Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:00:55 GMT

سه قاچاقچی اشیای تاریخی در مرودشت دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۵۹۳۸

سه قاچاقچی اشیای تاریخی در مرودشت دستگیر شدند

شیراز-ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: سه نفر از قاچاقچیان اشیای تاریخی و قدیمی در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند و از آنها 6 عدد کاسه عتیقه کشف شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ اسماعیل زراعتیان جمعه به خبرنگاران افزود: ماموران پاسگاه انتظامی بخش رامجرد شهرستان مرودشت پس از مطلع شدن از اینکه سه نفر قاچاقچی اشیای عتیقه در کوه های اطراف یکی از روستاهای این بخش در حال حفاری هستند با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ماموران، قاچاقچیان را که در حال حفاری بودند دستگیر کردند و از وسایل آنها 6 عدد کاسه عتیقه به همراه ادوات حفاری و یک دستگاه گنج یاب کشف شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
زراعتیان ادامه داد: برابر اظهار نظر کارشناسان میراث فرهنگی، آثار عتیقه کشف شده متعلق به اواخر دوره ساسانیان است.
سلسله ساسانیان که آخرین حکومت پادشاهی ایران قبل از ظهور اسلام است، از سال 224 تا 651 میلادی به مدت 427 سال بر ایران حکومت کردند.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9873 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي اشياي عتيقه كشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این خبر آمده است که معاونت وقت دایره فنی و درآمد شهرداری تکاب با مشارکت و همکاری رئیس شورای شهر وقت تکاب به اتهام ارتکاب جرائمی نظیر تحصیل مال از طریق نامشروع، شرکت در تبانی در معاملات شهرداری با اشخاص، سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی، به حبس، انفصال دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی، انتشار حکم محکومیت در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار، محکوم و این حکم در مرجع تجدیدنظر استان قطعی شده است و پرونده درخصوص بخش‌های دیگر مفتوح بوده و رسیدگی‌های قانونی لازم از طریق مرجع قضایی ذی صلاح در دست اقدام خواهد بود.
روابط عمومی دادگستری استان به همکاری موثر و نتیجه بخش اداره کل اطلاعات و دادگستری استان در مبارزه با فساد اداری خصوصاً در پرونده فوق اشاره و تاکید نموده به حمدا... نهاد‌های نظارتی استان هماهنگی خوبی در خشکاندن ریشه فساد دارند و در این خصوص دستگاه قضایی استان از اقدامات نهاد‌های نظارتی و امنیتی حمایت قاطع دارد.

دیگر خبرها

  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند