Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به گفته متخصصان، راه هاي طبيعي زيادي براي کمک به کاهش قندخون براي افراد ديابتي وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مهر، شايع ترين علل ابتلا به ديابت نوع2 شامل رژيم غذايي ناسالم، سبک زندگي بي تحرک و چاقي است. در صورت عدم درمان، اين بيماري منجر به مشکلاتي نظير بيماري هاي قلبي و فشارخون بالا مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکي از بهترين راه هاي مقابله با ديابت، تغيير در رژيم غذايي است. برخي از مواد خوراکي داراي خواص ضدديابتي هستند که مي توان در رژيم غذايي گنجانده شوند.
زنجبيل: تحقيق اخير نشان مي دهد زنجبيل مي تواند به کنترل ميزان بالا قندخون از طريق کنترل گلوکز خون کمک کند. تحقيقات نشان مي دهد عصاره زنجبيل قادر به افزايش جذب گلوکز در سلول هاي ماهيچه بدون نياز به انسولين است. اين خاصيت زنجيبل عمدتا به خاطر وجود گينگرول در زنجبيل است.
سيب زميني شيرين: منبع خوب کربوهيدرات هاي پيچيده است که مصرف آن را براي افراد ديابتي و افراد خواهان کاهش وزن مفيد مي کند.
چغندر: داراي قند طبيعي، فيبر، پتاسيم و فولات است. قند موجود در چغندر به سرعت تبديل به گلوکز نمي شود. حاوي بتالاين و نئوبتانين است که به کاهش ميزان گلوکز، افزايش حساسيت انسولين و جلوگيري از تغييرات ناشي از فشار اکسايشي در بيماران ديابتي کمک مي کند.
هويج: مطالعات نشان مي دهد ميزان بالا بتاکاروتن موجود در هويج که در بدن تبديل به ويتامين A مي شود داراي پتانسيل کاهش ريسک ديابت نوع2 است.
ريشه زردچوبه: کرکومين موجود در عصاره زردچوبه به تعديل ميزان انسولين کمک کرده و ميزان کارآيي داروهاي ديابت را افزايش مي دهد. زردچوبه يک ضداکسايش قوي است که با راديکال هاي آزاد مقابله کرده و موجب کاهش مقاومت انسولين در بدن مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: به منظور کاهش مصرف آب و استفاده مجدد از پساب طرح برگشت پساب تصفیه خانه به سالن رنگ و خطوط تولید در شرکت پارس خودرو اجرا شد.

علیرضا رحمتی افزود: راه اندازی این شبکه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده منجر به کاهش میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی به میزان ۳۵ درصد یعنی حذف برداشت ۷۰۰ متر مکعب آب در طول شبانه روز شده است.

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید