Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل ظهر جمعه در مراسم چهل قلم  در اصفهان (تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته ) اظهار داشت:  دشمنان ما چهل سالگی انقلاب اسلامی را برنتافتند و همانگونه که در طول این سال‌ها سعی کردند چهره انقلاب را خشن و نامعقول نشان دهند همچنان بر انجام این نقشه کور خود پای‌فشاری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند این تفکرات را از طریق فضای مجازی به جوانان کشورمان القاء کنند، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ما بر اساس درک، شعور و بصیرت و دانایی شکل گرفته است و این نکته‌ای نیست که از دید اندیشمندان دور بماند.

قدرت انقلاب اسلامی ما وابسته به تمدن و فرهنگ ایمانی است

وی تصریح کرد:  قدرت انقلاب اسلامی ما در پول و سلاح خلاصه نمی شود بلکه وابسته به تمدن کهن و فرهنگی است که از ایمان سرچشمه گرفته است و رویش‌های انقلابی همچون شهید حججی می‌آفریند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه توجه به نگارش و خواندن کتاب در جمهوری اسلامی ایران نشانی از عقلانیت و خردمندی در انقلاب اسلامی بیان داشت: باید کتابخوانی را در کشور گسترش دهیم و بر این اساس وجود کتابخانه‌های متعدد در سرتاسر کشور ظرفیت مناسبی است که باید در راستای گسترش این فرهنگ از آن به درستی بهره بریم.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب ما را به حرکت به سمت قله تمدن اسلامی دعوت کردند، ابراز داشت: تنها با هم‌افزایی و تلاش می‌توانیم در طول زمان تمامی جنبه‌های تمدن اسلامی را در کشور پیاده کرده و به این قلع رفیع مدنظر رهبر معظم انقلاب دست پیدا کنیم.

فرهنگ ابزار مورد نیاز برای رسیدن به تمدن اسلامی است

حدادعادل تاکید کرد: فرهنگ ابزار موردنیاز برای رسیدن به تمدن اسلامی است که این ظرفیت را در کشور به وفور در اختیار داریم و باید از آن به درستی بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه تمدن و فرهنگ ما قدرت دفاع از خود را دارد، بیان داشت: ما اکنون گام در پنجمین دهه انقلاب گذاشته‌ایم و امیدواریم  پرچم این انقلاب را با شکوه‌تر از گذشته به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.

کد خبر 4542802

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران غلامعلی حدادعادل فرهنگستان زبان و ادب فارسی کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند

حسن عابدینی معاون استان‌های صدا و سیما گفت: زمانی تنها رسانه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور، حسن عابدینی معاون امور استان‌های صدا و سیما سخنرانی کرد. موضوع صحبت‌های وی وضعیت رسانه‌ای ایران در جامعه جهانی بود.

عابدینی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: همانطور که در بخشی از بیانات رهبر انقلاب خوانده‌اید، ایشان می‌فرمایند که تأثیر رسانه از موشک و پهپاد نیز بیشتر است. شاید اگر این جمله از زبان فرد دیگری بیان می‌شد، حمل بر تعارف می‌شد اما حضرت آقا کسی است که همه پیشرفت‌های کشور مرهون سیاستگذاری راهبردی وی است. او در هر جایی که ورود کرده پیشرفت‌های شگرف داشتیم که یکی از آنها قدرت بازدارندگی کشور است. امروز ایران در وضعیت راهبردی بسیار خوبی قرار گرفته و بدون شک قدردان آن هستیم.

پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است

وی ادامه داد: حال سوال اساسی این است که نسبت رسانه و بازدارندگی نظامی چیست؟ چرا رسانه‌های ما پا به پای پیشرفت‌های نظامی کشور، رو به ترقی و تعالی پیش نرفته است؟‌ البته شاهد تعالی رسانه‌ها در جبهه مقاومت هستیم. جالب است بدانید که در عملیات طوفان الاقصی از یکی از مقامات شنیدم که می‌گفت در کنار هر 3 نیروی نظامی، یک نیروی رسانه‌ای نیز قرار داشت تا در جنگ رسانه‌ای دشمنِ صهیونیستی پیروز شویم. خوشحالیم که رسانه‌های مقاومت روز به روز در حال گسترش هستند. یک روزی بود که تنها رسانه جبهه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. البته همه این نیروها در ایران آموزش دیده بودند و سرچشمه‌شان در جمهوری اسلامی است.

معاون استان‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: چه اتفاقی افتاد که صهیونیست‌ها که 75 سال شریان رسانه‌های دنیا را در دست داشتند، در این عملیات به فلاکت افتادند و همه جبهه جهانی به نفع مردم فلسطین تظاهرات می‌کنند؟ این موضوع یکی از قدرت‌های رسانه‌ای رسانه است و به حق است که اگر رهبری می‌فرمایند امروز قدرت رسانه از موشک و پهپاد بیشتر است. چنین اتفاقی در عملیات وعده صادق هم تکرار شد؛ همه می‌گفتند چه کسی جرات دارد حتی یک تیر علیه اسراییل شلیک کند؟ امروز اسراییل در این عملیات شکست خورده و همه رسانه‌ها آن را پوشش دادند. عملیات وعده صادق هیمنه رسانه‌ای اسراییلی‌ها را هم شکست. تصویری که رسانه‌های اسراییلی از ایرانیان نشان داده بودند، چه بود؟‌ اینکه فرماندهان ایرانی را در سوریه به شهادت می‌رسانیم و آنها هیچ کاری نمی‌کنند، اما در عملیات وعده صادق ورق برگشت و رسانه‌های دنیا تصاویر جدیدی را از قدرت بازدارندگی ایران به نمایش گذاشتند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: باید مراقب شگردهای رسانه‌ای دشمن باشیم و در کار رسانه‌ای خودمان هوشیار باشیم. یکی از تکنیک‌های رسانه‌ای دشمنان برچسب‌زنی علیه جمهوری اسلامی است. دروغ پردازی و تغییر واقعیت‌ها نیز شگرد دیگر آنهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است