Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-08@09:00:03 GMT

که با ما هر چه کرد آن «آشنا» کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۷۳۸۹

که با ما هر چه کرد آن «آشنا» کرد

همین وادادگی‌ها و خودباختگی‌های برخی از دولتمردان است که گستاخی امروز دشمنان را درپی داشته و باعث شده که هر روز مشکل جدیدی به ملت تحمیل شود.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین شریعتمداری در شماره امروز کیهان در واکنش به موضع سازشکارانه مشاور روحانی نوشت:

بعد از حمله تروریستی به اتوبوس حامل برادران سپاه در جاده خاش به زاهدان که شهادت ۲۷ تن از آن عزیزان تامین‌کننده امنیت کشور را در پی داشت آقای حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری توئیت کرد که:

«مرزبانان ما به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد. مسئولیت بر عهده آمران و دیه بر عهده عاقله است»!
۱- آقای آشنا در این نوشته کوتاه، حکم اسلامی قصاص را که در تمامی ادیان الهی نیز وجود دارد و به تعبیر قرآن کریم «حیات‌آفرین» است، انکار کرده‌اند -وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهًٌْ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ- (۱۷۹- بقره)

این حکم تضمین‌کننده جان انسان‌های بیگناه و تامین‌کننده امنیت جوامع است و کسانی که قصاص قاتل را ناموجه قلمداد می‌کنند برخلاف پُز به اصطلاح انسان‌دوستانه‌ای! که می‌گیرند، از رواج قتل و جنایت دفاع کرده‌اند و بین قاتل که مرتکب ظلمی بزرگ شده است و مقتول که بی‌گناه کشته شده است، جانب قاتل را گرفته و قاتلان را به ارتکاب جرایم بعدی تشویق کرده‌اند! این قصه اگرچه سر دراز دارد ولی کوتاه سخن اینکه شواهد نشان می‌دهد اظهار نظر آقای آشنا از روی نا آگاهی بوده است!. گفتنی است که در آیه شریفه نیز «اولی الالباب / خردمندان» مورد خطاب هستند.

۲- ضمن آنکه انتقام، حق قانونی، منطقی و انسانی اولیای دم است، حق مسلم نظام اسلامی نیز هست. به گونه‌ای که حتی اگر اولیای دم نیز از حق خود صرفنظر کنند- که هرگز نخواهند کرد- نظام اسلامی برای حفظ امنیت مردم و پاسداری از حریم اسلام و انقلاب باید تروریست‌ها را به سختی مجازات کند که هلاکت آنها کمترین مجازاتی است که در این دنیا متحمل می‌شوند و عذاب الیم آنان به آن سرای موکول شده است. با این حال آقای آشنا می‌نویسد: «اما، ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد»! و توضیح نمی‌دهد که منظورش از «ما» چه کسانی است؟! و ایشان در کدام سوی ماجرا ایستاده است؟! و به قول همسر یکی از ۲۷ شهید بزرگوار؛ «آقای آشنا، شما از جانب خودت حرف بزن»!

۳- مشاور رئیس‌جمهور در حالی «انتقام» از تروریست‌ها و مدیران و رؤسای آنها را «دام چرخه خونین و باطل»! می‌نامد که علاوه بر تاکید تمامی نظام‌های حقوقی دنیا، و گواه عقل سلیم، در کلام خداوند تبارک و تعالی نیز بر انتقام تاکید شده است. «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ… ما از مجرمان انتقام می‌گیریم» (۲۲- سجده). و یا «فَانتَقَمنا مِنَ الَّذینَ أَجرَموا وَکانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنینَ… از مجرمان انتقام گرفتیم (و مؤمنان را یاری کردیم)؛ و یاری مؤمنان، همواره حقّی است بر عهده ما» (۴۷- روم). و...

۴- و بالاخره، همین وادادگی‌ها و خودباختگی‌های برخی از دولتمردان است که گستاخی امروز دشمنان را درپی داشته و باعث شده که هر روز مشکل جدیدی به ملت تحمیل شود. انگار خواجه شیراز، این بیت از غزل خود را در وصف همین آقای آشنا سروده است!

آنجا که می‌گوید:

من از بیگانگان هرگز ننالم

که با من هر چه کرد آن «آشنا» کرد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله تروریستی زاهدان حسام الدین آشنا حسین شریعتمداری سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر روانی مادر پیرش را کشت و آتش زد / «صدایی از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم»

ساعت ۱۰ شب شنبه ۱۵ اردیبهشت ساکنان ساختمانی در محله وردآورد صدای درگیری و مشاجره مادر و پسر همسایه طبقه سوم را شنیدند.   به گزارش خبرآنلاین،دقایقی بعد ناگهان صدای زن همسایه خاموش شد اما استشمام بوی شدید سوختگی که کل ساختمان را پر کرده بود همسایه‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کشید.   به‌دنبال بوی دود و سوختگی، آنها به طبقه سوم رسیدند و دریافتند این بو از خانه مادر و پسر می‌آید. بلافاصله آنها با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند. وقتی همسایه‌ها پشت در خانه رسیدند پسر جوان فریاد می‌زد: «بروید! اگر از اینجا دور نشوید خودم را با اسید می‌سوزانم.»   لحظاتی بعد مأموران کلانتری وردآورد و آتش‌نشانی وارد محل شده و از پسر جوان خواستند تا در را باز کند. اما تهدیدهای او ادامه داشت و فریاد می‌زد: اگر کسی نزدیک شود خودم را با اسید می‌سوزانم.   از آنجایی که صدایی از زن صاحبخانه به گوش نمی‌رسید، مأموران احتمال دادند که بلایی سر پیرزن آمده باشد.با این احتمال موضوع به بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.   با حضور تیم جنایی در محل و پس از دقایقی صحبت با پسر جوان، او تسلیم شد و در را باز کرد. با ورود تیم جنایی به محل آنها با جسد پیرزن جلوی در آپارتمان روبه‌رو شدند که در حال سوختن بود.   خانه بهم ریخته و کنار جسد چاقو، پیچ گوشتی و ظرفی افتاده بود که پسر جوان مدعی بود داخل آن اسید است و می‌خواسته با آن، خودش را بسوزاند. امدادگران آتش‌نشانی، بلافاصله جسد را خاموش کردند.   یکی از همسایه‌ها در تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این پسر مشکل روحی و روانی دارد و حتی مدتی هم در مرکز درمانی بستری بود. شب حادثه صدای مشاجره او و مادرش را شنیدم که مادرش می‌خواست او قرص‌هایش را بخورد اما وی امتناع می‌کرد.   اعتراف به قتل پسر جوان که وضعیت روحی خوبی نداشت در رابطه با جنایتی که مرتکب شده بود، گفت: مادرم مدام می‌گفت تو دیوانه‌ای و باید قرص‌هایت را بخوری. این کلمات مرا تحریک کرد. حس بدی به من دست داده بود و صداهایی می‌شنیدم که از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم.   وقتی داخل آشپزخانه بود به سمتش رفتم و چاقو و پیچ گوشتی را از آشپزخانه برداشتم و به او حمله کردم. مادرم فرار کرد و من دنبالش دویدم و او را زدم بعد روی جسد بنزین ریختم و آن را به آتش کشیدم.   با دیدن شعله‌های آتش تازه متوجه شدم که چه‌کار کرده‌ام. پشیمان شدم و تصمیم گرفتم با اسید خودم را بکشم. به سراغ ظرفی رفتم که داخل آن اسید بود. من نمی‌توانستم بدون مادرم زندگی کنم.

در بررسی محتویات بطری، مشخص شد که داخل بطری جوهر نمک بوده اما متهم تصور می‌کرده که داخل آن اسید است. پسر جوان که وضعیت روحی مناسبی نداشت به دستور بازپرس جنایی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش ربایش دختر نوجوان در ازای ۱۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران قتل زن و مرد میانسال در شهر ری درپی اختلافات مالی

دیگر خبرها

  • فیلم/ با طبیب زاده بیشتر آشنا شوید
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • پسر روانی مادر پیرش را کشت و آتش زد / «صدایی از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم»
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • (ویدئو) خلاصه بازی لیورپول ۴ - ۲ تاتنهام؛ انتقام بازی رفت گرفته شد
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید