Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:42:39 GMT

هشتمین جشنوار مد و لباس فجر در بوستان گفتگو آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۵۸۶۳

هشتمین جشنوار مد و لباس فجر در بوستان گفتگو آغاز شد

هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، با شعار «خوشا مکران و نقش بی مثالش» و با حضور فعالان عرصه مد و لباس در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، هشتمین جشنواره مد و لباس فجر پیش از ظهر امروز جمعه ۲۶ بهمن با حضور  و استقبال طراحان و تولید کنندگان مد و لباس در بوستان گفتگو آغاز بکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مراسم افتتاحیه این رویداد، شهیندخت ملاوردی، معصومه ابتکار، طیبه سیاووشی، حسن قاضی زاده هاشمی، سید مجتبی حسینی، حیدری، کاراندیش،معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.


«صدیقه پاک بین»، دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت:این نمایشگاه بخش های مختلفی دارد، در بخش زیورآلات ۸۰۰ اثر، در بخش کیف و کفش ۳۰۰ اثر، لباس اجتماع ۱۳۰ اثر، لباس مجلسی ۱۲۰ اثر، در بخش مجموعه سازی نیز ۶۰ مجموعه به نمایش در آمده است. این بخش سال گذشته شروع کوچکی داشت اما امسال گسترده‌تر شده است. این مجموعه از شهر ساحلی مکران، منطقه جنوب کشور الگو گرفته است.


حمید قبادی در این مراسم که در غیاب  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد  پیام وی را قرائت کرد. در این پیام آمده است: «در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، توانمندی هنرمندان طراح ایران زمین را شاهد هستیم. طراحانی که نشان دادند، حفظ سنت‌های نیک در پوشش – که میراث چند هزار ساله آن باقی است – نمی‌تواند در آراستگی و زیباپوشی خلل ایجاد کند و در تناقض باشد.
هنگامی که به میراث پوششی ایرانیان در طول تاریخ نگاه می‌کنیم، جهانی از بی‌نهایت گزاره، نشانه و نماد می‌بینیم که میان بدن و تن با هستی پیرامونی پیوستاری عمیق به وجود آورده است؛ چه این که پوشش، در بافتی از ساحت نمادین اجتماعی حضور مؤثر دارد و بدن، مکان و کالبدی برای بهره‌گیری از پوشش است. پوششی که افزون بر محافظت، کارکردها و نقش‌های دیگری را همچون فرهنگ، قومیت، پیشه و مناسک، در آن می‌توان بازیابی کرد.


نگاه باورمند ایرانیان خداجو در پیش و پس از اسلام افزون بر عفاف، همواره به دنبال زیبایی و تناسب فرهنگی-ملی پوشش بوده است و همین نگاه است که طراحان و آفرینندگان لباس در ایران و کشورهای اسلامی را با نگاه غربی آن – که بیشتر بدنمندی و اندام‌گرایی را دنبال می‌کنند- متفاوت کرده است.


تعیین موضوع «نقش مکران» به عنوان محور طراحی و آفرینش‌های هنری جشنواره، نشانه توجه برنامه ریزان و فرصت‌های پنهان برای طراحان و تولیدکنندگان است که می‌تواند الگوهای پنهان پوشش نواحی گوناگون فرهنگ ایرانی را به عرصه‌های عمومی و جهانی بازنمود کند.


برای فرهیختگان هنرمند، صنعت گران توانمند و تولیدکنندگان گرانقدر- که به تعالی هنر و پیشرفت ایران اسلامی می‌اندیشند- بهترین‌ها را آرزومندم.»

 
هشتمین جشنواره بین المللی مد و لبا س فجر با شعار «خوشا مکران و نقش بی مثالش» ٢٦بهمن تا ٢ اسفند ٩٧ از صبح تا ٨ شب در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن 22 بهمن حمله تروریستی وزیر ارشاد حادثه تروریستی فاطمیه ایام فاطمیه انقلاب اسلامی نماز جمعه جشنواره مد و لباس فجر بوستان گفتگو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان در بازدید از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس با اشاره به اینکه اجرای طرح باکیفیت برای فاضلاب شهر بندرعباس هدفگذاری شده است، گفت: هدف ما اجرای یک طرح با کیفیت است که حداقل بتواند تا ۱۵ سال آینده نیاز شهر بندرعباس را برطرف کند.
مهدی دوستی افزود: این طرح یکی از نیاز‌های دیرینه مردم بندرعباس است که در ابتدای دولت سیزدهم ارزش قرارداد‌های آن حدود ۱۷ میلیارد تومان بود، اما اکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد برای تکمیل آن منعقد شده است.

بیشتر بخوانید؛ آغاز تعمیرات اساسی مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس
وی گفت: بخش زیادی از این قراداد‌ها پرداخت شده و با پیشرفت مناسبی همراه است.
وی افزود: اجرای سه مرحله نخست این طرح به پایان رسید و اجرای سه فاز دوم هم آغاز شده است.
وی افزود: یکی از مشکلات اجرای این طرح موضوع ثبت سفارش و مشکلات ارزی است که قرار است در تهران آن را پیگیری کنیم.
استاندار هرمزگان گفت: چالش دیگر مربوط به گستردگی و پوشش کامل شهر بندرعباس است و این طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود، اما همه شهر بندرعباس را پوشش نخواهد داد، هرچند که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.
مهدی دوستی افزود: در جلسه‌ای برای حل مشکل تامین ارز و گسترش و پوشش طرح به تمامی مناطق بندرعباس تصمیم خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنز پهلو»
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار