Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران به‌شدت با تسلیحاتی کردن فضای ماورای جو مخالف است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در پنجاه و ششمین نشست کمیته فرعی علمی- فنی کمیته استفاده های صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل (کوپوس)، اظهار داشت ایران به عنوان یکی از 24 عضو موسس این کمیته معتقد است که فضای ماورای جو به عنوان میراث مشترک بشریت، بایستی منحصرا برای اهداف صلح آمیز و در راستای منافع نسل‌های فعلی و آینده همه ملت‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی افزود: کاوش و استفاده از فضای ماورای جو بایستی در راستای منافع همه کشورها صرف‌نظر از میزان پیشرفت و توسعه اقتصادی یا اجتماعی آنها باشد. در این راستا، تضمین فعالیت های صلح آمیز در فضای ماورای جو، و جلوگیری از تسلیحاتی کردن و مسابقه تسلیحاتی در این محیط، یک اولویت اساسی و فوری است.

سفیر کشورمان با اشاره به این که فضا یکی از زمینه های رشد اقتصادی-اجتماعی  برای کشورها در بسیاری از حوزه هاست، بر نقش مهم فناوری های فضایی در مواجهه با برخی چالش ها از جمله در حوزه تغییر آب و هوا و بلایای طبیعی نظیر سیل، ریزگردها و خشکسالی تصریح کرد و افزود از آنجا که جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه ای قرار گرفته است که با این چالش ها مواجه می باشد، پیگیری فعالیت ها و برنامه های صلح آمیز در فضا، از جمله پرتاب ماهواره ها، در دستورکار جدی آن قرار دارد.

نماینده دائم کشورمان در سازمان های بین المللی در وین همچنین تاکید کرد که کشورهایی که برنامه فعالیت در فضا دارند، باید از کمک های فنی و ظرفیت سازی در علم فضا، دانش و کاربردهای فناوری در این حوزه بهره مند شوند و این کمیته نیز باید اقدامات قطعی و ملموسی را برای ارتقاء و تسهیل انتقال دانش فنی، فناوری و تجهیزات مورد نیاز، اتخاذ نماید. در این راستا، همکاری های بین المللی باید جزئی ضروری در فعالیت های صلح آمیز فضایی، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه باشد.

غریب آبادی با اشاره به این که علم و فناوری فضایی و کاربردهای آن به توسعه پایدار در کشورهای در حال توسعه کمک خواهد کرد، افزود در این میان فعالیت‌های مرتبط با ماهواره‌های کوچک به عنوان گام‌ مقدماتی برای همه کشورهای درحال توسعه در زمینه فعالیت‌های فضایی می‌باشد و بنابراین، نباید ترتیباتی اتخاذ شود که محدودیتی در طراحی، ساخت و پرتاب این ماهواره‌ها برقرار شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران سازمان ملل فضا 0

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کرسی‌علمی‌ترویجی «ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی» به همت گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می‌شود.

در این نشست حجت الاسلام حمید زراعت کاشانی استاد سطوح عالی حوزه علمیه به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می پردازد و ناقد و دبیر علمی جلسه به ترتیب حجت الاسلام علیرضا کلاهدوزان استاد سطوح حوزه علمیه و حجت الاسلام سعید فاقدی دبیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام است.

زمان برگزاری چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۴ در محل مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام، طبقه دوم، سالن جلسات خواهد بود.

علاقمندان می توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در نشست شرکت کنند.

کد خبر 6093827 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟