Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بیرجند گفت: راه حل مشکلات کشور سازش و تسلیم نیست بلکه ایستادگی، مقاومت و توجه به ظرفیت های داخلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،حجت الاسلام و المسلمین مجید نصیرایی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های امروز نماز جمعه اظهار کرد: هر کسی دنیا و اخرت را می‌خواهد باید دو شرط ایمان و عمل صالح را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی افزود: تقوا، پرهیزگاری و عمل صحیح به آنچه در قالب دین به عنوان بایدها و نباید ها آمده، است. 

 

امام جمعه موقت بیرجند به حماسه چشم گیر و قهرمانانه حضور مردم در اهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و بیان کرد: این حضور پیام‌های مهمی داشت. 

 

نصیرایی عنوان کرد: مهمترین پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش قدرت و اتحاد مردم بود که در جلوی چشم همه قدرت‌های عالم عظمت ملت ایران نشان داده شد و نشان دادیم که اتحاد ما بسیاری از توطئه‌ها را از بین برده و به شکست منجر شده است.

 

وی گفت: پیام بعدی تقویت بنیه جمهوری اسلامی بود. ما به همه ملل عالم و دولتها ثابت کردیم که با این اتحاد و همبستگی تنها حکومتی که به معنای واقعی مردم سالار بوده جمهوری اسلامی است و یکی از مهمترین حضور گسترده و تجلی که مردم می‌توانند به صحنه بیایند این مراسم است. 

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: پیام بعدی این حضور به دوستان انقلاب در داخل و خارج از این کشور بود. این حضور چشمگیر دل همه دوستان انقلاب را قرص و محکم کرد. 

 

نصیرایی عنوان کرد: یکی دیگر از پیامهای گسترده مردم این بود که ثابت کردند همچون گذشته وظیفه خود را به درستی انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که این پیام را دریافت کرده و با قدرت آنچه وظیفه آنها است را انجام دهند. 

 

وی اظهار کرد: پیام دیگر این بود که مردم با حضور گسترده خود به داخل و خارج این پیام را دادند که تنها راه حل مشکلات کشور را صرفا با مبارزه، ایستادگی، توجه به داخل و ظرفیت‌های خودمان می‌دانیم. 

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم این پیام را دادند که ما حل مشکلات خود را با بستن با دیگران، مذاکره، زانو زدن و دست بوسی کفار و مستکبران نمی‌دانیم. 

 

نصیرایی تصریح کرد: راه حل مشکلات کشور سازش و تسلیم نیست بلکه ایستادگی، مقاومت و توجه به ظرفیت های داخلی است. 

 

وی با بیان ایحکه مردم به شدت نسبت به شرایط اقتصادی، بی تدبیری و سست عمل کردن برخی از مسئولان گلایه‌مند هستند، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم نیز این پیام را داشت که مردم بین عملکرد مسئولان، انقلاب اسلامی و نظام تفاوت قائل اند و مشکلات موجود را از چشم انقلاب اسلامی نمی‌بینند. 

 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: اگر امروز مردم با برخی گرفتاری ها و صفهای گوشت مواجه شدند حاصل انتخاب غلط بوده و نتیجه انقلاب اسلامی و نظام نیست. 

 

نصیرایی با بیان اینکه امروز تکلیف مردم و مسئولان روشن است، تاکید کرد: هر کسی نخواهد درست به مردم خدمت کند باید از گردونه مدیریت کشور خارج شود. 

 

وی گفت: باید مسئولان کشوری و استانی این پیام را خوب دریافت کنند و به شان مردم درست بپردازند. 

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه خوشبختانه شرایط خراسان‌جنوبی خوب است، افزود: حضور آقای معتمدیان به عنوان استاندار و توجه دولت به خراسان‌جنوبی بسیار برای این استان مغتنم است و این را نیز حاصل حضور موثر و انقلابی آیت الله عبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان می‌دانیم. که اگر نبود معلوم نبود برخی از دولتها و تفکرات کوچه و بازاری چه برخوردی با این استان داشتند.

 

نصیرایی اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت هایی از جمله معادن و مواد معدنی است و در این شرایط نباید جوانان این استان بیکار و برای کار به استانهای دیگر بروند و برخی از خانواده ها نان شب نداشته باشند. باید همه تلاش کنند که در استان مشکلات اقتصادی، فساد، بیکاری و سایر معظلات نباشد. و باید با تلاش استاندار و معاونان و سایر مسئولان استان نه تنها مشکل خود را حل کنیم بلکه مشکل سایر استان‌ها به دست را نیز حل کنند. 

 

وی به بیانیه رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی را ترسیم و تبیین کردند. که برپایی تمدن اسلامی و حکومت مهدوی دو اصل مهم این بیانیه بود. ایشان در این بیانیه محوریت کار را بر عهده جوانانی که در این کشور نقش دارند، قرار دادند. 

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: جوانانی که در این کشور نقش دارند می‌توانند چله دوم انقلاب را ترسیم کنند و اگر نیاز باشد سازمانی در این راستا تعریف و این کار انجام شود. 

 

نصیرایی با بیان اینکه همه در این زمینه نقش و رسالت دارند، افزود: مردم و مسئولان نیز رسالت داشته و در بزنگاه ها باید حضور داشته باشند. 

 

وی به حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ضمن تسلیت این ضایعه، تاکید کرد: آمریکایی و عوامل آنها بدانند ما از آرمانهای خود دست بر نخواهیم داشت. اگر از سرهای ما کوه بسازید لحظه ای از آرمانهای خود دست جدا نمی‌شویم. 

 

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: ما با شهادت‌ها زنده‌ایم هر چه ما را بکشید زنده‌تر شده و با عزم راسخ و قوی راه را ادامه خواهیم داد.

 

نصیرایی اظهار کرد: دشمن‌های توحید از احمق‌ها هستند و با این رفتارها گور خود را میکنند. با اینکه قدرت و اقتدار مقاومت را دیده اند اما باز هم نمیدانند که چه کرده و با دم شیر بازی می‌کنند. 

 

وی تصریح کرد: دشمن‌ها بدانند سیلی محکمی از دست حزب الله، انقلابیون و نیروهای مقاومت خواهند خورد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم. بیشتر بخوانید؛ در شاهنامه از قول منیژه آمده است: «برهنه ندیده تنم آفتاب»

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229406 برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور

دیگر خبرها

  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟