Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:44:33 GMT

جوانان لهستانی از نشست ورشو ابراز تاسف کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۵۰۳۴

جوانان لهستانی از نشست ورشو ابراز تاسف کردند

لندن – ایرنا – حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس گفت که جمعی از جوانان لهستانی در نامه‌ای به سفارت کشورمان در لندن، از برگزاری نشست ورشو در اثر فشارهای آمریکا و اسرائیل، ابراز تاسف کرده و این اقدام را برخلاف منافع ملی لهستان عنوان کردند.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، بعیدی نژاد امروز با انتشار پیامی در توئیتر، تصویر نامه جوانان لهستانی را منتشر کرد که در آن یادآورشد: ما از اینکه دولت لهستان خود را درگیر تبلیغات ضد ایرانی کرده متأسفیم و به شما اطمینان می‌دهیم که مردم لهستان سیاست‌های خصمانه علیه تهران،باهدف آسیب زدن به روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور را تائید نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نویسندگان این نامه افزودند که به‌رغم تحولات سیاسی در لهستان، دولت این کشور همچنان در دست عناصر کمونیستی قرار دارد و آن‌ها بر دادگاه‌ها، بانک‌ها و بسیاری از ارگان‌های دولتی مسلط هستند.
در این نامه که به نظر می‌رسد پیش از شروع نشست ورشو تنظیم‌شده، آمده است که گروه‌های مخالف دولت ورشو، قصد داشته‌اند تا کنفرانسی را هم‌زمان با آغاز نشست اصلی در پارلمان این کشور برگزار کنند. دستور کار این کنفرانس، بررسی روابط دولت لهستان با خاورمیانه عنوان‌شده است.
نشست ورشو روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) با تمرکز بر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران با حضور آمریکا و متحدان این کشور از جمله بعضی شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس و در راس آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در پایتخت لهستان و در پشت درهای بسته برگزار شد.
بعیدی نژاد پیشتر با مقایسه این نشست و اجلاس سوچی در توئیتر افزود: نشست ورشو بدون تصویب سندی به پایان رسید و جلسه فقط تریبونی در اختیار دولت افراطی ترامپ و نتانیاهو برای بیان آرزوهای پلید خود بود.
وی افزود: اختلاف آمریکا و اروپا پیرامون ایران بسیار واضح بود. موگرینی و وزیران خارجه مهم اروپا شرکت نکردند. حتی وزیر خارجه انگلیس فقط به افتتاحیه آمد و زود برگشت.
سفیر ایران در انگلیس ادامه داد: آمریکا در موضعی جدید از اروپا درخواست کرد که از برجام خارج شود که اروپا برعکس از برجام حمایت کرد. حتی وزیر خارجه لهستان نیز به‌عنوان میزبان در جمع‌بندی نهایی خود مجبور شد به اختلاف آشکار اروپا و آمریکا اذعان کرده و بگوید که کشورهای اروپایی برخلاف واشنگتن بر اجرای برجام تاکید دارند.
وی افزود: آنچه از نشست پخش شد سخنان نفرت بار پنس، نتانیاهو و پمپئو بود. مشارکت دیگران به سکوت و عکس یادگاری گذشت، اما نشست غایبان بزرگی داشت:ایران،روسیه، چین، ترکیه، لبنان، سوریه، قطر و فلسطین، که دو عضو دائم شورای امنیت و اعضای کلیدی منطقه هستند که بدون آن‌ها بحث در مورد خاورمیانه بی‌معناست.
بعیدی نژادادامه داد: همزمان با نشست ورشو، سران سه کشور مهم ایران، روسیه و ترکیه در خصوص یکی از مهم‌ترین مباحث خاورمیانه یعنی سوریه، تصمیمات مهمی اتخاذ کردند. دو صحنه‌ی رویارویی قطب‌بندی تحولات خاورمیانه یعنی ورشو و سوچی نشان داد که کلید تأثیرگذاری عملی بر تحولات خاورمیانه در اختیار کدام کشورهاست.
وی همچنین یادآور شد که نتانیاهو در پایان جلسه ورشو و در حضور خبرنگاران، لهستانی‌ها را همدست نازی‌ها در هولوکاست و قتل‌عام یهودیان معرفی کرد و دولت میزبان و مردم لهستان را در کشور خودشان توهین و تحقیر کرد. نمک خورد و نمکدان شکست و نشان داد که آنها حتی به خادمان خود هم رحم نمی‌کنند.
شبد**اروپام ** هـ ن **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس نشست ورشو بعيدي نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • تصاویری جدید از محمود احمدی نژاد در خارج از کشور درحال خوش و بش کردن
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی