Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@02:33:27 GMT

دادگستری کشور مدیون شهرری است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۶۶۶۵

دادگستری کشور مدیون شهرری است

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر حسن عبدالله زاده در بازدید از دفتر بنیاد مفاخر و مشاهیر معاصر شهرستان ری در محل سرای محله دولت آباد، با اشاره به تاریخ و تمدن هشت هزار ساله ری، اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر جایگاه ویژه شهرستان ری فرموده اند:« نبض ایران در ری می تپد؛ کسی در ری فریاد کند، صدایش در همه ایران شنیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 عبدالله زاده ادامه داد: قوه قضائیه، عدلیه یا وزارت دادگستری به این شکلی که الان می بینیم، برای اولین بار از سوی چند تن از علمای تراز اول در دوره قاجار پایه ریزی شد؛ ماجرا از این قرار بود که عده ای از علما و روحانیون مطرح و تراز اول کشور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اقدام به تحصن کردند و به بست نشستند. آنان از شاه قاجار خواستار این بودند که باید یک نهاد دادگستری در کشور تشکیل شود که فعالیت های آن خارج از حیطه دستورات حکومتی باشد؛ این موضوع در آن زمان به موافقت شاه رسید و شکل گیری عدلیه و متعاقب آن دادگستری و قوه قضائیه ناشی از درخواستی بوده که این علما از شاه قاجار داشتند و اکنون وجود تشکیلات قضایی مرهون تلاش های این علما و مدیون شهرری است.

شایان ذکر است دکتر حسن عبدالله زاده رئیس سابق دادگستری شهرستان ری در اجتماع دیدار چهره های ماندگار " ری " با حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره ) در سال ۱۳۹۴ به عنوان چهره ماندگار قضایی شهرستان ری معرفی شد و درهمین راستا لوحی به امضاء‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره ) دریافت کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوهری: بعضی وقت‌ها باید شانس هم داشته باشید

دروازه‌بان تیم فوتبال آلومینیوم اراک با بیان اینکه بعضی وقت‌ها باید شانس هم داشته باشید گفت: بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند و من مدیون آنها هستم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد گوهری پس از پیروزی آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس گفت: خیلی خوشحالم که این اتفاق برای شروین بزرگ افتاد. از بچه‌های تیم خیلی خیلی تشکر می‌کنم. خیلی زحمت کشیدند و من مدیون آنها هستم. امیدوارم یک جا بتوانم برای آنها جبران کنم؛ هرچند من هم همه تلاشم را کردم ولی به نظرم بعضی وقت‌ها باید شانس هم داشته باشید. خیلی خوشحالم، ممنون‌دار بچه‌ها هستم و از آنها تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آلومینیوم شانسی برای قهرمانی در جام حذفی دارد، گفت: در جام حذفی هیچ اتفاقی قابل پیش بینی نیست. امیدوارم ما هم بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم. آلومینیوم در سال‌های پیش تا فینال هم آمده است. همه تلاش‌مان را می‌کنیم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم ما بیفتد. ما جوانان بسیار خوبی داریم و امیدوارم هر کدام از آنها بتوانند کارهای بزرگی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • گوهری: بعضی وقت‌ها باید شانس هم داشته باشید
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم