Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@21:11:53 GMT

ناوهاي ايراني به اروپا و غرب آفريقا مي روند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۵۳۴۹

ناوهاي ايراني به اروپا و غرب آفريقا مي روند

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد که ناوهاي ايراني در سفر به اقيانوس هند بازديد هايي را از سواحل اروپا، آفريقاي غربي و در صورت امکان آمريکاي جنوبي خواهند داشت.

امير دريادار تورج حسني مقدم در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار دفاعي ايرنا، در رابطه با حضور ناو هاي ايراني در اقيانوس اطلس گفت: از نظر مهارت کارکنان و يگان هاي شناور در آمادگي کامل هستيم و مي توانيم شناورهاي رزمي و پشتيبان خود را به اقيانوس اطلس اعزام کنيم؛ پس از ابلاغ دستورات لازم از سلسله مراتب فرماندهي حداقل با 2 شناور در اين اقيانوس حضور پيدا خواهيم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي توضيح داد: بنا داريم در سفر به اقيانوس اطلس از کشورهاي اروپايي و آفريقاي غربي و اگر امکان داشته باشد آمريکاي جنوبي بازديد هايي داشته باشيم که در آستانه بازديد از بنادر مورد نظر هماهنگي ها توسط وزارت امور خارجه انجام مي شود.
به گفته جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش ناو گروه جمهوري اسلامي ايران بعد از ارديبهشت سال آينده راهي اين سفر خواهد شد.
دريادار حسني مقدم با بيان پيش از انقلاب نيروي دريايي تنها در خليج فارس حضور داشت، گفت: امروز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در آب هاي آزاد حضوري مقتدر دارد.
وي با اشاره اينکه در مدار 10 درجه اقيانوس هند استقرار پيدا کرده ايم، گفت: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در خليج عدن، اقيانوس هند، کانال سوئز، درياي مديترانه و درياي چين به دريانوردي مي پردازد.
جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش اعلام کرد: برابر سياست و تدابير سلسله مراتب فرماندهي اين آمادگي را داريم که شناورهاي خود را به درياها و اقيانوس هاي دور تر نيز اعزام کنيم.
**اسکورت سه هزار کشتي
دريادار حسني مقدم در بخش ديگري از گفت وگوي خود با ايرنا، عنوان کرد: نيروي دريايي ارتش از سال 86 تا کنون بيش از سه هزار فروند نفتکش و شناور تجاري را در آب هاي آزاد اسکورت کرده است.
وي افزود: ما در اين مدت 45 مرحله با دزدان دريايي که قصد تعرض به شناورهاي تجاري را داشتند درگير شده ايم که سه مورد از اين درگيري ها شديد بود و حتي عمليات رهايي گروگان نيز توسط تکاوران دريايي اجرا شد.
جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش عنوان کرد: در راستاي مشارکت در براقراري امنيت کشتيراني بين المللي و استحکام به ديپلماسي کشور، ناوهاي ايراني همواره هوشيار هستند و علاوه بر عمليات ديدباني اگر نياز باشد درگير نيز خواهند شد.
سيام*9612
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است