Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسائل دستگاه های هم خانوده از یکدیگر جدا نیست و باید به یکدیگر در مسائل مختلف کمک کنند، تأکید کرد: باید حوزه اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سید عباس صالحی، وزیر فررهنگ و ارشاد اسلامی، امروز ( 26 بهمن ) در دومین روز سفر به استان کرمان در جلسه با دستگاه های هم خانواده وزارت خانه متبوع، با اشاره به اینکه در داخل خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد باید هم افزایی داشته باشیم و خدمات بهتری انجام بگیرد؛ افزود: حجم قابل توجهی در داخل این دستگاه ها هست که باید از آن استفاده کرد مثلا با تعداد زیاد کانوان های مساجد که 23 هزار کانون هستند یک ظرفیت خوب برای استفاده در حوزه های مختلف فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با بیان اینکه برای نزدیک تر شدن دستگاه های هم خانواده باید جلسات و تعاملات بیشتری وجود داشته باشد و منابع انسانی کیفی ما فراوان نیستند، عنوان داشت: باید منابع انسانی کیفی را در یک سبد بریزیم و انحصارگرایی نکنیم لذا باید آنها را یکپارچه و از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم از طرف دیگر در بحث خیرین بتوانیم برای سایر دستگاه های هم خانواده استفاده کنیم.

 

 

صالحی با افزودن اینکه مسائل دستگاه های هم خانوده  از یکدیگر جدا نیست و باید به یکدیگر در مسائل مختلف کمک کنند، خاطرنشان کرد: نسل آینده ما کودکان و نوجوانان هستند که در این زمینه باید از ظرفیت های یکدیگر استفاده کرد و باید حوزه اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم.

 

 

حجت الاسلام تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه به لطف خدا ارتباطات خوبی با محوریت مدیرکل ارشاد بین دستگاه های هم خانواده وجود دارد و قول داده ایم که امکانات مختلف را در اختیار یکدیگر بگذاریم، افزود: وقف در کرمان به دلیل ریشه تاریخی و اعتقادات مردم، جایگاه خوبی وجود دارد لذا 80 هزار موقوفه در استان داریم بیش از 700 متولی داریم که متولی در کشور کم اما در استان کرمان بسیار خوب و گسترده است.

 

 

وی با بیان این مطلب که نیروی انسانی متناسب با حجم کار در سازمان اوقاف استان کم داریم، بیان داشت: لذا در بخش نیروی انسانی توجه ویژه ای بشود که می تواند خدمات خوبی ارائه بدهد در چنین شایطی باوجود موقوفات و فعالیت های گسترده در این زمینه نیروی انسانی کمی داریم.

 

 

حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه در بخش اعتبارات دولتی در خصوص مساجد و اماکن مذهبی به خصوص در مناطق محروم توجه بیشتری بشود، اظهار داشت: برخی اماکن اوقاف را دستگاه های دولتی دارند فارغ از اینکه این قضیه مشکلات شرعی دارند لذا در این زمینه وضعیت خوبی وجود ندارد چراکه اجاره های خود را پرداخت نمی کنند.

 

 

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم با بیان اینکه کارهای مشترک از جمله جلسه ایثارگران با دستگاه های هم خانواده برای اولین بار برگزار شد که جلسه خوبی هم بود؛ افزود: لذا به لطف خدا تعامل و همراهی خوبی بین دستگاه ها است.

 

 

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای با تأکید وزیر که دستگاه های هم خانواده با هم دیده بشوند وجود دارد، اظهار داشت: در حوزه نهاد کتابخانه ها در شمال و جنوب، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، در حوزه کانون های مساجد در شمال و جنوب و همچنین اوقاف سهمی از تفاهم نامه دیده شده است و با کاری که کانون ها در برنامه های رویش معنوی کردند موجب تعامل بیشتر بین کانون ها شد.

 

 

 

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی راهپیمایی ایام فاطمیه اصفهان فاطمیه وزیر ارشاد کرمان وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران با انتشار توضیحی، نسبت به برخی حاشیه‌سازی‌ها درباره بهره‌مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی مرتبط با ماموریت‌ها و فعالیت‌های این دانشکده، واکنش نشان داد.

متن توضیح روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به این شرح است:

باسمه تعالی

در پی انتشار هدفمند برخی اخبار در خصوص انتصابات صورت گرفته در دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به استحضار عموم دانشگاهیان می‌رساند که دانشکده علوم خانواده با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان، توجه به عرصه خانواده، جمعیت و سلامت آن، تولید دانش بومی، بازبینی و طراحی رشته‌های مرتبط به منظور کاهش چالش‌های این حوزه و بر اساس اصول حاکم بر قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت مردمی شکل گرفته است. برای تحقق اهداف مذکور، شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده تشکیل گردیده است که برخی از کارکردهای مورد انتظار این شورا عبارتند از:

• سیاستگذاری و نیازسنجی برای جذب هیئت علمی دانشکده بر اساس سیاست‌ها و استانداردهای دانشگاه تهران؛
•  تعیین راهبردها برای متمرکزسازی و ایجاد پایگاه علمی، پژوهشی، تخصصی و همچنین اجرایی در راستای بهبود نقش‌پذیری خانواده در نظام اجتماعی در قالب نگرش خانواده به مثابه بنیان اجتماع.
• تجمیع میان رشتگی‌های موجود در حوزه مطالعات خانواده و رشته‌های مشابه
• زیست بوم‌سازی و توسعه چندبعدی فعالیت‌های مرتبط با خانواده، زنان و جمعیت
• توسعه مطالعات میان رشتگی با هدف قرار دادن محور سلامت خانواده از منظرهای سلامت اجتماعی، سلامت جسمی، روحی، معنوی و فکری
• طراحی الگوهای علمی و نهادهای پژوهشی برای توسعه و ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی بر پایه و محوریت خانواده
• تقویت مشارکت اجتماعی خانواده محور و زنان در مواردی همچون نوآوری، کارآفرینی، اقتصاد خانواده محور و کارآفرینی مبتنی بر مشارکت خانواده
• طراحی سازوکارها و برنامه‌ها به‌منظور مشارکت فعال و پویا در حوزه مسائل و چالش‌های مرتبط با خانواده
• طراحی سازوکارهای عملیاتی به‌منظور پرورش و ارتقای شایستگی‌های پژوهشگران کوشا در حوزه خانواده

شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده مرکب از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از:
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم انسیه خزعلی)
دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم جمیله علم الهدی)
دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم فهیمه فرهمندپور)
مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم فخرالسادات نصیری)
مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم فاطمه یزدیان)

علاوه بر شخصیت‌های حقوقی مذکور، برخی شخصیت‌های علمی و دانشگاهی فعال در حوزه زنان و خانواده از دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های ایران و جهان نیز عضو حقیقی شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده هستند که توسط رئیس دانشگاه تهران منصوب شده و یا خواهند شد.

همچنین دانشکده علوم خانواده به منظور تحقق مطالبه رئیس محترم دانشگاه تهران جهت ایفای نقش محوری در زمینه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و حل مسایل حوزه زنان و خانواده در کشور، علاوه بر جذب اعضای هیات علمی جوان، از ظرفیت استادان پیشکسوت و برجسته دانشگاه‌های مختلف که دارای تخصص‌های مرتبط با رشته‌ها و گروه‌های آموزشی این دانشکده هستند، به صورت استاد وابسته بهره خواهد برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی