Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس های اطلاعاتی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار ویدیویی از حاشیه نشست های جانبی کنفرانس ورشو مدعی شدند که تل آویو و کشورهای عربی بر سر مقابله با ایران هم رای و هماهنگ هستند.

به گزارش یورونیوز ، رسانه های اسرائیلی روز جمعه با انتشار گزارشی در این خصوص به ویدیویی استناد کردند که در جریان یکی از نشست های حاشیه ای کنفرانس ورشو توسط دوربین تلفن همراه گرفته شده و ظاهرا قرار نبوده است که علنی و رسانه ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویدیو که کیفیت چندان مناسبی نیز ندارد و نشست نمایندگان برخی کشورهای عربی را به تصویر کشیده است مشخص نیست در چه شرایطی ضبط شده و آیا افراد شرکت کننده از احتمال انتشار آن مطلع بوده اند یا خیر؟

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین یکی از شرکت کنندگان دراین نشست است که در بخشی از این ویدیو می گوید: «ما با شنیدن این جمله بزرگ شدیم که مناقشه فلسطین و اسرائیل بزرگترین و مهمترین مشکل است اما سپس متوجه شدیم که مشکلی بزرگتر و خطرناک تر از آن که حتی در عصر مدرن خطرناکترین معضل به شمار می رود از ناحیه جمهوری اسلامی ایران ناشی می شود.»

عادل الجبیر، وزیر خارجه سابق و وزیر مشاور کنونی دولت عربستان در امور خارجه به عنوان یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نشست ضمن تاکید بر تهدید ناشی از یک «ایران مسلح به بمب اتم» فعالیت های موشکی ایران را محکوم و این کشور را به حمایت و انجام عملیات تروریستی متهم می کند.

عادل الجبیرهمچنین در ادامه سخنان خود خواهان اعمال تحریم و مجازات های بیشتر بر ضد ایران می شود.

بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه در جریان گفتکو با خبرنگاران که وی را در کنفرانس ورشو همراهی می کردند، یادآور شده بود که سرویس های اطلاعاتی دفتر وی گفتگوهای ضبط شده نشست یادشده را در اختیار دارند.

این ویدیو روز پنجشنبه در صفحه یوتیوب نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد اما اندکی بعد در پی انعکاس آن در رسانه ها از صفحه مذکور برداشته شد.

به اعتقاد برخی کارشناسان انتشار ویدیو به ظاهر در جهت توجیه استدلال های مطرح شده از سوی نخست وزیر اسرائیل مبنی بر همراهی کشورهای عربی در مقابله دولت وی با ایران صورت گرفته است.

بنیامین نتاییاهو مدت هاست با اتخاذ یک رویکرد انتقادی سخت و آشکار فعالیت های هسته ای و موشکی ایران و نیز نفوذ تهران در کشورهای همسایه را به شدت مورد حمله قرار داده است.

وی پس از ورود به ورشو در مورد اهمیت نشست صلح و امنیت در خاورمیانه به خبرنگاران گفت که بر کسی هم دیگر پوشیده نیست که نمایندگان کشورهای عربی و اسرائیل گردهم آمده‌اند تا منافع مشترک جنگ با ایران را پیش ببرند.

این اظهارات پس از ایجاد جنجال رسانه ای بلافاصله در حساب توئیتری دفتر نخست وزیر اسرائیل بازنشر و اصلاح شد. در نسخه جدید واژه «جنگ» در اظهارنظر نتانیاهو حذف و واژه «رویارویی» (مقابله) جایگزین آن شد.

سخنان ضد ایرانی نخست وزیر اسرائیل در ورشو همانند همیشه با اظهارات هماهنگ مقامات واشنگتن روبرو شد به نحوی که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد که صلح در خاورمیانه بدون تقابل با ایران محقق نمی شود.

بنیامین نتانیاهو همچنین کنفرانس ورشو را بدلیل تشکیل جبهه مشترک اسرائیل و کشورهای عربی بر ضد ایران نوعی نقطه عطف تاریخی قلمداد کرده است.

جدا از مصر و اردن که با اسرائیل پیمان صلح امضاء کرده اند، دیگر کشورهای عربی عادی سازی روابط با تل آویو را مشروط به حل مناقشه فلسطین - اسرائیل اعلام کرده اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست نتانیاهو ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند

گادی آیزنکوت در بیانیه‌ای که عصر سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «کابینه اهداف جنگ را شش ماه پیش تعیین کرد و در آخرین روز، دو تن از اعضای کابینه (اسموتریچ و بن غفیر) با تهدید سیاسی از باج‌گیری استفاده کردند. وی تاکید کرد که "اخاذی پدیده خطرناکی است که به امنیت اسرائیل آسیب می‌رساند. "

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل افزود: من تنها در دولتی (کابینه ای) شریک خواهم بود که تصمیمات خود را بر اساس منافع اسرائیل و نه بر اساس ملاحظات سیاسی اتخاذ می‌کند.

اظهارات آیزنکوت پس از آن بیان شد که وزیر دارایی اسرائیل بار دیگر مخالفت خود را با به تعویق انداختن تهاجم اسرائیل به شهر رفح اعلام کرد و گفت: "اقدامی جزئی وجود ندارد. رفح، دیرالبلاح، نصیرات - نابودی مطلق".

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی که در پایان نشست ویژه حزبش برگزار شد، گفت: اسرائیل باید بین پیروزی و حل و فصل و بین شکست و ذلت که آینده ما را به خطر می‌اندازد، یکی را انتخاب کند.

به گفته وی، «پذیرفتن توافق تبادل اسرا در دستور کار بی‌تردید به معنای برافراشتن پرچم سفید و پیروزی حماس است.»

او خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: "از شما خواهش می‌کنم، پرچم سفید را برافراشته نکنید - اجازه ندهید سنوار دوباره ما را تحقیر کند. "

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، به نوبه خود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزرای او را "دیوانه‌های غیرمسئول" توصیف کرد و تاکید کرد که اسرائیل اسیر دست آنها شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه