

امیدی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ به میزان ۴ هزار و ۵۶۵ نفر بیمه بیکاری دریافت می کرده اند که پایان سال گذشته به ۲ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده است.

وی ییان کرد: بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲، استان مرکزی با پنج و ۱۷ دهم درصد مقام اول را کسب کرد و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی این استان در سال گذشته به چهار هزار و ۵۸۷ مورد رسید.

کد خبر 6092891

دیگر خبرها

  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور+ فیلم
  • دریادار سیاری: تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته