Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عبدالله گفت: در روند صلح و مذاکره افغانستان، استقلال کشور، قانون اساسی، حقوق شهروندان و نهادهای افغانستان از جمله ارتش قابل مذاکره و معامله نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان گفت: در روند صلح و مذاکره افغانستان، استقلال کشور، قانون اساسی، حقوق شهروندان و نهادهای افغانستان از جمله ارتش قابل مذاکره و معامله نیست و ۹۵ درصد سیاست‌مداران کشور از این اصول و ارزش‌ها حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله که روز (جمعه، ۲۶ دلو) در مراسم گرامیداشت از سی‌امین سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان صحبت می‌کرد، همچنان گفت که خروج نیروهای شوروی در نتیجهی قربانی‌های تمام مردم افغانستان به‌دست آمده است.

به گفته‌ی او این روز یعنی «۲۶ دلو» به هیچ قوم، گروه و جریان خاص تعلق ندارد بلکه روز تمام مردم افغانستان است.

رییس اجراییه افغانستان تأکید کرد: جهاد افغانستان از تروریسم مبرا بود. نمی‌گفتیم صدها بی‌گناه کشته شوند و ما یک سرباز روس را بکشیم.

عبدالله در بخشی از سخنانش افزود که شوروی سابق می‌خواست در کنار اهداف ژئوپولیتیک خود یک ایدیولوژی‌ای را که با روح، روان و عقیده‌ی مردم افغانستان پیوند نداشت، بر مردم این کشور تحمیل کند که با قیام و جهاد مردم افغانستان مواجه شد.

وی در این مراسم به تلاش مشترک برای به موفقیت رساندن پروسه‌ی دولت‌سازی در کشور تأکید کرد و گفت که برای بیرون رفت از وضعیت کنونی باید میان تمامی طرف‌ها هماهنگی وجود داشته باشد.

این در حالی است که سی سال پیش از روز در ۲۶ دلو سال ۱۳۶۷ شمسی آخرین سربازان اتحاد جماهیر شوروی پس از نزدیک به ده سال حضور در افغانستان، این کشور را ترک کردند و به جنگی که هزاران سرباز روسی نیز در آن کشته شده بودند، نقطه‌ی پایان گذاشتند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان هزاران دولت سازی سربازی جماهیر شوروی جنگی افغانستان بی پایان تحمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از وظایف حاکمیت تولید است و در واقع این یک شاخص است زیرا هر دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است. که در کنار آن رویدادها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6086819

دیگر خبرها

  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!