Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، بیش از یک ماه قبل مجوز ترانزیت کالاهای اولویت 4 به مناطق آزاد از سوی گمرک ایران صادر شد که چند روز بعد با مخالفتهای صورت گرفته این مجوز لغو شد. حالا به نظر میرسد با مصوبات جلسه ای با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارت خانه های اقتصاد، صنعت، بانک مرکزی و...  تغییرات اساسی در بحث بازگشایی ثبت سفارش کالای گروه 4 در مناطق آزاد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است،  در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی دولت در تاریخ 15 بهمن ماه، جلسه ای درباره بررسی موضوع واردات کالاهای اولویت 4(ممنوع شده بعد از نوسانات اخیر ارزی) به مناطق آزاد تا سقف 140 میلیون دلار با محوریت بانک مرکزی، وزارت صمت، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و گمرک ایران برگزار شده است.

به گزارش تسنیم،‌ در حال حاضر واردات 1339 قلم کالای طبقه بندی شده در گروه 4کالایی ممنوع بوده و امکان ثبت سفارش به صورت بدون انتقال ارز نیز وجود ندارد. ثبت سفارش بدون انتقال ارز از روشهای سنتی تجارت در ایران میباشد که دولت برای جلوگیری از وقوع برخی تخلفات در حوزه خروج سرمایه در حال حاضر استفاده از این روش را مگر در موارد خاص آن هم به مدت محدود، ممنوع کرده است.

لازم به ذکر است، مصوبات این جلسه که به امضای 3 نفر از سامانه جامع تجارت، یکی از مدیران بانک مرکزی، سرپرست دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت و معاون فنی گمرک رسیده، مقرر شد:1- برای پیش فاکتورهای جدید مناطق آزاد در صورتی که اولویت کالا 4 باشد و کالا جز لیست مجاز وزارت صمت باشد، مجوز ثبت سفارش صرفا تا تاریخ 31 فروردین ماه سال 98 صادر شود.

2-ثبت سفارشهای کالای گروه 4 صرفا در صورت وجود قبض انبار قبل از تاریخ 15 بهمن ماه  میتواند به صورت بدون انتقال ارز انجام شود. مسئولیت کنترل قبوض انبار به عهده مناطق آزاد میباشد.

3- همچنین وزارت صمت موظف شد، برای کالاهای بند 1 امکان ویرایش در مورد ثبت سفارشهای بدون انتقال ارز مناطق آزاد که پیش از تاریخ 15بهمن ماه صادر شده اند را فراهم کند.

گفتنی است، مسئولیت کنترل رعایت سقف 140 میلیون دلاری ثبت سفارشات مذکور بر عهده شورای عالی مناطق آزاد است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت

ارتش آلمان اعتراف کرد نقصی در ابزار ویدئوکنفرانسی که از آن استفاده می‌کند، هزاران جلسه را به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش ایسنا، Zeit Online گزارش داد که با استفاده از عبارات جستجوی ساده در سیستم Webex ارتش به جلسات بوندس‌ور آلمان (ارتش) دسترسی پیدا کرده است.

این روزنامه نوشت: «بیش از ۶۰۰۰ جلسه را می‌توان به صورت آنلاین یافت،» که برخی از آنها قرار بود طبقه‌بندی شوند.

ارتش گفت که این اشکال در عرض ۲۴ ساعت پس از اطلاع برطرف شد.

سخنگوی ارتش آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت: شرکت در کنفرانس‌های ویدئویی بدون اطلاع شرکت‌کنندگان یا بدون مجوز امکان پذیر نبود. بنابراین هیچ محتوای محرمانه‌ای نمی‌تواند از کنفرانس‌ها درز پیدا کرده باشد.»

 پس از آن که روس‌ها در ماه مارس، صدای مقامات نیروی هوایی در مورد دادن موشک‌های دوربرد اوکراین را افشا کردند، این حادثه در حال حاضر توسط دادستان فدرال در حال بررسی است. وزیر دفاع آلمان با اشاره به مکالمات نظامی فاش شده هشدار داد که این همه «بازی پوتین» است.

 Zeit Online اعلام کرد که اتاق‌های ملاقات مورد استفاده ۲۴۸ هزار سرباز آلمانی را شناسایی کرده است. این نقض امنیتی در نسخه Webex خود بوندس‌ور رخ داده است که از نسخه عمومی ایمن‌تر است. خبرنگاران توانستند اتاق جلسه آنلاین اینگو گرهارتز، رئیس نیروی هوایی را که نامش در جریان نقض قبلی مطرح شده بود، پیدا کنند. زیت آنلاین گفت که ارتش تنها پس از آن که برای اظهار نظر به آنها مراجعه شد، از نقص‌های امنیتی آگاه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • حماس بدون توقف جنگ هیچ توافقی را نمی‌پذیرد
  • مرگ بدون آرامش، قبر مارادونا حفر می‌شود!
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات