Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:20:44 GMT

نظارت بر سارق‌هایی پس از اتمام مجکومیت یا عفو

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۶۱۳۶

معاون نظارت بر دادسراها و ضابطین دادستانی کل کشور گفت: برای پیشگیری از سرقت و حفظ امنیت جامعه به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور اعلام شده است که دستور کنترل، نظارت و پایش سارقین سابقه داری را که مجازات حبس آن‌ها به اتمام رسیده و یا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد عفو واقع شده‌اند را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا عبدالصمد خرم آبادی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای پیشگیری از سرقت و حفظ امنیت جامعه به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور اعلام شده است دستور کنترل، نظارت و پایش سارقین سابقه داری را که مجازات حبس آن‌ها به اتمام رسیده و یا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد عفو واقع شده‌اند صادر نمایند.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: دستور پایش و کنترل سارقین سابقه دار در اجرای مواد ۱۰ و ۱۲ «دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار» صادر شده است.

وی گفت: به موجب بند الف ماده ۱۰ «دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار» سازمان زندان‌ها مکلف است حداقل ۷۲ ساعت قبل از آزادی مجرمان سابقه دار مراتب را به ضابطان ذی ربط (به منظور پایش بعد از آزادی) اعلام نماید.» همچنین به موجب ماده ۱۲ این دستورالعمل «ضابطان می‌توانند در صورت ضرورت بر حسب مورد پس از کسب دستور مقام قضائی نسبت به پایش مجرمان اقدام کنند.»

خرم آبادی در خصوص نحوه نظارت، کنترل و پایش سارقین اظهار کرد: دستور کنترل، نظارت و پایش مجرمان از سوی دادستان یا دیگر مقامات ذیصلاح قضائی دادسرای محل صادر می‌شود و اجرای دستورات بر عهده ضابطین است. در مورد جرم سرقت پایش مجرمان سابقه دار و پیشگیری از وقوع سرقت بر عهده ضابط عام یعنی نیروی انتظامی استان‌ها شهرستان‌ها و بخش‌ها است که تحت ریاست و نظارت دادستان انجام وظیفه می‌نمایند.

معاون نظارت بر دادسراهای سراسر کشور گفت: به موجب ماده ۱ «دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار» منظور از پایش: «مجموعه اقدامات پیشگیرانه است که در مرحله‌ی بعد از اتمام محکومیت مجرمان، حسب ضرورت در چارچوب دستور مقام قضائی توسط ضابطان اعمال می‌گردد» و منظور از نظارت: «نظارت غیر محسوس بر اعمال و رفتار مجرمان و تحت نظر قراردادن محل سکونت، اشتغال و تردد آنان با رعایت حقوق شهروندی و بدون دخالت در حریم خصوصی است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: معاون دادستان کل کشور سرقت کنترل مجرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت

تین نیوز

مدیرکل حریم شهر تهران از هوشمندسازی پایش حریم پایتخت با استفاده از سامانه سپاس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، علی اکبر فسایی مدیرکل حریم شهر تهران در این باره اظهار کرد: قراردادی را با سازمان جغرافیایی کشور برای استفاده از سامانه سپاس منعقد کرده ایم. به طوری که این سامانه با کمک یک اپلیکیشن تصاویر ماهواره ای تغییرات حریم را هشدار می دهد و بر اساس آن هشدار، نظارت های ما هدفمند می شود. طبق این قرارداد این سامانه هر ۱۰ الی ۱۴ روز بروزرسانی دارد.

فسایی با اعلام اینکه تخلفات حریم از ۸۰۰۰ مورد تخلف در سال ۱۴۰۱ به ۳۴۴۴ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این تخلفات شامل دیوارکشی، فنس کشی و حتی ویلاسازی و لاکچری سازی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • ستاره استقلال پایش را به تیغ جراحان سپرد