Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان - ایرنا - طرح گردشگری و پرنده نگری تالاب امیرکلایه شهرستان لاهیجان واقع در شرق استان گیلان با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا طرح گردشگری و پرنده نگری به منظور بهره برداری اقتصادی از تالاب ها و مناطق تحت پوشش محیط زیست برای جلب گردشگران ، ایجاد اشتغال محلی و فعالیت آژانس های بومی گردشگری راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاطت محیط زیست گیلان عصر جمعه در این خصوص خبرنگار ایرنا گفت: این طرح علاوه بر آشنایی مردم با اهمیت تالاب ها و اهتمام به حفظ منابع موجود در آنها برای توسعه گردشگری آماده می شود.
قربانعلی محمدپور افزود: این یک نوع پروژه بومگردی و گردشگری است که اولین بار در تالاب امیرکلایه لاهیجان اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح تحت عنوان احیاء و بهره اقتصادی از تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه شامل سایت پرنده نگری و احداث پل چوبی برای بازدیدکنندگان است که در آینده به تجهیزات پیسرفته سمعی و بصری تجهیز می شود و کارشناسان محیط زیست نسبت به آموزش های زیست محیطی و اهمیت تالاب ها و ذخایر موجود در تالاب ها بطور روزانه آموزش خواهند داد.
محمدپور هدف این پروژه را توانمندسازی جوامع محلی از طریق حضور اکوتوریسم و گردشگران طبیعی ویژه حاشیه نشینان تالاب ها با احداث دهنه دریچه کنترل آب در سطح تالاب و دیواره سازی ذکر و تصریح کرد: تاکنون یک کیلومتر دیواره سازی در حاشیه برخی نقاط تالاب انجام شده و هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
تالاب امیرکلایه دارای 105 گونه گیاهی و زیستگاه 15 گونه و زیر گونه ماهی است و هر ساله صدها گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی به این تالاب فرود می آیند؛ این تالاب محل فرود پرندگان کمیابی مانند اردک سرحنایی و سرسفید، پلیکان خاکستری و پرندگانی نظیر باکلارکوچک و بزرگ، چنگر و محل زیست ماهیانی مانند کپور معمولی، لای ماهی و حاجی طرخان است.
تالاب بین المللی امیرکلایه با مساحت یک هزار و 230هکتار مساحت با اینکه در نزدیکی های دریای خزر قرار دارد، تنها تالاب گیلان به شمار می رود که آب شیرین دارد و آب آن از چشمه های داخل خود تالاب تامین می شود.
این تالاب در سال 1349 به عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی محیط زیست کشور تصویب و با توجه به جاذبه‌ها و ویژگی‌های اکولوژیکی ‌آن، در سال 1354 در فهرست 19 تالاب ایران، ثبت بین المللی شد.
تالاب بین المللی امیرکلایه در فاصله 36 کیلومتری شمال شرقی لاهیجان و بین شهرهای لنگرود، لاهیجان و بندرکیاشهر قرار دارد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي لاهيجان طرح گردشگري گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.

بیشتر بخوانید

مردم چهارمحال و بختیاری ۴۷ روز هوای سالم تنفس کردند

وی افزود: راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

در پایان از معلمان حامی محیط زیست چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور
  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری