Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@16:04:58 GMT

تشخیص اختلالات روانی از روی مینای ضعیف دندان شیری

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۸۶۸۸

باستان‌شناسان از روی دندان‌های کشف‌شده درباره تمدن‌های قدیمی نظر داده و از رژیم غذایی تا سبک زندگی و علت مرگ فرد کشف‌شده را تشخیص می‌دهند. آفتاب‌‌نیوز : حالا محققان پا را یک گام فراتر نهاده و از روی دندان می‌توانند آینده و سلامتی فرد را نیز بگویند.
به‌طور خاص، محققان از روی دندان شیری می‌توانند از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی در آینده صحبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر «ارین دون» روان‌پزشک بیمارستان عمومی ماساچوست با بررسی دندان‌های شیری 37 کودک 6 ساله متوجه شد مینای نازک می‌تواند در آینده مشکلات روحی برای فرد ایجاد کند.
این یافته شاید برای باستان‌شناسان مهم باشد اما در روان‌پزشکی این نظریه بی‌سابقه است، چراکه روی تشخیص علائم روحی روانی از روی مینای دندان تأکید دارد.
پس از گرفتن عکس از دندان 37 کودک 6 ساله اهل کالیفرنیا دکتر دون همراه با یک گروه باستان‌شناس در واشنگتن روی موضوع تمرکز کرده و رفتار کودکان را زیر ذره‌بین قراردادند.
آن‌ها تفاوت در ابعاد و کیفیت دندان کودکان را با سلامت روان آن‌ها بررسی کردند تا مدل‌های رفتاری را به دست بیاورند. ترکیبی از گروه پزشکان، روان‌پزشکان و باستان‌شناسان به گفته دکتر دون در نوع خود بی‌نظیر است تا بتوان با همکاری علمی، نتایج خوبی به دست آورد.
به گفته این محققان نیاز به آزمایش بیشتر در این زمینه است تا بهتر بتوان رفتارهای فردی را مورد تحلیل قرارداد.
خبرآنلاین 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اختلالات روانی مینای دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «سید ابوالفضل حسینی» در خطبه های نماز جمعه امروز مصلای شهدای خوشنام شهر آق قلا، اظهار کرد: یکی از مؤلفه های قدرت یک کشور نیروی انسانی جوان، پر انرژی و اثرگذار است، کاهش جمعیت جوان، باعث کاهش نیروی مولد و خلاق جامعه است و برای جوانی جمعیت باید برنامه ریزی کرد.
 
به گفته وی؛ یکی از متغیرهایی که در بهداشت روانی می تواند نقش سازنده و مؤثر داشته باشد رفتارهای مذهبی از جمله کارکردهای مذهب در بهداشت روانی و پروراندن رویکردی پیشگیرانه نسبت به آسیب ها است.
 
امام جمعه اهل تشیع شهر آق قلا با عنوان اینکه شهید مطهری، نه یک فرد؛ بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار می ‌توانست و می ‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد و امام راحل عظیم‌ الشأن (ره) و رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ ترین‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌ اند.
 
وی افزود: معلمان قشر بسیار زحمتکش و شریفی هستند؛ اما باید توجه داشته باشیم که معلمی فقط به تدریس مباحث تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی نیست؛ بلکه معلم علاوه بر آموزش دروس تخصصی باید در ارتقای سلامت روحی و روانی متعلّمین خود یعنی جامعه تلاش کند چرا که معلمی در حقیقت شغل انبیا است.
 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: معظم له درباره تأمین امنیت شغلی و معیشتی این قشر زحمتکش جامعه تأکید زیادی کردند.
 
وی ادمه داد: در تمام مصاحبه‌ها و سخنرانی ها، مهم‌ترین بحثی که بر آن تأکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است و کارگران با بحث امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌ کنند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن