Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا -رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به صادرات 40 محصول دانش بنیان از سوی این مجموعه به 20 کشور دنیا، تصریح کرد: در حال حاضر ارزش صادراتی محصولات دانش بنیان پارک فناوری پردیس به 200 میلیون دلار رسیده است.

مهدی صفاری نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا با بیان اینکه، سه اتفاق بزرگ در مجموعه پارک فناوری پردیس رخ داده است که به لحاظ ملی حائز اهمیت است، افزود: نخست آنکه در پارک پردیس بیش از 7 مجموعه وجود دارد که سرمایه گذاری خارجی در آن اتفاق افتاده است که این هم از جنس سرمایه گذار هم از جنس دانش فنی و هم از جنس توسعه بازار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:این مجموعه ها در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی وIT فعال هستند و محصولات خود را به 20 کشور دنیا از جمله ایتالیا، کره جنوبی، فرانسه و اسپانیا صادر می کنند که این در حوزه فناوری کشور اتفاق نادری است.

**اشتغال 4500 نفر در 205 شرکت مستقر در پارک فناوری پردیس
رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه، در حال حاضر نزدیک 4500 نفر متخصص در 205 شرکت مستقر در پارک فناوری پردیس مشغول به کار هستند، می کنند، تصریح کرد: ارزش صادراتی محصولات دانش بنیان پارک پردیس در حال حاضر به 200 میلیون دلار رسیده اما هدف گذاری ما بسیار بزرگتر از این رقم است.
صفاری نیاز در ادامه با اشاره به تعداد محصولات دانش بنیان صادر شده است از سوی پارک فناوری پردیس تصریح کرد: طبق آخرین آمار از سوی واحدهای مستقر در این پارک تعداد 40 محصول دانش بنیان به 20 کشور دنیا صادر می شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد:سال 1396 فروش شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس 62 هزار میلیارد ریال بوده است که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای منطقه این عدد قابل توجه است.
صفاری نیا با بیان اینکه، سال 1396 تعداد 258 عضو جدید به خانواده پارک فناوری پردیس اضافه شده است افزود: این تعداد شامل 40 کارگزار در مرکز توسعه کسب و کار فناوری، 25 شتاب دهنده در مرکز شتاب دهی نوآوری، 50 شرکت در مرکز رشد فناوری نخبگان، 47 شرکت در بخش استیجاری پارک و 96 شرکت در بخش تملیکی پارک است.
به گفته رئیس پارک فناوری پردیس در حال حاضر 205 مجموعه در این پارک مستقر هستند که شامل 106 شرکت مستقر، 55 مرکز رشد و 44 شرکت‌های توسعه کسب وکار می باشد.

**جذب 20 متخصص و سرمایه گذار ایرانی غیرمقیم در پارک فناوری پردیس
رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه اظهارکرد: اتفاق دوم در این مجموعه آن است که ما در راستای برنامه جذب نخبگان توانسته ایم در طول دو سال گذشته 20 متخصص ایرانی غیرمقیم علاقمند به کارآفرینی را در پارک با راه اندازی استارتاپ جذب و مستقر کنیم.
وی تاکید کرد: البته این کار ارزشمند در فضای ملتهب سیاسی که کشورمان در عرصه بین الملل با آن روبرو است انجام شده و مجموعه مدیریتی علم و فناوری در کشور آنقدر توانسته در کشور جذابیت تسهیلات و جذابیت ایجاد کند که متخصصان ایرانی خارج از کشو رحاضر به بازگشت و سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت در کشورمان شوند.
رئیس پارک فناوری پردیس همچنین اظهارکرد: البته روند جذب نخبگان و سرمایه گذاران غیر مقیم در حال حاضر با سرعت بیشتری نسبت به قبل در حال پیگیری است.

**برنامه پارک فناوری پردیس برای جذب غول های فناوری دنیا
صفاری نیا در ادامه با اشاره به اینکه حجم زیادی از واحدهای مستقر در پارک فناوری پردیس را مجموعه های حوزه آی تی و بیوتکنولوژی تشکیل داده اند، اتفاق سوم در مجموعه پارک فناوری پردیس را تهیه یک برنامه و ارائه به هیئت امناء پارک فناوری پردیس به منظور جذب غول های فناوری دنیا در این مجموعه علمی فناوری عنوان کرد.
وی معتقد است:حضور غول های فناوری در پارک فناوری پردیس باعث رونق و توسعه فناوری در منطقه و جذب استارتاپ ها و نیروهای تحصیلکرده کشورمان خواهد شد، چراکه بسیاری از نیروهای نخبه تحصیلکرده علاقمند به کار در شرکت هایی هستند که دارای تجربه فنی، اعتبار جهانی و در ابعاد بین المللی کار می کنند.
رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد:اگر این ظرفیت ها را در کشورمان ایجاد کنیم علاقه جوانان نخبه به خروج از کشور بسیار کاهش خواهد یافت، همانطور که در حال حاضر بیش از 4500 نفر تحصیلکرده و متخصص در مجموعه فناوری پردیس مشغول به کار هستند.
وی در ادامه، پیگیری برنامه ناحیه نوآوری پردیس را یکی دیگر از تکالیف هیئت امناء مجموعه پارک فناوری پردیس عنوان کرد و اضافه کرد: این برنامه که حدود دو سال روی آن کار کرده ایم شامل توسعه هزاهکتاری پارک در همان محدوده شهر پردیس است که فضاهای اختصاصی جدیدی را برای شرکت های «های تک» و هلیدینگ های داخلی و خارجی فراهم خواهیم کرد.
پارک فناوری پردیس به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگترین پارک فناوری کشور با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در سال 1384 در زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری و با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی - پژوهشی کشور با هدف تجاری‌سازی دستاوردهای فناوران و ایجاد بستر مناسب برای رشد فناوری و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شد.
به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تاکنون بیش از 200 واحد فناور دانش‌بنیان از بین بیش از 1900 متقاضی در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون به عضویت پذیرفته شده و این واحدهای فناور توانسته‌اند مراکز تحقیق یا دفاتر طراحی و مهندسی خود را در پارک فناوری پردیس ایجاد و مستقر نمایند.
علمی ** 1836 **1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پارك فناوري پرديس صادرات محصولات دانش بنيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا در جلسه شورای‌ عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز پنجشنبه به ریاست حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

رئیس جمهور در این جلسه، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاورد‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکار‌های حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیرو‌های نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

رئیس جمهور از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفاً سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوز‌ها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی